|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Körde på tullinge i lördags och vad mig vet så är 12,89/175,38kmh en ganska svårslagen tid nu och detta med en helt olättad m5:a på 1.8+ton med stereo och slutsteg i. Garagekompisen har tidigare kört på 12:98 med en m3 coupé. Någon som vet om det finns nån bmw utan överladdning som kört snabbare? Mvh Hilda/Västerås. | |
| Grattis! Det är en väldigt bra tid...du måste ha fått till en fin start!? fick du nån 60-fotstid? Vad använde du för däck? Är bilen otrimma i övrigt? | |
|
Grattis!! Jag var på Tullinge och kollade. Det var en Sjukt bra tid! Det första jag tänkte på då,var när Johan körde 12,98 med sin M3:a. Det var riktigt bra presterat! Men detta är faktist ännu bättre! Jag visste inte att ni var kompisar... Kanske är det han som har lärt dig hur en BMW ska spakas ;-) Jag vet knappt någon som sliter i välarna såå fort som Johan. Men sen har han väl avverkat någon växelförare och växellåda också.... ;-) Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Det är köhlerchip och hemsnickrat system med borttagna kattar,utseende mässigt på systemet är inget jag är direkt stolt över men det verkar funka bra. Tider: 60-fot:1.811s 200m: Hastighet:131,39 Tid:8,262 402m: Hastighet:175,38 Tid:12,895. Körde en 12,91 repa efteråt, och då fick jag en 60-fots tid på 1,791 och sluthastighet på 173,4kmh. Jag kör på MH 10,5*26-15 Däck. Startvarv:bästa möjliga ;) Däcktryck:Bästa möjliga;) Jansson kör mycket bra och kommer säkert slå rekordet innan sommaren är slut eller någon annan men då lär jansson också få fart på mekandet. men nu har han och div annat bmw-folk fått nytt gräs att bita i. Jag lovar att det rycks och slits en hel del i min M5:a också,man kan inte komma ner på dessa tider om man inte får fart på växlingarna,koppla ur ordentligt är en lyx som används till vardagskörning :) Vem tror ni har fått eld i arselet för att få ordning på antingen e:30:an eller M-Roadstern. Mvh Hilda/Västerås. Föredetta saabåkare,men är fullt frisk nu! |
|
|
DET blir nog kompisen glad för att höra, han ska köpa en 3.8:a. Och jag som säger att jag drar han:) ajaj. MYCKET bra tid. Gratulerar. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Fina tider :-), själv fick jag till en 12,94 med 189 km/h 2.3 i 60-fots tid... svårt att få fäste med 255/35-19. måste nog hitta nån däcklösning till nästa gång.. |
|
|
Jo Jonas tid är mycket imponerande!! Det suger i lite med M/H slicks. Körde själv för att få en referenstid innan roligare motorer hoppar ned i innanför huven :)) Alltså helt tok orginal M5 3.6 org kammar, org chip, org kattar, org avgas etc ej lättad på något sätt samt ej helt optimala 18". 60-foot = 2.4 402m = 14.63 och 159km/h Nästan så man skäms men orginal är som sagt orginal! "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
tja 540is bra tider vad har du gjort me den bilen igentligen? väldigt bra slut fart.. mvh m5 micke M5 THE REAL POWER |
|
|
Dolores51>> Såg den där rekordrepan live! Grattis!! Var ju där och körde lite på skoj.. Fasen vad det bettade iväg för dig. Som ett poppkorn ur en kastrull :) Bra mycket bättre än polarens 3.8 -92, körde 162km 14.62sek. Han har iaf kört på 13.42 men det var för tre år sedan tror jag. Inget annat gjort åt motorn än avgas o chip? Slutfarten talar lite om bra högre effekt än orginal... 15" på en M5? inte alla här som tror det går va? M.V.H. |
|
|
Oj! Skrev fel, 14.32 körde visst polaren på. M.V.H. |
|
|
15" på en M5:a går hur bra som helst bara man sätter dom på rätt axel. "smile" Hart lånat polarens original 525-94 e34 vinterfälgar och dom passade som handen i handsken. Jag är i alla fall ruggigt imponerad av kvalitén på dessa bilar helt sjukt att saker och ting håller! Mvh Hilda. |
|
| Då är det väl dags att lätta och se vad du kan göra på Mantorp hoppas jag. :) | |
|
dolores51! Är det allt du gjort åt bilen?? då går det alltså att få rejäl fart i en M5 med enkla medel. |
|
|
Mantorps bana är verkligen inte lämpad för bilar utan överladdning (uppförsbacke)! Det skulle vara kul att se vad man får för tid med urplockad inredning och bort med slutsteg osv... Men det är ju så jobbigt att skruva i och ur när man har åkt långt och vi är oftast full bil till och från tävlingarna. Men du har nog rätt nu måste jag nog hitta på något mer att göra för att kapa den där tiden och komma i kapp en och annan porsche och absolut en och annan Z3:a. Kom inte ihåg namnet nu på Z3 killen som kom på 4:e plats med 13:05 och det är också en mkt bra tid. Och dom där djä... porscharna är inte lätta att handskas med :) Krävs en hel del för att spöa eller rent ut sagt hänga med värstingarna. Mvh Hilda. |
|
|
Jocce! Många bäckar små!!! :) |
|
|
Det är bra att ta av hatten och gratulera dolores! Hade nog knappt trott det om jag inte sett det själv! Hade det inte funnits några vittnen till mina två katastrofrepor hade jag nog förnekat allt!.... :) |
|
|
He he... Ivar>> På med frächa däck så ska du nog se att det bättrar sig!! M.V.H. |
|
|
eXtreme-carZ Bilutställning & Streetrace BILUTSTÄLLNING / BILTRÄFF Tid: 19:00 Plats: cozmoz parkeringen (Borlänge) Datum: Fredag 16 Juli (2004-07-16) Streetrace: Tid: 21:30 Plats: Ica/Maxi parkeringen (Borlänge) Datum: Fredag 16 Juli (2004-07-16) Länk Kom å visa upp era bilar eller vad med å gasa=) M.E |
|
|
En får tacke Ivar! Både jag och min bil hade en mycket bra dag i tullinge,du får prata lite vett med bilen till nästa tävling,han kanske har för dåliga skor och måste skos om med den grova sulan i stället :) Prata med MH så fixar dom det. Kommer du till Mantorp och kör? Mvh Hilda. |
|
| M5 micke> ESS + Alutech = några extra hästar :-) | |
|
540 IS! ESS+Alutech? Förklaring tack! Mvh Hilda. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.