|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
@BeeMWe |
Skönare vinterbil jag haft, den startar alltid och den går stadigt på snövägarna. |
|
Hallå där! Köp en 530 iA Touring men V8:an utan ASC och du kommer att ha en helt annan uppfattning. (Slirigt som fan!) Visst, startar ALLTID men värmen är sämre än min gamla Volvo. Men om vi ska snacka allvar och det ska man ju... BMW:n ÄR DET BÄSTA JAG ÄGT!!! /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
|
Medhåll om värmen. Trots ny termostat (den gamla stod halvöppen hela tiden?) så är det dålig värme. Ja, mikrofiltret är bytt för 7 veckor sedan, så det är inte problemet. Återstår att några av ventilerna kärvar eller så är det inte bättre? Kan jämföra med min gamla Merca 190E som ger bra värme i kupen efter ngn kilometers körning vid kallt väder. Med varm motor och värmen på max har jag bastu efter 3-4 minuter. |
|
|
Hade en 525 förut och den var suverän på vintern, gick hur stadigt som helst inget spårkänslig över huvudtaget inga kast med bakvagnen. |
|
|
Håller med Er alla att BMW är världens bästa bil, ja lite färgad är man kanske, har inte kört alla andra märken ännu, men jag blir nog trogen BMW så länge jag lever, har kanske ett 25 tal år kvar;-). Men sedan till Er klagan på värmen i BMW, jag har inte haft de problemen och då kan jag referera till de svenska märkena ( SAAB/Volvo) som jag kör i tjänsten i 30 år, de har defenetivt inge bättre värme. När det sedan gäller körglädjen i de svenska märkena om det finns ngn, ja vill inte ens tala om detta. Ni kör väl inte import BMW ;-)) En God Jul på Er alla BMW ägare, kör försiktigt om ni inte har ASC+T. Ps på vintern är min ASC+T urkopplad;-) mycket roligar att gasa då. No Fear |
|
|
+ Stadig som berget så länge gasen behandlas varsamt (till saken hör att jag f.n. bara kör på M+S-däck). Startar alltid, igår kväll var det -20grader och den gick igång direkt. - Svag värme. God Jul! |
|
| tommysbmw: Alla BMW är importerade..... | |
|
Håller inte med om dålig värme,har aldrig haft en bil med bättre värme,verkar skilja från bil till bil min förra 525-93 hade dålig värme. Man ska vara noga med att byta kupefiltret ofta och byta kylvätska också. Håller med Micke att det måste vara hemst utan Asc+t tur man har det. GOD-JUL PÅ ER ALLA. Roger. |
|
|
Tjena!-20grader?Vad är det för sommar väder! Här har vi -31 å bilen startar utan problem,men motorvärmare har man ju såklart,man är ju inte dum å startar en kall bil!Och värme har man hur mycket som helst i bilen,så det är då inget att klaga på! God jul på er alla Bmw fantaster=) Peter (Bmw 525i 24v-91) |
|
|
Som aktiv användare av både SAAB-turbo och BMW så måste jag ansluta mig till ert beröm för BMW! Även om framhjulsdrift känns säkrare om vintern så är ju BMW´s klockrena vägegenskaper underbara att busa med i vinterföret! Nu ska jag ut o sladda lite! God Jul!! |
|
| Matte: vad har du för saab turbo? | |
|
Håller med er andra,BMW är fantastiskt bra bilar. Körde min E39 ca 150 i jul helgen i varierande temperaturer från +1 - -25 och i varierande väglag med blankis & snö modd. Inga problem nånstans, fick tom hjälpa till & dra upp en framhjulsdriven bil som kört av vägen. Bra däck och ASC så har man en av världens bästa vinterbilar, och visst kan man trycka bort ASC:n ibland för att förhöja stämningen.... Inga problem med värmen i bilen heller, däremot lite immiga sidfönster bak när vi åkte 4 pers i bilen. När du älskar att köra !!! |
|
| Diffen gör det lite lättare och ger mer kontroll på sladdarna och med drygt 100kg i bagaget så går det ganska bra, men ASC+T hade nog inte skadat. Så länge den går att stänga av! | |
|
Nog är det roligast att köra BMW på vintern alltid, särskilt om man har en ix. På sommaren är det lite trist eftersom kärran "bara" har 190 hk under huven, det är faktiskt för lite med tanke på att den väger över 1800 kg... och att min kompis har en 328... Lite frustrerande när jag ser hans vinkande hand först på 10 meters avstånd och bara några sekunder senare på 30 osv... Menmen, vintern är här och nu ångrar jag inte mitt köp en sekund. Bara det inte är över 3 dm snö och att det finns väg under så tar den sig fram. Väggreppet är helt otroligt, nästan overkligt när man trycker på. Och det kanske inte är så konstigt att jag känner så eftersom jag hade en volvo 740 innan... Nu är det jag som vinkar åt den stackars hjulspinnande 328:an i backspegeln... Härlig känsla som förhoppningsvis sitter i tills nästa vinter... Min BMW axar ifrån din M5 hur lätt som helst... på is;) |
|
|
Älskar min 525-95.. Förutom (som många andra påpekat..) Värmen tar sin "lilla" tid på sej juue.. Då é brorsans 528-98 att föredra, men där finns å andra sidan en massa elekrtonik som kan krångla i kylan.. Smällar man får ta! =) Huvudsaken är att man känner sig säker, och DET GÖR MAN! I en BMW känner man sig oövervinnerlig!! =) Ha det bra allihopa i vinter kölden.. Och kom ihåg; Öka inte hastigheten med vinterdäcken, öka säkerheten!! Olio |
|
|
Har inget att anmärka på ang. värmen i de bmws jag kört! I min 325a kan man bli av med håret på benen om man inte passar sig, dessutom känns det som ELD i baken med stolsvärmen på nolltid.Vet inte om denna bil har bättre värme, i och med att den saknar tak. Farsans 525 -89a funkar också bra. Mina referenser är volvo 740, mazda 323,626,honda prelude,peugeot 405, Alla något äldre än båda bmw. -sist i Nästa kö- |
|
| Jag kan inte heller klaga på värmen i min bil, den är mycket bättre än i våra 2 andra bilar här hemma (volvo 240, golf 2) | |
jocker18@home.se |
min är urkass vad det gäller värme. men jäkligt bra vinterbil, trots dubbfria 205´or WmB SoundZ |
|
Jag kan inte klaga på värmen, hade -9 förra veckan och det var varmt o skönt i bilen, älskar ha det varmt i bilen ialla fall på vintern. Jag har asc+t och det funkar jättebra men tycker den stryper lite mycket om man vill gasa på. Bästa v-bil helt klar tycker jag. Men det finns nog många andra märken som har bra vinterbil! MvH Bmw 4-ever |
|
|
saknar Volvovärmen från min gamla 745:a, men det är allt. BMW:n är roligare :) _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
| Har ni dålig värme måste det vara något fel. Det går att få bastu i bilen även vid kallt väder. Dessutom kommer värmen kvickt vid kallstart. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.