AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
8.364

svart innertak...

Sida 1 av 2
Har det svarta innertaket nånting med shadowline paketet o göra med eller är det två helt olika "utrustningar"??

///Schumi
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
775 - Individual Antracit innertak
785 - Svart innertak

Dessa två(samma innebörd?) finns på pappret med utrustningskoder på vår 520. Vi har även shadowline men det ingick i nått paket som vi har så jag vet inte utrustningskoden till shadowline. Men det bör vara två olika tillval eftersom jag har dom separata koderna här.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
je
20
jens.molin@pluspeople.se
525 touring-02 M-sport
har svart innertak i min e39, den är utrustad med sportpaket och om jag inte missminner mig tror jag att säljaren sade att det ingick i det.
Men ingår inte shadowline i sportpaketet??

///Schumi
_Schumi_: Jo, det gör det.

MVH / Jacob
Vem vill ha svart innertak?
För att få kupén att kännas ännu trängre eller? Få upp så het luft som möjligt i bilen på sommaren?
Det är ju inte precis praktiskt.
M.V.H.
OT

Vad är det rätta ordet, egentligen?
Trångare eller trängre?
En sån där nöt som man brukar haka upp sig på... =)
Andreas Plars: Jag tycker att det är praktiskt med svart innetak. Smutsen syns ju inte, om man nu råkar skita ner :)
Snyggt och sportigt är en anledning till varför svart innetak tilltalar mig, att det känns trängre i kupèn är inget som stör mig.
Smaksak.

camata: Trängre är det korrekta. :)

MVH / Jacob
Inte så mycket skit som är svart, det mesta är grått osv, nog syns det alltid, titta på däcken t.ex. Praktiskt är det nog inte kanske men kanske snyggt när det är nytt iaf.

FP
öj
164
öjebyn
BMW Z3 M roadster
BMW M5
BMW M3
735ia
Vilket skitsnack att svart innertak skulle vara dåligt. Min bil har svart alcantara innertak och det är det snyggaste jag någonsin sett!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Hej. Våran 325 TDS vi köpte förra året har svart inredning (dock ej taket), och all skit syns ju, det syns ju mer än på de flesta andra bilar vi haft med andra färger på inredningarna. Allt ser dammigt ut direkt! Jag gillar färgen, men inte att det ser smutsigt ut, tur att min 535 bara är 50% svart i inredningen :P

öjebyn: de skrev att det inte var praktiskt och inte att det var fult.

//Mvh Simon
Jo visst, det ser kanske lite sportigt ut, om man nu tycker det är viktigast.
Undrar annars om det finns BMW med annan färg på instrumentbrädan än svart?
Det måste vara ovanligt i så fall, fans det som alternativ tex beige eller annat? Tror aldrig jag har sett det...
M.V.H.
Be
11
Bertuzzi
BMW 528iA Touring -99
BMW 328i Cab -97
Jo nog finns det andra färger än svart på instrumentpanelen. Jag har sett en del med sandbeige färg. Det kanske är snyggt men personligen gillar jag inte reflexerna i vindrutan som en ljusare instrumentpanel åsamkar
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Jag tycker inte att det känns så mkt trängre i kupen. Bara mysigare. Ett grått innertak tycker jag inte alls ger samma sportiga känsla.

Öjebyn: Ditt innertak är riktigt läckert, Alcantara är riktigt trevligt :)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Reflexer eller ej, det har ju knappast med färgen att göra!
Blanksvart el mattsvart?
Jag har då aldrig sett en instrumentbräda som inte är matt.
Ska va nån som har polerat den med massa medel då...
M.V.H.
Öjebyn: Helt rätt ;)

Fattar inte vad som e "opraktiskt" me svart innertak??? Inte bara de att man får sport känslan utan de e ju as mysigt oxå.

Anders: På me kliman så är all värme borta på 2min!!

Men ja har fortfarande inte fått svar på min fråga om det svarta innertaket "hör ihop" med shadowline eller om det är 2 olika saker :(

///Schumi
Det opraktiska kan väl ligga i ett par saker: Det kan bli besvärande värmestrålning när solen steker på taket, detta har inget med klima eller lufttemperatur att göra. Prova att starta en infravärmare, strålningsvärmen känns lika bra om det är kallt och blåsigt. Så småningom kylls säkert innertaket ner, men knapaast efter 2 min. Sen är det väldigt lätt att sätta fläckar på svart/matt material jämfört med ljusare, dessa fläckar är inte så snygga att titta på eller lätta att ta bort.
På frågan om shadowline kan jag tyvärr inte hjälpa till.

FP
öj
164
öjebyn
BMW Z3 M roadster
BMW M5
BMW M3
735ia
Till alla er som har fläckar i taket. Här kommer ett litet knep. För att ta bort fläckarna ska man andvända polyeter dvs skummgummi. Ta en bit skumgummi och "borsta" innertaket utan några medel så ska du se att det blir som nytt! Kanske en del redan visste, men inte alla.
Klima ja, det har jag men jag gillar ändå inte den smocka man får när man kliver in i vissa totalsvarta bilar.
Man hinner garanterat bli svetttig på EN minut :)
M.V.H.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Schumi> antracit innertak hör inte ihop med shadowline, som är en rent exteriört. detta gäller E39, E60 och E46. både shadowline och antracit innertak ingår i sportpaketet för E39 och E46. shadowline innebär för E39 och E46 endast att kromlisterna exteriört är lackade svart högglans.
ett tillägg för 330i/330ci där det även innebär strålkastarinfattning antracit. (titan standard)
mvh
HFR: TACK TACK O ÅTER TACK!!!!! :)

///Schumi
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.