AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
19.893

Stockholm bilförmedling, vill sälja min bil?

Sida 2 av 2
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Måste vara samma kille som ringde till mig i våras när jag hade min 320 på annons.
Presenterade sig som bilhandlare som har F-skattsedel, pratade på och frågade om allt som redan fanns beskrivet i annonsen.
Även han frågade vad jag jobbade med, hade en köpare som betalade lite under vad jag begärde, skulle ge mig 5 000 i handpenning etc etc.
När jag sa att jag endast var intresserad av kontantaffär på hela beloppet och att affären gjordes upp på en bank svalnade intresset markant.

/Rickard
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320i Sedan-06
Helt otroligt, jag fick nyss ett mail av någon som kallade sig Jimmy, som skrev att han var mycket intresserad av min bil och att jag skulle ringa upp honom. Jag ringde upp och när jag pratar med honom så hör jag att det är samma person som jag pratat med tidigare, alltså han som tidigare kallade sig Rolf och jobbade åt Sthlm Bilförmedling.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Bilförmedlingen i Västberga, Sthlm är seriösa och dom har jag anlitat/sålt bilar igenom 2ggr. Metoden som nämns tidigare låter för mig obekant och mkt. suspekt för att vara seriös. Kontakta gärna Bilförmedlingen och tala om för dem att någon utger sig för att agera i deras regi.

Mvh. Patric
Min 740-E38
Länk
BMWCS #4598
ro
133
roblon
320dT M -06
Haha, den där Jimmy har jag allt haft kontakt med också... efter första mailet ringde jag upp, men andra gången lät jag bli...
Morten B
Fikk denne mail på min M5'a som skal selges:

"hej det gäller din bil ring mig om den finns
kvar så köper jag din bil i dag mvh josef tel
07391998XX"

Skumt - sendt fra en mail-adresse som ikke finnes. Og hvem vil kjöpe en M5 uten en gang å ha sett bilen?

Kanskje er Josef og Jimmy tvillinger? :-)
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Var försiktig så att det inte är samma liga som är ute igen ! Länk

Mvh. Patric
Min 740-E38
Länk
BMWCS #4598
In
35
Instinct
323i Coupé -96
VILL BARA FORTSÄTTA VARNA!!

Fick även jag nyss ett samtal av en "Jimmy". Exakt samma upplägg, dock sade han sig vara från "Svensk bilförmedling" inte Stockholms dito.
Samma frågor, "Vad jobbar du med?" osv.... Återigen, frågor om saker som redan står i annonsen, eller som han frågat tidigare. Även denna gång hade han två spekulanter som sade sig vara beredda att betala vad jag begär.
Upplägget var som ovan beskrivits, dvs vi skriver avtal, han tar bilen och pengarna sätts in efter 3-4 arbetsdagar.
Jag frågade vad han får ut av det hela, jag menar kom igen, annonsen ligger på blocket och kunden ser den ju med största sannolikhet själv, och inte fan kan han väl lämna garanti på en bil han inte ens har sett i verkligheten!?! Varför betala överpris? Inget svar bortsett från att jag "inte har med hans kunder att göra"...Seriös kille...
Givetvis sa jag att någon affär inte är aktuell såtillvida inte affären görs upp på vanligt manér, varpå intresset frös till is...

WEBMASTER! Gör vad du känner för om du anser att nedanstående publikation bryter mot era eller någon annans regler eller lagar!
Numret till denna "Jimmy" är/var 070-471 76 64. Beware! Nu har ni i alla fall numret till någon som har köpare till er bil :-)
Värt att nämna är att numret inte är registrerat på någon som heter eller i rimlighetens namn borde kallas för "Jimmy", men som dock är bosatt i Spånga... dra era egna slutsatser...

MVH // Micke
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Bilförmedlingen Stockholm vill sälja min bil. Kallar sig för Joakim när han mailar men Sacha när man pratar i telefon. Telefonnumret inte registrerat.
Svårt att se dem som seriösa...
Det vanliga tugget. massor med köpare, två veckor innan man får pengarna.
Skitsur när jag kallade honom skojare!
"jättestort företag"
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Hej Länk som ligger i Västberga har jag själv goda erfarenheter av. De har bedrivit sin verksamhet i samma lokaler under ett antal år. Har dock inte hört talas om att de aktivt söker säljobjekt genom att dir. kontakta en potentiell säljare. Smidigt sätt att sälja tycker jag ivf.
råkade ut för samma sak när ja skulle sälja mig E46:a. ringde och sa att ja skulle köra ner bilen å så skulle vi skriva en massa kontrakt. och sen skulle han betala flyget hem. Dom skulle "lösa" in bilen själva om den inte blev såld. och om dom inte gjorde det han nyss sa så hade ja rätt att kräva han på 25% av bilen värde!?? hmm ja nu blev det ju ingen 80 mils tripp till stockholm :P kändes som ja häldre hade kvar bilen hela livet än att åka ner dit å han skulle sälja den åt han.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
tyvärr är det ofta så att bedragarna väljer namn som påminner om något välkänt, som det företag PJ skriver om. En kompis till mig blev tom uppringd av Motormännens Bilförmedling, och det låter ju superseriöst, om det nu hade funnits en sådan....

mvh Johan
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
mailade den "riktiga" Sacha idag och han hade inte mailat mig...
Som jag trodde, hotmailadress och kontantkord är ingen bra kombination om man ska vara bilförmedlare.
Samtidigt så var killen envis som f-n när jag kallade honom skojare och försökte in i det längsta slå klorna i min bil.
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Går det inte på något sätt få med sej länsman till en sån där skojjare? Fast dom kanske inte kan sätta dit honom för något endå? Han skulle nog göra i brallan i vilket fall som helst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.