AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.754

Motorproblem, blir galen!

Sida 2 av 2
Hej
Har inte löst sej ännu tyvär
ka
280
kalopps
Cater-pillar
Hej
Vilka tändstift bytte du till?
Kunde själv aldrig använda BOSCH tändstift, på grund av att motorn ryckte.
Hej
BMW-orginal
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
Har du kollat att jordflätan sitter som den skall? Den går från motorn och är monterad till vänster i motorrummet. Kikar du ner så ser du den. Kolla att den jordar ordentligt.
Paap Reeder
Hej!
...alltså vad jag förstår så ändrar (pendlar) sig din bränsleförbrukningsmätare sin visning trots att du kör med jämn gas på jämn väg.

Den fungerar inte med ngt vacum utan är en "matematisk manik" som räkna ut br.förb med ledning av insprutartiderna.
Då trycket är konstant - 2,5 -3 bar - blir matematiken enkel.

Ändrar sig mätaren så är det nått som händer med br.insprutningen.

Det är bara att sätta igång och analysera alla sensorerna som styr just bränslemodulen i boxen.

DIS i början av 90-talet är inte så alldeles förträfflig utan man måste nog koppla in mekanikererfarenhet.

MVH /// Paap R
Jeg har samme problem på min e34 med M50B25, men mest under moderat akselerasjon. Forbruksmåleren pendler og jeg kan merke at motorkraften varierer. Selv mistenker jeg at det er lambdasonden som er dårlig og derfor reagerer sent slik at motorstyringen overkompenserer. Jeg skal innom et bilelektrisk veksted for å få målt den med oscilloskop når jeg får tid. Skriv hvis du finner ut mer, jeg har sett på forumet her at det er flere som har samme problem.
Pa
17
Patrik Sundin
518i 2,2 -83
525ix T -93
Jag tror att det är lamdan. Min bil hade samma symtom. Om du byter den ta tillfället och flytta den till grenröret. Det är rek. av bmw om du kör korta sträckor.

*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
hade samma problem på en gammal E30 jag hade D visade sig att det var tänd plattan, altså tändnings låset som glappade en aning drog jag tillbax nykeln lite så funkade allt bra, bytte iof både bränsle relä och tänd platta, sen funkade det bra igen,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.