|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Mr Hamann |
Någon som vet vad en orginaltakspoiler till M Coupén kostar? // Mr Hamann |
Mr Hamann |
Kan du kolla det Masten? // Mr Hamann |
|
Jag kollade i nätversionen av ETK och fick där priset $84. Se här: Länk /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
Mr Hamann |
OKI, thanks Mästarn. :) // Mr Hamann |
|
Corvette C5 är ett trevligt alternativ.. ------------------ Rasen nicht reisen |
|
Mr Hamann |
Mjo, en kompis hade en sådan førra året. Han har dock bytt till något ænnu trevligare nu. En Ferrari 360 Modena Spider F1. *dreglar øver* // Mr Hamann |
|
En C5:a är ju förvisso trevlig, men knappast att byta upp sig. Motorn är ju helt klart kul (v8:or brukar vara det....) och karossen väcker ju lite uppseende, men den är ju i jämförelse med M Coupen inte så kul att köra. Svampig Fjädring (i jämförelse) och mkt sämre bromsar bidrar till detta. Dessutom så kör man i från dom även rakt fram när de är automatväxlade, och kör jämnt med de manuella! I alla fall så länge inte fartspärren går i på bimmern......Jag misstänker dock att stabiliteten i Corvetten lämnar en del att önska i farter över 250.... Dock V8:an är ju som sagt mysig, delarna är relativt billiga och att få ut mkt mera kräm ur motorn är inte heller speciellt krävande, men det är ju en helt annan historia.... /B |
|
| Kan man bara leva med 80-tals inredningen så är det ett kul köp. För mig vart detaljkvalitén för låg för att kunna motivera priset (som inte är speciellt högt). Stabiliteten i farter 250 + vart helt okej, dock hade denna bilen ett aktivt chassi vilket kanske bidrar till ökad stabilitet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.