AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.333

arg! varför kan folk inte vara försiktiga om andras bilar?

Sida 1 av 2
ir
34
ira
320ic -92 e36
trevligt.. hade bilen ståendes på parkeringen där ja bor... och nån ***** har smällt upp dörren mot min bil.. så nu har ja en sabbad list plus en liten störande buckla vid hö bak.. NICE!! bra jobbat...

säkert nån gammal skit volvo med massa rost o löshängande delar vars ägare inte tyckte att min bil skulle vara fin...

åhhh!
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Bara att gå runt och leta efter färgrester mm på dom andra bilarna!
Har en del uppslag och bucklor på min E21 och en del på V740n, och samtliga skador har uppkommit när jag parkerat på sk stormarknasparkeringar mm!

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Dubbelparkering kan hjälpa. Brukar köra den varianten på stormarknaden. Hemma har man ju garage... Var ett måste, har bara valt bostäder med garage sen jag köpte M3:an...
Tråkigt att folk inte kan va rädd om andras prylar! Du får väl hålla lite koll på vad det är för bilar som ställer jämte dig tyvärr...

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Lider med dig ira! Jag hade ägt min 328a i en vecka då första uppslags märket blev till på vänsterbakdörr.

Jag kan berätta en skräckupplevelse jag och sambon såg förra sommaren på stormarknads parkering. Det stod en relativt ny 330 sedan brevid en V70 där en "Knubbig" kvinna håller på att lasta in kassar och dyl i V70in genom bakdörren. Hon är tydligen inte direkt smidig, så bakdörren på hennes V70 slår emot 330in helatiden, donk, donk. När jag ser och hör det så står jag helt gapande och stirrar på henne. Hon märker alltså inte själv att bakdörren slår emot 330 upprepande gånger. Jag får kalla kårar längs ryggraden och går givetvis fram till henne och säger till. Hon har ju naturligtvis inte märkt att dörren slagit emot BMWn. Jag står där och dividerar med henne tills ägaren till 330in kommer för att hämta sin tillbucklade bil. Ägaren till 330in blir tacksam för att jag sett och ingripit, men kvinnan nekar till att det var hon, givetvis. Jag orkade inte stå kvar och höra på alla ursäkter så jag vet inte hur det hela slutar, men jag ställer alltid bilen så lång bort man kan komma på en parkering numera. Det blir ju lite extra att gå, men det är det värt!
ir
34
ira
320ic -92 e36
tråkigt.. ska installera raketgevär som utlöses medhjälp av sensorer när nån kommer närmare än en halvmeter.. grr

nämen allvarligt..

hade garage tidigare också.. flerblsgarage där det var trångt som ***** mellan alla betongpelare o dyligt... fick märken där också..

känns mer o mer som att det blir en omlackering snart.. lite drygt att behöva punga ut 12-13 tusen för en omlackering bara för att folk är så egoistiska/nonchalanta att dom inte bryr sig om andras "prylar"
Värsta jag sett var en barn familj modell flummigare efter att kärringen lastat in varorna i bilen började barnen leka med varuvagnen (päronen stod och rökte) det slutade med en av ungarna skickade iväg en vagn tvärs över parkeringen (det lutade) och rakt in i en nyare volvo. Höll på att tappa hakan.
parkerar så långt bort som möjligt på stormarknaden för att undvika sånt där
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
JAG HAR HAFT MIN 604 I 4 DAGAR och jag och min mor va och handla stälde mig längst bort i ett hörn går in och handlar och kommer ut då står det en sur ***** volvo 740 breve och en bula samt röd färg på bakdören väntade på ägaren och vet ni vad gubben kastar ut sig att jag stod snett och att jag borde lära mig att parkera hade jag haft nå hårt hade jag buckla hans bil med men jag ringde polisen och anmälde det och gubben komer att få betala rubbet
Pe
159
Pechy
325 iM -89
jag fick rutan inslagen på öland ihelgen..lite onödigt gjort...

0-100 på 7,82 ORGINAL
CIP
Parkera så långt bort som möjligt, helst i slutet på en rad.
Lider med dig!

//Mange
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Tyvärr finns det också sådana personer som bara måste få förstöra en fin bil. Min farsa är billackerare och hade en gång en kund som hade en ny fin merca, med repor i lacken över HELA bilen! Nån hade gått runt bilen flera varv med en nyckel eller nåt, och repat varje dörr, varje skärm, motorhuv, tak... Allt!
Han/hon som gjorde det hade dessutom skrivit en massa skällsord på bilen, ristat in dem i lacken alltså!

Finns så otroligt mycket sjuka människor..
Man borde skaffa extra känsligt larm, så att det skulle finnas vittnen till alla "olyckor"...

"-BMW- Making your privates bigger since 1928"
jp
464
jpn
523im -99
en polare köpte för ett tag sen en Nissan 300zx från ett försäkringsbolag och den hade blivit utsatt för liknande saker som mercan åvan...

B-M-W
Deliq
Såg en hemsk grej på en stormarknadsparkering en gång.
En Audi av nyare modell står parkerad brevid en Folkvagnsbuss.
En stor (i dubbel bemärkelse) familj äntrar folkabussen med främre passagerardörren öppen ut över huven på Audin. När alla klivit in i bussen hänger bussen med dörren på skärmkanten/huven. Då den feta kärringj*vulen märker att dörren är fastkilad på audin, tar hon ett rejält tag och rycker igen dörren på bussen, vilket medför ett mycket kraftigt ca 3 dm långt skrapmärke på audin.
OCH DE BARA ÅKER IVÄG !!!

Jag skriver ner reg.numret på bussen, beskriver hela händelsen på en lapp, och skriver mitt eget namn och tel.nummer på lappen och fäster på audin i fall ägaren behövde ett vittne.
Hörde dock aldrig något från det.

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
bj
105
bjornnl
316i -93
Deliq:
Fan va bra gjort.
Så borde alla göra. Inte för att man i vanliga fall skall lägga sig i, men det här handlar ju faktiskt om rena brott.
Blir så jävla trött på människor som bara nonchalerar andras bilar och ännuvärre de som blir så pass avundsjuka att de måste förstöra andras egendommar för att de inte har möjlighet till att skaffa dem själva. Alla borde ha block, kamera, videokamera och en spårsensor i bilen för att kunna sätta dit de jävlarna.

MVH: Björn

---
316, inte för att man måste, utan för att man vill! =D
Jag hade också en sjuk incident som lyckligtvis ej resulterade i några repor på min bil! Åkte ner till de fruktade stormarknadsparkeringa och gjorde precis som vanligt att ställa mig så långt bort som det gick för att undvika andra bilar! Det fanns hur mkt platser runt omkring min bil, säkert över 50 st! Å tror ni inte jag får slag när jag ser en skabbig j**la v*lvo 740 stå precis brevid min bil! Jag undrade hur den ägaren tänkte när han parkerade sin bil! Gjorde en koll och kunde med lättnad konstatera att inga repor eller bulor hade uppstått!

Jag är hispig över en 16 år gammal bil, vill inte ens försöka förstå mig på hur det känns för personer med nyare bilar!
Sq
89
Sqrewdriver
730i -91
735i -92 (Reservdelsbil)
Jag stog på en skrot och skulle tjacka nya
säten till min bil, ut kommer jag ska kliva in i bilen
och pang!, en volvo 940 skapar en bula model stor
i min dörr. Ägaren kliver ut, vilket visar sig vara
ägare till skroten och jag får en ny dörr monterad och
inpassad på plats. Så ska det se ut. Jag har handlat mycket
delar där sen.

*För att du älskar att köra*
po
57
power4you
325i 1991
Detta är ett problem för oss med fina bilar !
Har ett Dörruppslag på min BMW .
Men varning nr 1 .... Se upp med stormarknader ..Livsfarligt
med all bakdörrar , där barn smäller upp dörrarna utan att föräldrarna kollar !
Har barn själv och lärt dom hur man gör !
Puuuuh ,, inte lätt detta !

Challe /

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Håller med om du som skrev att du hade parkerat längst bort i parkeringen där det inte fanns ngr bilar.

Men så kommer de en jävl*a idiot som av alla plastser i parkeringen parkerar just bredvid dig...vill så gärna veta varför folk gör så. Så ni som inte kan parkera lite längre bort svara på min fråga snälla hur ni tänker? :-)

Lite tips angående parkering

1) parkera aldrig nära ingången till själva affären(mkt folk som rör sig)

2)parkera aldrig nära en stor&gammal bil 99% chans till en buckla

3) skippa fickparkeringar , om ni vill slippa oväntade skador på stötfångarna

4)parkera aldrig nära p-automat

5) sist men inte minst parkera aldrig bredvid en kombi :-)

BMW M-POWER
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Jag är en utav dom som ofta brukar parkara brevid fina bilar som står i utkanterna utav stormarknadsparkeringar. Enbart på grund utav att då är man oftast säker på att ena sidan på bilen är skyddad. Vet inte om jag tänker fel men det känns säkrare så, fast folk kanske bara irriterar sig på en.

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag parkerar aldrig mina bilar i närheten av Kombi-bilar, Van, Minibuss, i stortsett aldrig i närheten av bilar där det tyder på att det är en familjebil. Alla vet att barn är oförsiktiga och tänker inte på sånt.

------
Länk
Länk
ser till att ställa mig mellan 2 välputsade mercor eller bmws som inte har barnstolar eller kombi eller halva bilen i rutan och halva på gräs/grus om det finns sånt utanför parkeringen som "kanter"

___
316i, när du inte har råd med annat ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.