AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.753

Motorproblem, blir galen!

Sida 1 av 2
Hej!

Jag har en 525-92 som jag håller på att bli galen på. Jag skulle bli väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig lösa problemet.

Det är som följer:
Bilen startar alltid hur lätt som helst.
Sen när man kör, rycker bilen till med jämna mellanrum. Det spelar ingen roll hur man kör och gasar.

Kör man i 100km/tim på motorväg i jämn hastighet rycker den till även då och mätaren som sitter under hastighetsmätaren (jag tror den heter vakuummätaren) vandrar mellan 0,8-1,2 trots att jag gasar med samma tryck. När mätaren pendlar mellan dessa värden, det är då bilen rycker till.
Jag har bytt tändspolar, tändhattar, tändstift, spridare och soppafilter. Jag har även sprutat med startgas på slangar och dyligt.

Kan någon bistå med kunskap angående detta problem?

Mvh Ronnie
stefannorr
Har du haft den på BMW för felsök? låter ju som att de hade blivit ett billigare alternativ i längden än o byta ut del för del?
Ja
Inga felkoder alla värden bra
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Har du kollat bränsletrycket? Det finns några faktorer som kan påverka detta, bl.a. Bränslepump, bränslepumpsrelä och bränsletrycksregulator. Om det är fel på dessa syns det inte heller på BMW:s diagnos.
Hej
Hur kollar man bränsletrycket ,bränslepumprelä och bränsletrycksregulatorn .
Om man tar bort slangen som går till den långa svarta som spridarna sitter i på vänster sida så sprutar det bensin ett tag
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Har du kollat luftmängdsmätaren, har haft en opel som hade liknande ryck, bytte lmm och allt funkade fint.

//Mvh Simon
Hej
Kan den vara trasig utan att det syns på diagnos.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Ingen aning faktiskt, opeln hade också en enklare diagnosfunktion, säkerligen inte jämförbart, men den kände inte av nå fel i lmm.

//Mvh Simon
Hej
Jag vill bara tala om att det är i stortsett hela tiden oberoende av varv tal
Sprickor på bensinslangen kan ge detta fenomen du beskriver....
Så kolla slangarna , både enkelt och billigt...

Billy B-10
Länk
tändspole?

Hej
Var sitter tändspolen
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Eftersom att det är en M50 så har du en spole per cylinder, sitter under plastlocket över ventilkåpan.
Gold
"Jag har bytt tändspolar, tändhattar, tändstift, spridare och soppafilter. Jag har även sprutat med startgas på slangar och dyligt.
"

Har jag missat något?, Du säger att du har bytt dom och sen frågar du vart dom sitter :)

///M arcus
Yo
33
Yokke
318i Touring -96
Hej BMW-Ronnie!

Lämnade du in bilen för att felsöka detta problem??
Frikände verkstaden isf bilen? Menade dom att du inte hade detta problem kanske...

Man blir förvånad över servicen på en del verkstäder faktiskt.
Min lokala BMW-expert skulle inte gett sig förrän problemet var lokaliserat.

Tändspolarna skulle väl ha synts på diagnosen om de var felande. Låter som en bränslehistoria tycker jag.

"Blått blink i backspegeln kan väl inte vara original??"
Hej
Jag har haft bilen inlämnad på 1st BMW värksta och 2st andra
verkstäder som håller på med BMW och alla säjer olika saker.
Så man är tvungen att köpa del efter del men inget blir bättre. jag tror inte att det
finns några bilmekaniker längre för dom säjer bara att det inte syns på datorn. Och så gissar dom bara så att det kostar en massa pengar i onödan. JAG ÄR LÄSSSSSSS
Med Vänliga Hälsningar Ronnie
Yo
33
Yokke
318i Touring -96
BMW-Ronnie: Kolla in tipset på länken nedan

Länk

Kanske det hjälper, kanske inte, men det låter som ett problem som är snarlikt ditt.

Lycka till!

Yo
33
Yokke
318i Touring -96
Och godnatt också............zzzzzzzzZZZZZZZZ

Hej
Jag ska prova det där med batteriet för jag har provat allt snart
tror jag .Jag har nog en ny bil snart som jag har bytt delar
grejen är som fölger jag körde audi s4 förut men för mycket
problem så jag köpte BMW för 6 månader sen vad fick jag för det
jo nya problem
ba
16
balk
520i Sedan -89
BMW-Ronnie: Berätta gärna hur det gick då du testade det där med battteriet. Min 520i från -89 har också liknande problem som din. Har inte hunnit rota i problemet men jag har en känsla av att det är motorstyrningen som krånglar.
in
438
inkognito
E34 535-92
kolla även spjället i insuget om det finns ett sådant. har en kusin som hade det problemet på sin bil att den ryckte vid jämn fart. och där var det spjället

Att våga är att förlora fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv.
/Stefan F
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.