|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har fått erbjudande från Stockholms Bilförmedling om att de kan sälja min BMW 328Ci-00. Är de seriösa?? Kan man lita fullt ut på dom. Är det någon som har goda eller dåliga erfarenheter av deras sätt hantera kunder? Dom bjöd bra för den och garanterade att dom hade en köpare och att om dom inte fått sålt den inom 3 dgr så löser deras finansbolag GE Kapital in den. | |
|
Inom 3 dagar? Det låter optimistiskt, 3 veckor eller kanske månader skulle kännas mer naturligt, annars är priset kanske för lågt satt. Jag hade kontakt med dem i vintras när jag skulle sälja min 330 Ci. Jag bedömer dem som hyfsat seriösa, även om jag senare sälde min bil via Thomas Sund Bil på Valhallavägen. Thomas har jobbat ett antal år på BMW i Solna och kan märket - jag kan rekommendera honom varmt. |
|
| Tror det finns en del info om du söker på forumet angående dem, har för mig att det var några här som har bra erfarenhet av att sälja bilen genom dem, men sök för säkerhets skull :-) | |
|
Tydligen har dom en köpare, dom betalar även resan till Stockholm tur & retur, dom sa att dom ger 200.000:- för min bil......... jag begär 207.000:- /Marcus |
|
| Inte mycket att fundera på om du frågar mig :-) | |
|
Tycker det låter bra, men hur vet jag att jag inte blir lurad?? Jag har sökt och hittar inget om dem i forumen.. |
|
|
Lägg in detta i sökfältet: bilförmedlingen AND stockholm Där finns en hel del, både positivt och negativt om dem, gör en egen bedömning. |
|
|
Thomas Sund på Valhallavägen kan jag rekommendera som försäljare det är inte lätt att sälja bil idag det skall gud veta:) Asken |
|
| Ja det här var svårt, hur ska jag göra? det är ju en bit å åka. Jag bor ju uppe i lappmarkerma ;-) | |
| Jag snackade med killen nyss, Han hette Rolf någonting på Bilförmedlingen i Spånga men jag tyckte inte det lät riktigt seriöst..lät nästan för bra för att vara sant tycker jag. Så jag skiter i det..........:-) | |
|
Hej. Bara att åka ner om de betalar soppa + hotellövernattning i förskott. Men, det är en sak jag hakar upp mig på... Om de inte sålt den på 3 dagar så löser GE Capital in den? Menar du att du ska skriva över bilen på de innan du fått pengarna? /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
Spånga ? Där bor jag och har aldrig hört talas om nån bilförmedling här (kan ju ha missat iofs men...) , och framförallt är det inte den jag trodde det var: www.bilformedlingen.com |
|
|
Troligtvis en skojare som drar till med något bilförmdlingsnamn. De riktiga bilförmedlingsfirmorna behöver inte ringa på privatannonser för att få kunder. Släpp inte regbevis eller ägandeskap innan du fått pengarna i handen! |
|
|
Låter skumt, de här pojkarna brukar ha smort munläder. Lämna inte bort bilen eller regbeviset innan du fått full betalning. Be att få deras organisationsnummer om det är ett aktiebolag, det brukar skrämma dem. Du kan också säga att du har en bror som är jurist, som vill granska "avtalet" innan du åker ner. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
bumper: enligt han skulle dom betala resan senare när jag uppvisade alla kvitton, vi skulle först skriva ett kontrakt där det stod att bilen inte var betald, och att dom skulle ha den i 3 dgr för försäljning, och om dom inte fått sålt bilen då så skulle kreditbolaget Capital invest lösa in den för summan dom bjöd för den. Dom kunde inte ge pengarna i förväg, inte ens resekostnaderna. Jag tycker det verkade skumt så jag sa att det blir inget då. bmw320i: nej det var inte den som du trodde tydligen. Dom hade inte ens någon hemsida, den höll dom på och göra nu sa han. var nog nått fuffens i det hela tror jag. |
|
| Oj, GE Capital menade jag. | |
|
VARNING VARNING! Länk BMDoubleV Min bil: Länk |
|
| Kollade upp telefonnummret och det finns ingen information vem det är. Så nog var den en bluffmakare ..... | |
|
Det finns en bilförmedling i Spånga på bytbil.com. De ger inte lika seriöst intryck som Bilförmedlingen Stockholm. Erbjudandet låter lite för bra för att vara sant. Vill du ha ett bra pris för bilen, fråga någon handlare på din ort om de kan tänka sig att sälja den "för kunds räkning". Priserna är ju högre norröver än här i Sthlm. Annars är som sagt Thomas Sund Bil ett bra val. Telefon 08-667 00 55. |
|
|
Intressanta sökningar (ARN), Länk |
|
| han ringde till mig me...fråga va ja jobba med o grejer....verkade allmänt dryg så ja snäste av honom.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.