AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.111

Med tåren i ögat...

Sida 3 av 3
Mr Hamann
Någon som vet vad en orginaltakspoiler till M Coupén kostar?

// Mr Hamann
Mr Hamann
Kan du kolla det Masten?

// Mr Hamann
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag kollade i nätversionen av ETK och fick där priset $84. Se här: Länk

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Mr Hamann
OKI, thanks Mästarn. :)

// Mr Hamann
Corvette C5 är ett trevligt alternativ..

------------------
Rasen nicht reisen
Mr Hamann
Mjo, en kompis hade en sådan førra året. Han har dock bytt till något ænnu trevligare nu. En Ferrari 360 Modena Spider F1. *dreglar øver*

// Mr Hamann
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

En C5:a är ju förvisso trevlig, men knappast att byta upp sig. Motorn är ju helt klart kul (v8:or brukar vara det....) och karossen väcker ju lite uppseende, men den är ju i jämförelse med M Coupen inte så kul att köra. Svampig Fjädring (i jämförelse) och mkt sämre bromsar bidrar till detta. Dessutom så kör man i från dom även rakt fram när de är automatväxlade, och kör jämnt med de manuella! I alla fall så länge inte fartspärren går i på bimmern......Jag misstänker dock att stabiliteten i Corvetten lämnar en del att önska i farter över 250....
Dock V8:an är ju som sagt mysig, delarna är relativt billiga och att få ut mkt mera kräm ur motorn är inte heller speciellt krävande, men det är ju en helt annan historia....

/B
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kan man bara leva med 80-tals inredningen så är det ett kul köp. För mig vart detaljkvalitén för låg för att kunna motivera priset (som inte är speciellt högt). Stabiliteten i farter 250 + vart helt okej, dock hade denna bilen ett aktivt chassi vilket kanske bidrar till ökad stabilitet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.