|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
Henke M3cab |
Tjena! Funderar på att byta bil. Har tittat lite på Porsche Boxter och Bmw Z3 M-roadster. Porschen är ju överlägset snyggast, men effektmässigt är ju Z3:an i en klass för sig. Har tyvärr inte kunnat provköra någon av dem ännu.. Vilken rekommenderar ni? Mvh/Henrik |
|
Boxter S í så fall annars Z3. MVH Patrik |
|
D-diddy |
Jag skulle ha tagit Porschen Boxster, LÄTT. det räcker ju att titta på de bägge bilarna. min favorit är blåmetallic och polerade 18" Y-spoke fäljar. :P David "The unattainable is invariably attractive" |
| Boxster utan tvekan. | |
|
Boxster helt klart. Även om du får betala något mer (beroende på vilken av modellerna du väljer) och något högre servicekostnader så är det en bra mycket bättre affär att köpa en boxster idag. Värdeminskningen som är påväg att drabba Z3orna inom ett år eller två kommer inte bli rolig. |
|
|
Boxster är för dom som inte har råd att köpa riktig Porsche! ;-) Z3M självklart om du är under 185 cm lång... ;-) |
|
|
Porschen! ------ Länk Länk |
|
| Z3 M Coupe, helt klart:) Kanske är partisk men annars en Boxster S, är inte överdrivet förtjust i designen annars. Service kostnaderna är klart dyrare för M:en.....det har jag fått erfara;) | |
|
Jag hade nog valt Z3 M Coupé. Jag gillar M-motorerna för mycket tror jag. Om jag hade varit dig så hade jag hellre haft kvar M3 Cabrion. //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
| Frågan var ju roadster vs roadster. Inte en coupe vs en roadster. Det är inte alls samma typ av bil. Isf fall hade jag valt en 911 Turbo... :) | |
|
Jag menade Z3 M Roadster! kollade vad MatroxMGA hade skrivit. //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
D-diddy |
M5-power, du har aldrig kört boxster va?? David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
Porsche är alltid en Porsche, speciellt när dom börjar bli till åren. Dom har inte samma värdeminskning som tex bmw´s modeller. Och visst är det större ballhetsfaktor med en porsche än med en bmw. |
|
|
D-diddy: Fortfarande Audi motor i den.. |
|
| En Porsche Boxter är inget vidare drag i, skön sång vid +4000 varv, men som sagt inget vidare klös. | |
|
När jag skulle köpa bil för två år sedan så stod valet mellan just M Roadster och Boxster S. Det var sannerligen inget lätt val, men det blev BMWn till slut och det berodde på att BMWn då var REJÄLT mkt billigare (numera är skillnaden mindre), den har 70 hästar mer, är snyggare (porschen ser ju likadan ut fram som bak....)och är mkt vildare att köra med överhuvudtaget, i mina ögon en roligare bil. Det som talade för Porschen var statusvärdet (men som sagt, man skule ju få höra saker som kalle anka porsche osv osv). Vad gäller värdeminskingen så har M roadstern legat istort sätt still under två års tid nu, medan boxstern har tappat en del. Detta kan beror på att BMWn tappade så extremt mkt värde de första åren. Ska jag köpa Porsche så står hoppet till att 997:an blir snygg som Cabrio, då jag inte tycker att 996:an är det(då hade jag köpt en sådan), och så kommer det förmodligen bli såvida inte Z4M skiljer sig väsentligt från den vanliga Z4:an.. /B |
|
|
M-Roadster är en fantastiskt rolig bil som jag säkert kommer att köpa igen någon gång i framtiden. Boxster har jag inte provat så jag kan uttala mig om hur den är att köra. Men den kan bara inte ha högre busfaktor än M Roadster. Fin är Boxstern inte i mina ögon. Dessutom ÄR det ingen riktig Porsche i mångas ögon, det går inte att komma ifrån. Statusvärden o. dyl. bryr jag mig inte mycket om, men dryga kommentarer klarar man sig utan... Jag är heller inte säker på att Boxsterns andrahandsvärde kommer att vara bättre än M Roadsterns. Som beppo sade så ligger den ganska stilla sedan en relativt lång tid tillbaka och det finns inget som jag ser det som pekar på att den skulle rasa plötsligt, förutom vårt underbara sommarväder. Men det lär ju påverka alla öppna bilar i så fall. Dessutom; Effekt är inte allt, men övertaget till M Roadsterns fördel är påtagligt och måste märkas tydligt...även när man jämför med Boxster S. /Andreas _____ Länk |
|
|
Pelle Persson: "Porsche är alltid en Porsche".... Nja, va? Konceptet med att sätta Porsche-emblem på ett kylskåp (haha, just Porsche har ju designat brödrostar o allt vad skit det nu är) funkar inte i mina ögon och Boxtern kommer alltid att bli en låsseporsche som inte ser klok ut och bara finns till för det segmentet som inte klarade av att punga ut till en riktig sportbil. Jag själv tittar gärna bort när jag ser en, gillar verkligen inte dom. Nu slutar jag skriva, märker att det flippar ur, detta är naturligtvis ytterst personligt... Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
| Tycker att snacket om att Boxstern skulle vara en "fake porsche" så har Boxstern vunnit över sina äldre 911 syskon i fler tester. Finns en anledning till varför Porschen inte fått en större motor än den som sitter i (nämnligen för att den garanterat är snabbare än dito 911 med samma motor). Underbar balans och en styrning som jag tycker är överlägsen BMWns. Säga vad man vill om Boxsterns utseende men att det skulle vara en dålig bil, ja då har man nog inte kört en. Sen är vl M-bilarna bilar för folk som inte har råd med en riktig sportbil...? | |
|
Det är väl ingen som skrivit att det skulle vara en dålig bil. Väghållningen ÄR bättre, styrningingen lite känsligare, bromsarna är lite bättre. MEN BMWn är i a f roligare att köra i alla fall. Kan vara att porschen är lite för bra, eller att BMWn är hysteriskt stark(för stark för sitt chassi, kanske....)Som du skrev så är det naturligtvis så att om man skulle hänga i Carrerans motor i boxstern så skulle den merförsäljningen troligen direkt påverka antalet sålda Carreror......Vidare så tycker inte jag att personligen att Boxstern skulle vara en fejk-porsche. Den har visserligen inte Svansmotor, men 60% av delarna är gemensamma med 996..... Men det faktum att det finns en massa oinsatta personer som tycker att det är en fejkporsche går inte komma ifrån. Att M-bilarna skulle vara till för fok som inte har råd med riktig sportbil har jag inte hört förrut.... Och vad är en riktig sportbil? Det begreppet kan man ju diskutera i oändlighet. Personligen har jag svårt att räkna in 4-dörrars sedaner till sportbilar, hur snabba dom än må vara. /B |
|
|
Hej! Det där med att Porshen är "överlägset snyggast" håller jag absolut inte med om...Ser sååå tam ut om man jämför med den råa och snyggare Z3 M-roadstern :) Sedan så säger ju "folk" iofs att M-roadstern är lite för vek i chassiet...Porshen har vad jag vet inte beskyllts för detta :) Ok... Jag har inte kört o jämfört dem här bilarna så, men jag skulle köpt M-roadstern iaf så här spontant :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.