|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Någon som har nån idé på mitt problem ? | |
|
Jag märkte idag då jag gick ut och provade starta bilen igen att det har läckt ut en hel del olja ifrån bakaxeln/dämparna ? Och eftersom bilen är trög att styra så antar jag det värsta har hänt, att både pumpen och dämparna bör bytas ? Om så är fallet så kommer det snart dyka upp en billig M5 e34 på blocket iaf. Jag vore tacksam om någon kunde hjälpa mig med mina problem och ge mig något tips som skulle kunna vara bra. |
|
|
Har det läckt rejält ur själva dämparen är den ju kass. Har du kollat så att det inte är slangen fram till dämparen som är defekt? Dom kan börja småsvettas med åren och när den väl brister så tokläcker det ju. Ny slang kostar runt tusingen, betydligt billigare än dämparen som ligger runt 5000 har jag för mig. Är en M5 svampig och skum baktill så är det möjligt att hydraulklockorna är defekta. Det är där mycket av hårdheten regleras (klockorna innehåller gas och med ett membran i). Hade det problemet på en 750, med nya hydraulklockor blir väghållningen det man förväntar sig igen. Det finns en handledning på M5-forumet som visar alla komponenter i systemet. Hittar dock inte länken just nu. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
Om det nu skulle visa sig att det är slangen som gått, kan det ha orsakat så pumpen har gått sönder också eftersom den är riktigt tung att styra ? Ska lyfta upp bilen senare idag och kolla hur pass allvarligt det är. |
|
| för att svar på inlägget så går det sänka med nivijusterinj iaf 80mm bak utan problem bara sätta dit fjäder i önskad läng sedan justera in ventilen som sitter fast på krängningshämaren | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.