|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Perran: Jag har förstått att Du har den åsikten ja. Allting är relativt. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Perran_// Jo jag har sett de filmerna:) Jag har lyssnat en hel del på Audioslave men tyvärr inte sett så många videos:( ------ Länk Länk |
|
|
Grodan: Nu kör dom inte den videon så mycket på TV tyvärr, men har man tur så :) Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Grodan: träffade i fredags en herre med en charger här i Gbg. Bilen var från -67 om jag inte minns helt fel och var vit(!) med svarta ränder bak. Dessutom hade måttbeställda kromade fälgar beställts som gjorde att den såg otroligt fin ut. Den hade importerats ifrån USA (kalifornien) och var i väldigt fint skick. Tydligen ska de inte vara för dyra däröver och man kan komma över ett ex. för runt 10.000 dollar. Dominerade hela götaplatsen trots ett antal olika skapelser runt omkring. En mustang ifrån -66 stod bredvid och såg ut som en liten modellbil i jämförelse :) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
mbolo// Tog du inte bild på Monstret? Det vattnas i munnen bara jag tänker på hur den möjligen kunde ha sett ut, Y U M M I! ------ Länk Länk |
|
|
Grodan: gjorde inte det, men kommer med säkerhet stöta på den igen och då kommer jag passa på. Dessutom skaffa lite mer info om priser och eventuell importör, för framtiden. Jag frågade om han funderat på att sälja den här hemma "Aldrig i livet" svarade han. "Det här är min pensionsförsäkring" :) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Jag skulle inte heller velat bli av med en sån maskin:) 10.000$ låter inte så mycket för en sån bil. De ligger över 140.000 kr här i Sverige. Om du träffar honom, fråga hur mycket det gick på att ta in den till Sverige. Tack! ------ Länk Länk |
|
|
Tjena! Som Boxtser-ägare kan jag inte låte bli att skriva några rader här...jag har en Boxster -97. Valde mellan BMW 330 cabrio, Z3M och just Boxstern. Jag har tyvärr inte kört någon Z3M, men jag läste till mig fakta och tyckte/tycker att Boxstern var ett bättre köp på många sätt. Önskar dock att det var lite mer pulver i den... I mitt fall kändes det bra eftersom historiken med en farbror född 1937 ägt min bil innan och säkerligen inte gasat så mycket med "snikporschen" som bara har 204 hk. Det är inte bara effekt som är viktig när man väljer bil, känslan är viktigare anser jag. Kvaliteten när man drar i reglage och knappar så känns Porsche mer kvalité enligt mig. Jag har haft Boxstern i snart två år nu och har haft två fel, en tändspole som spruckit (under 500kr) och tändningslåskontakt (1500kr). Sen om Porschen är snik eller inte? Det spelar inte mig någon roll, för den är så förbaskat rolig att köra. Läste att någon skrev att Boxstern tillverkas i Finland, stämmer bra, (de flesta är byggda där) men några lämnar också fabriken i Stuttgart. (Bl a min) Ha det bra! Hälsningar Björn (tidigare BMW-ägare) |
|
|
Skall byta bort min M3 -94 mot just en Boxster av följande anledningar; Boxstern har trevligare väghållning. M3-an får man inte ha i fred pga av alla tjuvar som vill sno M3 detaljerna. Finns mycket bra service till Boxstern i närheten (iofs även så till M3-an men ingen nackdel om man säger så..) M3-an kommer tyvärr sjunka ännu mer i värde/pris, en Boxster -97 håller sig lite bättre. Har redan en 993 4S och alltid kul reta grannarna..:-) Boxtern är bättre som sommarbil, cab + ht. Detta skrivet utan tanke att reta BMW entusiaster. |
|
|
Mycke diskution om samma sak fram och tbax tycker dom här två länkarna säger allt: Länk & Länk blå gäller för orginal... Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
| Fanns många Boxsters till otroligt bra priser på www.autotrader.com. I USA verkar det som luften gått ur Boxster marknaden, med priser från 100.000:- för -97-or. Med frakt hem och moms hamnar man på ca 140K, inte mycket för en Boxster om man säger så.... Tuff marknad de har i USA,, Kan det bli nästa importeldorado för oss i Sverige? | |
|
Mullret... Priserna har nog svängt i USA endel på sista tiden för när ja va där 99 kostade Europeiska bilar skjortan... Hade för tillfället införskaffat mig en 325:a coupé några månader innan så man va rätt up to date på priserna o då va den typ 20-30 tusen dyrare over there... =) Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
Mr ´Vanos. Verkar som "trendbilar" tappar enormt i pris. Såg vilka problem Boxster ägare har att få ut bra priser på rennlist. Blir jag av med min M3 så blir det med stor säkerhet en Boxster från USA. Kikade på en -99 med mkt utrustning. Lär hamna på ca 150K i Sverige. Med den nya Boxstern i faggorna kan priset droppa än mer.. En resa CPH - USA kostar ju inte mer än ca 4000:- boende är gratis hos polare, så det är ingen dyr inköpsresa... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.