AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.274

Bra motorolja? BMW Special Oil...

Sida 2 av 2
Helga
Men som jag skrev tidigare. Har man en "gammal BMW" och man har nånstans att vara så skulle jag också bytat själv. Inte svårt!

Men en nyare där man vill ha stämpeln i serviceboken......Där är ju ett litet problem.
Vet att också att en serviceåterställare bara kostar 400 kr.
Kostande för ett oljebyte med filter är ju minimal. Det är ju oljan som kostar. Så jag lämnar gärna till verkstaden vid oljeservice men tycker inte att 175 kr/litern för oljan är acceptabelt!
Inte när det finns bra oljor för en bråkdel av den summan!

Helga
Helga
Till _j82.

Servar du er 540iA -01 i GDS hallen. Hur gör du då med serviceboken och dess stämplar?

Helga
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Nej, den har vi inte hunnit serva ännu :-) Men den ska snart in på stor service, antagligen hos Novation i Uppsala.
stefannorr
Bara en nyfis fråga,Helga är det du som skriver eller är det din man/sambo som skriver inläggen? har för mig de stod någonstans att gubben tog över?

Helga
Hej Stefan Norr.......

Det är mannen som skriver. Var meningen att "Helga" skulle gjort det men.........
"Helga" är min hustru. Inte så gammal som namnet antyder :-) Van BMW förare sedan -88. Många mil med E30 och E36 modellen.
Älskar sin 323 -96. Hon hade bl.a en Mercedes C200 -96 som hon blev gruvligt trött på efter 2 dagar. Det vara bara till att byta upp sej till BMW igen!
Så vi är båda riktiga BMW freaks med BMW bilar sedan 1987.
Vågade inte låta henne provköra en 328. Då hade det stått en sådan på gården.

Helga
Jag använder Q8as F1 10W-50 i min ,jag slipper betala moms och köper 20liter åt gången ,betalar endast 50kr per liter mot ordinare 149kr litern på ok.Kvaliten är API SL,dvs den för närvarande högsta klassningen enligt API systemet.Q8 har även en olja som heter superplus 5w-40 och den upfyller även bmw special oils,kompisen kör den i sin 740 e38 och betalar endast 750kr för 20liter.
Jag använder Q8as F1 10W-50 i min ,jag slipper betala moms och köper 20liter åt gången ,betalar endast 50kr per liter mot ordinare 149kr litern på ok.Kvaliten är API SL,dvs den för närvarande högsta klassningen enligt API systemet.Q8 har även en olja som heter superplus 5w-40 och den upfyller även bmw special oils,kompisen kör den i sin 740 e38 och betalar endast 750kr för 20liter.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Kent, jag köper 20l direkt.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag med!!!!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.