|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| Var kan man nu hitta en sån verkstad i Malmö?? | |
|
I Göteborg skall enligt Bima volvo bil tuve,city samt bilia i sisjön ha gsp9700 |
|
|
Det borde vara denna maskinen va? Länk JAg tycker tråden är MYCKET intressant och skall försöka att ringa Bima och höra om dom har möjlighet att dela med sig av vilka som har deras utrustning. Vi kanske skall slå oss ihop och köpa en? jag kan offra mig och låta den stå här hemma ; ) Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
Håller på att luska i detta just nu och kom fram till en sak, på Bimas hemsida så har alla epostkontakter volvocars.se som domän så det är inte SÅ konstigt att volvos verkstäder har deras utrusting ; ) Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
Fick just verifierat att volvo personbilar äger Bima, har pratat med bima och i stort sett alla Vovos bilverkstäder har just denna utrustningen. Fler hade haft denna typ av frågor så han var liasom lite förberedd när jag ringde. En lista på företag som har den kommer till mig snarast om inga problem föreligger med att dela ut denna informationen till "vem som helst" så att säga. pris 139.900 till detta tillkommer en printer och en skärm så i runda slängar 150 papp givetvis plus moms så har vi en! Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
Här kommer listan på verkstäder som har den omtalade maskinen. Listan är sedan Mars 05 så eventuellt kan fler ha tillkommit. REFERENSLISTA HUNTER GSP 9700 Landbloms Gummiverkstad Norrköping Mjölby Gummiverkstad Mjölby Sydupplands Bil Upplands Väsby Volvo Bil (avd. 15650) Göteborg Volvo Bil Göteborg Pirelli Tyre Nordic Bromma Hemia Bil Karlstad Bilia Öst Solna Bilia Väst Göteborg Continental Däck Sverige Gislaved Valla Däck Valla Hedemora Däckservice Hedemora Bridgestone/Firestone Sweden Sundsvall Bilia Syd Lund Skövde Bilringar Skövde Skobes Bil Nyköping Volvo Däckhallen Göteborg Bilia Öst Huddinge Rejmes Bil AB Linköping Bilcentrum AB Malmö Volvobil Lundby Göteborg Bil & Traktor Luleå Din Bil i GBG Mölndal Svenska Volksvagen Södertälje * Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
Det här måste jag testa, min bil skakar ta mej fan hela tiden. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
Grymt bra inlägg. det säger en del om billiga och dyra däck. Hur roligt är det att köra med en massa vibrationer när bilen gör 240 blås. Tack skall nu ringa runt och kolla däckfirmornas utrustning. Big Mac |
|
|
vad kostar det att åka vibrations fri? vart i gbg kan jag få samma tjänst? Säkerhet i andra hand |
|
|
glöm andra frågan... Säkerhet i andra hand |
|
|
Kan man inte svarva av något av slitytan på däcket för att få det rundare??? Länk Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Är där någon som har testat Malmö Bilcentrum (Peugeot?) |
|
| Vet någon om det tillkommit någon däckverkstad som har en hunter gsp 9700? Gärna i Malmö. | |
| Kan bara instämma i lovsångskören över Mjölby Gummiverkstad. Dom ynka 25 milen från Västerås var värt besväret att bli av med alla skakningar./ No more shaken just stired. | |
|
Jag trodde de flesta seriösa gummiverkstäder hade riktiga maskiner numera..... Mjölby har numera en nyare maskin som kan säga om vägkraften ligger i däcket eller fälgen , väldigt bra , oftast är det dock däcken som ger obalans , särskilt om fälgarna är av ett välkänt lite dyrare fabrikat brukar de vara bra balanserade. Jag har märkt , sedan inlägget skrevs , att Michelin Pilot oftast har så låg vägkraft att de "aldrig" behöver balanseras om efter en vanig balansering , vägkraften är oftast bara några få kilon , billigare däck är mycket sämre , särskilt i 17-tum storlek och större , billiga 20-tummare kan ha en vägkraft på 50 kilo. (hela bilen skakar sönder mao.) |
|
Paap Reeder |
... det var länge sedan wadel! Roligt att "se" dig igen på AP. Dina kattar tuffar ännu på min V12:a och gör ett bra jobb. MVH /// Paap R |
|
Hade skakningar i min nyköpta 316 edition trots nya däck,nu visade det sig att fälgen var skev på insidan.Löste sig iom att en bbs låg som reserv.Men nu till det som aldrig hänt mig förut vid skifte av däck (Michelin) så visade maskinen 0"0 stog som en fågelholk några sekunder innan jag fattade:0. Så det är inte bara namnet man betalar för vid köp av däck. Som parantes kan nämnas att ett paket 6kg klistervikt zink börjar närma sig 1000:-huga Mvh/Micke |
|
|
nassjödäck i nässjö har en ny maskin med belastningsrulle www.nassjodack.se |
|
| Gummicentralen i Lidköping har precis beställt en HUNTER GSP 9700. Kommer vara på plats och igång om nån vecka. | |
|
min vibrerar mellan 85-100kmh men jag har svårt att tro att det beror på hjulen. ---- Äntligen skaffat en BMW! Nu ska Mercan bort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.