AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
27.307

Vibrationstips för tunga bilar.

Sida 3 av 5
Visa användare
66
magazinet
325 -94
Var kan man nu hitta en sån verkstad i Malmö??
I Göteborg skall enligt Bima volvo bil tuve,city samt bilia i sisjön
ha gsp9700
Det borde vara denna maskinen va? Länk JAg tycker tråden är MYCKET intressant och skall försöka att ringa Bima och höra om dom har möjlighet att dela med sig av vilka som har deras utrustning.

Vi kanske skall slå oss ihop och köpa en? jag kan offra mig och låta den stå här hemma ; )

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:DK41 411
www.bimmer.se Länk
Håller på att luska i detta just nu och kom fram till en sak, på Bimas hemsida så har alla epostkontakter volvocars.se som domän så det är inte SÅ konstigt att volvos verkstäder har deras utrusting ; )

www.bimmer.se Länk
Fick just verifierat att volvo personbilar äger Bima, har pratat med bima och i stort sett alla Vovos bilverkstäder har just denna utrustningen. Fler hade haft denna typ av frågor så han var liasom lite förberedd när jag ringde. En lista på företag som har den kommer till mig snarast om inga problem föreligger med att dela ut denna informationen till "vem som helst" så att säga.

pris 139.900 till detta tillkommer en printer och en skärm så i runda slängar 150 papp givetvis plus moms så har vi en!

www.bimmer.se Länk
Här kommer listan på verkstäder som har den omtalade maskinen. Listan är sedan Mars 05 så eventuellt kan fler ha tillkommit.

REFERENSLISTA HUNTER GSP 9700

Landbloms Gummiverkstad Norrköping

Mjölby Gummiverkstad Mjölby

Sydupplands Bil Upplands Väsby

Volvo Bil (avd. 15650) Göteborg

Volvo Bil Göteborg

Pirelli Tyre Nordic Bromma

Hemia Bil Karlstad

Bilia Öst Solna

Bilia Väst Göteborg

Continental Däck Sverige Gislaved

Valla Däck Valla

Hedemora Däckservice Hedemora

Bridgestone/Firestone Sweden Sundsvall

Bilia Syd Lund

Skövde Bilringar Skövde

Skobes Bil Nyköping

Volvo Däckhallen Göteborg

Bilia Öst Huddinge

Rejmes Bil AB Linköping

Bilcentrum AB Malmö

Volvobil Lundby Göteborg

Bil & Traktor Luleå

Din Bil i GBG Mölndal

Svenska Volksvagen Södertälje *

www.bimmer.se Länk
Det här måste jag testa, min bil skakar ta mej fan hela tiden.

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Bi
5
Big Mac
730iA -93
Grymt bra inlägg. det säger en del om billiga och dyra däck. Hur roligt är det att köra med en massa vibrationer när bilen gör 240 blås. Tack skall nu ringa runt och kolla däckfirmornas utrustning.

Big Mac
Ha
110
Habul
530dA -99
vad kostar det att åka vibrations fri?
vart i gbg kan jag få samma tjänst?

Säkerhet i andra hand
Ha
110
Habul
530dA -99
glöm andra frågan...

Säkerhet i andra hand
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Kan man inte svarva av något av slitytan på däcket för att få det rundare??? Länk

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
Ki
64
KimF
520d / F11 - 2014
Är där någon som har testat Malmö Bilcentrum (Peugeot?)

Vet någon om det tillkommit någon däckverkstad som har en hunter gsp 9700? Gärna i Malmö.
Kan bara instämma i lovsångskören över Mjölby Gummiverkstad. Dom ynka 25 milen från Västerås var värt besväret att bli av med alla skakningar./ No more shaken just stired.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Jag trodde de flesta seriösa gummiverkstäder hade riktiga maskiner numera.....
Mjölby har numera en nyare maskin som kan säga om vägkraften ligger i däcket eller fälgen , väldigt bra , oftast är det dock däcken som ger obalans , särskilt om fälgarna är av ett välkänt lite dyrare fabrikat brukar de vara bra balanserade.

Jag har märkt , sedan inlägget skrevs , att Michelin Pilot oftast har så låg vägkraft att de "aldrig" behöver balanseras om efter en vanig balansering , vägkraften är oftast bara några få kilon , billigare däck är mycket sämre , särskilt i 17-tum storlek och större , billiga 20-tummare kan ha en vägkraft på 50 kilo. (hela bilen skakar sönder mao.)
Paap Reeder
... det var länge sedan wadel! Roligt att "se" dig igen på AP.

Dina kattar tuffar ännu på min V12:a och gör ett bra jobb.

MVH /// Paap R
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Hade skakningar i min nyköpta 316 edition trots nya däck,nu visade det sig att fälgen var skev på insidan.Löste sig iom att en bbs låg som reserv.Men nu till det som aldrig hänt mig förut vid skifte av däck (Michelin) så visade maskinen 0"0 stog som en fågelholk några sekunder innan jag fattade:0.
Så det är inte bara namnet man betalar för vid köp av däck.
Som parantes kan nämnas att ett paket 6kg klistervikt zink börjar närma sig 1000:-huga

Mvh/Micke
nassjödäck i nässjö har en ny maskin med belastningsrulle
www.nassjodack.se
Gummicentralen i Lidköping har precis beställt en HUNTER GSP 9700. Kommer vara på plats och igång om nån vecka.
min vibrerar mellan 85-100kmh

men jag har svårt att tro att det beror på hjulen.

----
Äntligen skaffat en BMW! Nu ska Mercan bort.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.