|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
645Ci provkörd. Massor med bilder och filmer på Länk //AutoPower.se | |
|
Suveränt bra text och glimrande bilder! Janne och Johan är ett riktigt dreamteam när det gäller provkörningar! :) Bränsleförbrukningen var även den storslagen: Länk :D Som Johan fastslår i texten så är detta egentligen en för stor bil med för små utrymmen - detta tillsammans med den förmodade prisbilden de kommande 20 åren gör att jag nog aldrig kommer att äga en 6-serie. Men det är rackarns trevligt att läsa om och - framförallt - att titta på den. |
|
|
Kusligt lik en Prosche 911 i profil med bakluckan uppfälld Se: Länk |
|
|
Häftig bil men mer glidare än sportbil...när kommer BMW med en riktig superbil? |
|
|
M femman: Enligt senaste teknikens värld (tror jag) via en Intervju med M avdelningen så kommer det inte komma en NY M1 på flera år.... så det verkar lite trist.. Nu ska jag läsa testet.. För 6:an är klart 6:ig! och den var ju hyffsad på bana med läste jag =) __ Länk |
|
|
Som vanligt ett kanonreportage med mycket proffsig text och dito vackra bilder! Mvh, Kalle BMWCS #5120 _____ Länk |
|
| Håller med Kalle! Gillar mängden bilder. Som Bones säger 996 look-alike på bilden med luckan öppen. | |
| m6 kommer nog bli nåt...507hk och 520nm ...m som i mums | |
|
bmw_jerry: Ja i det utförandet och de kan gärna på göra en M6 CSL när de ändå håller på för min del! Kan bli en riktigt trevlig som andra bil när den är lika gammal som 8:an är idag =) hehe __ Länk |
|
|
Mkt trevlig läsning, Håller med Liste, Janne och Johan är några fenor på att skriva roliga/läsvärda repotage! Keep the good work up! :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Mycket bra skrivet repotage och snygga bilder. Däremot förstår jag inte entusiasmen över bilens utseende. Hade jag haft de pengar en 645:a kostar hade jag definitivt valt något annat. Tyvärr, jag är ingen anhängare av den nya designen trots att jag gillar BMW p.g.a. deras gedigna kvalitét och körglädje. Någonstans går gränsen för mig. |
|
|
Jag tycker den är väldigt snygg! |
|
| Sahlin: Och du har aldrig hört talas om att form är subjektivt? | |
| acey: Jodå, och läser du mitt inlägg ordentligt så förstår du att jag är subjektiv. Jag skriver nämligen som första person = "jag" och "mig". Sedan behöver man inte tycka en sak är snygg bara för att man gillar andra egenskaper hos den och för att det står BMW på på den. Vilket tycks vara väldigt vanligt hos märkesentusiaster. | |
|
Bara att instämma...bra reportage och härliga bilder. Nya 6:an talar till mig på samma sätt som tidigare coupémodeller gjort och gör. Mycket "vill ha-faktor"... |
|
|
Sahlin: Tror du på allvar att någon är så märkesinriktad att man köper en bil för miljonen bara för att det är en BMW? Jag reagerade på ditt "Däremot förstår jag inte entusiasmen över bilens utseende." vilket jag tolkar som kritik och en "felaktighet" i artikeln. Jag tror man köper en 645ci för att man kan och för att man vill. Inte bara för att det är en BMW. |
|
|
acey: Jo jag tror på allvar att om man har råd, och om man gillar ett bilmärke, t.ex. BMW så köper man en BMW. Man köper ju inte den för att man INTE gillar den, eller?? Tycker man dessutom att den är snygg så är det ju ännu bättre. Detta borde väl ändå de flesta vara överens om. Sedan ber jag om ursäkt om jag uttryckte mej oklart. Ingen kritik mot artikelförfattarna angående deras entusiasm över 645:ans utseende. Deras omdöme, liksom alla andras, angående design är subjektivt och dom får givetvis tycka att den är hur snygg som helst. Det jag menar är att JAG inte kan förstå att man tycker det är en snygg bil. Men det är ju, som jag skrev tidigare, mitt subjektiva omdöme. |
|
|
Härligt reportage!! Ärad över att få vara med! Jag tycker nu som då att bilen är helt underbar. Har inga tvivel till designen eller köregenskaperna. Den är en ny hit från BMW, kommer hålla i flera år. |
|
|
Hej Jag har ocskå provkört nya 645 an och visst är det en fantastiskt bra bil i alla bemärkelser, men ack så tråkig? Helt odramatisk (i och för sig bra) men ingen känsla eller närvaro, helt diskret. Visst för den som skall transportera sig snabbt på autobahn, men någon upplevelse är det inte. Provkörde vid samma tillfälle en X5 3,0D och det var en upplevelse, vilket vridmoment, rolig och definitivt inte tråkig, mer känsla och närvaro än i 645 an? mer sportbil? Nä det blir in ny Mustang för mig, tror det blir mer upplevelse. Inget fel på reportaget dock Mvh Lelle |
|
| En värdig arvtagare till E31, E24 och E9. För traditionen av vackra coupeer vidare. | |
|
Visst, håller med er! Den ÄR fin=) Men ojj, med bakluckan öppen!!! Ngn har sneglat... /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.