|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
jo men jag har ju provkört en likadan bil, hon har inget speciellt på sin heller, och den juckade inte alls. /yoodina "riktiga brudar kör BMW" |
|
|
Hej! Som någon ovan nämnde är det troligt att motorn tar tjuvluft, förslagsvis insugspackningen som är kass. Prova att starta motorn och spruta på med startgas vid insuget till varje cylinder. Uppfattar du att motorn går jämnare har du hittat felet. Annars får du söka vidare...nåväl lycka till!! Mvh Erik |
|
|
yoodina// Jag är nästan 100 på att det är dina tändspolare som är slut. En eller fler. Den ryckiga gången är kännetecken för detta. Det är bara boka tid på BMW för en felsökning. ------ Länk |
|
|
hur VET man att det är Tändspolen som är kass då? kompisens bil beter sig precis som "yoodina" beskriver.. fast den skjuter å andra sidan när han varvar och släpper gasen på tomgång.. är det tändspolen då eller kan det vara något annat? |
|
|
ja det var en bra fråga =) hur märker man det? /yoodina "riktiga brudar kör BMW" |
|
|
Milhouse// Din kompis borde kontrollera tändstiften, och kolla alla kablar där kring, fortsätter den att gå ryckig och fortfarande skjuter då är det tändspolaren. Detsamma borde "yoodina" kolla upp, är tändstiften fina då ser jag inget annat än att det är tändspolaren som är trasig(a). ------ Länk |
|
|
Jaha ok! tack för hjälpen "gordon"!! /Joel |
|
|
ojoj! "grodan" skulle det vara ;) dags att krypa till sängs känner jag. ögonen börjar gå tunt. |
|
|
okej ska kolla upp det =) mvh yoodina "riktiga brudar kör BMW" |
|
|
Milhouse// Är inte det samma sak;) ------ Länk |
|
|
Lyfter denna tråd igen. Jag har exakt samma problem som dig, yoodina. Det har börjat nu, eller kommit krypande senaste månaden, aldrig haft så förut. Fick du till det yoodina? Och isåfall vad gjorde du åt det? //Fredrik Bilen: Länk |
|
|
Tror de krävs lite motjuck ;) äh men skämt å sido... Är inte så insatt men jag tror det sitter i bakaxeln. Det kan bli ett visst glapp mellan drivning och icke drivning. Alltså mitt emellan friläge och dragläge.?!?! Om vi säger såhär.. om du åker på typ 3:an (ca 70km) släpper gasen och gasar igen, släpper på gasen och gasar igen.. känns det som om de glappar då? Lycka till i alla fall.. Alla försök är bättre än inga alls --- King of the road |
|
|
jag har samma fel på min e30. å jag har inget glapp i drivlinan eller så.. de verkar ju vara ett standardfel på många bilar. någon måste ju kunna komma med ett bra tips.. jävligt irriterande.. att man nästan ska måsta ligga på 2:an på 50 väg för att de inte ska rycka.. tycker det bara blir värre och värre.. |
|
|
hello ja nån nämnde tidigare nå med stödlagret på kardan, låter ju vettigt tycker jag. Har själv samma symtom på min 320i touring -88 E30. mmmm med 2.5 motorn.......bromsad 196hk Nån nämnde även att dom är för snålt ställda och om man chippar blir det bra, min bil är chippad och beter sig iaf så. Hela drivlinan är uppdaterad och renoverad, motorn är renoverad, vassare kam öppet pipercross filter. Dock hittade jag en sak, vevhusventilations slangen va lite sprucken, bilen reagerade dock ej på startgas metoden men ska byta den så får vi se om det blir nån skillnad. Om inte detta hjälper hoppas jag att nån snart kommer med ett bra svar på detta. Jag personligen tror på stödlager eller läckage /roger |
|
| Öhh yoodina, har du kopplingen fullt uppsläppt eller slirar du på kopplingen? | |
|
Lider också av detta juckande (320i -85a) och följer tråden med stort intresse. Kan det inte vara silentblocken ? Det är ju ett klassiskt E30-fel. Thz |
|
|
Går gaspedalen lätt? för min går lite trögt och då när jag klämmer på så blir det lite ryckigt ;) |
|
| Kolla röret eller slangen som går från luftfiltret till motorn. Min pappas 316i e36 hade samma problem....jag är nästan säker på att det kan vara samma problem för dig... | |
|
Jag hade detta problem på min M5 och det visade sig att det var en slang (Brämsle slangar) som var trasiga och dropade bensin och detta gjorde att det kom in luft i bräslesystem när man krypkörde bilen. kolla också bensinpumpen så att den är ok. Mvh Mauricio |
|
|
Ja då har jag iaf bytt vevhusventilations slangen till absolut ingen nytta, iaf inte när det gäller juckandet........... Ja är det nån som börjar komma närmare en lösning eller? Nån måste ju hitta det snart eftersom så många har samma problem. /roger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.