|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
D-diddy |
nej displayen slocknar inte.. det som händer är att den går lungt och fint sen helt plötsligt så rusar den upp på max. och sen ner igen.. om man försöker manuellt att klra max så går det inte heller jämt.. men ibland. vilket motstånd är detta?? brukar det var lödningar eller själva motståndet som är glappt/trasigt? kan man se motståndet på de bilder som fanns i den där guiden Länk ??? David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Låter som fläktmotståndet. Fläktmotståndet sitter till höger om förarens knä ungefär. Du får ta bort hela sidopanelen som sträcker sig från förarens golv bort till pasagerarens golv. Motståndet är ca 5x5x10cm och sitter med ett kontaktstycke så man behöver inte löda något. En normalhändig person byter detta på ca en halvtimme. Tror det kostar ca 700-800kr. |
|
D-diddy |
1030kr på BMW... suck. jag ska höra med servicekillen på jobbet om han kan smälta ner den skyddande plasten och kolla lödningarna. i det gamla. någon som har erfarenhet av detta går det att på något sätt få bort den vaxliknande massan som täcker elektroniken i effektmotståndet??? David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
Hej Björn Läste om felet. Jag har något liknande men min Kontrollpanel på 318i är svart när jag startar bilen men efter ca 5 min så går flakt mm igång kan det även vara liknande fel som Robban. Hls. GLT Göran En gång BMW alltid BMW |
|
|
Om panelen slocknar och tänds ibland har du sannorlikt råkat ut för standardfelet på e36:an. Finns en tråd som beskriver hur du löder om en komponent innuti kontrollpanelen. Om du vill ha hjälp med att reparera den kan skicka mig ett mail. |
|
|
Här finns en mkt bra beskrivning! Länk En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.