|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Grodan: Men hur får man bort det där larm-märket på klockan då? För den fanns ju inte där förut... 325cabrio: Jag har en checkcontrol-knapp på min färddator... men däremot så är det pixel-fel på den så det syns inte vad som står... :-( Nån som har en färddator att sälja? :-) Kan ju hända att den varnar för dålig spolarvätskenivå... för den tog slut igår... Och sen är det dags för inspektion ja... hur ska jag göra den? Jag är ju grön på såna här bilar än... jag ska byta olja, stift, filter m.m.... |
|
|
Fyll på spolarvätska så ser du om varningen försvinner. Hopaps det är så enkelt. Ang "slut på gröna och gula plupparna" i hastighetsmätaren: Antingen tar du med storaplånboken till närmaste BMWverkstad och en stund senare är det klart och du är fattigare. Eller så tittar du i serviceboken och gör de punkter som står udner den insp det är dax för. Följden är följande oljebyte, insp 1, oljebyte, insp 2, oljebyte, insp1, oljebyte, insp2 etc. Dessutom är det mikrofilter och bromsvätska med jämna mellanrum men allt står i serviceboken. När man gjort sin service bör man nollställa så man får full rad av gröna pluppar igen och det gör antingen BMW eller så kan man köpa piratnolställare för några hundra eller så kan man bygla några stift (sök i forumen så får du säkert reda på exakt hur). Jag kör den dyra vägen och låter verkstaden göra det men en hel del fixar nog en ganska händig hemmamekare också. Det svåra kan ju vara att se om skaer är slitna och rätt justerade om man bara har sin egen bil att jämföra med. verkstade har ju fler specialmätverktyg och har sett fler bilar än bara din och de vet vad som brukar ta slut när. lycka till! /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
dB_Smeden// Larm-märket tar du bort med en av S/R knapparna, jag minns inte viken av de, S eller R, det är en av de i alla fall. Tryck på en av de när du har klockan framme så ser du att den försvinner och då piper det inget mer. ------ Länk Länk |
|
|
En gissning är att S betyder set och R betyder reset så det är nog R som i reset som avaktiverar en funktion som t ex heltimmesplinget. /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
| Nu har det där larm-märket försvunnit av sig självt... hehe... nååja, borde väl inte pipa nå mer nu då... | |
| De tre pipen är en "tysk funktion" och förvarnar om att trafikinfo sänds på radion varje hel timme, kommer från färddatorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.