|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag är benägen att hålla med, det är inget ovanligt med vita blinkers, snarare är man orginell om man kör med sina orangea idag. Och vem vet, nästa år kanske det är "jätteinne" att ha orginal-blinkers igen :) Tycker det går att lägga pengarna på betydligt mkt bättre styling än just blinkers. Men som sagt smaken är som baken och självklart respekterar man andras smak. "Real men dont eat sushi" |
|
|
Rött och orangea blinkers är skit fult enligt min smak tycker inte att det passar ihop..vitt ger en mer clean look enligt min mening \\\Linus |
|
|
Håller med Limpsson vita blinkers ger en betydligt "cleanare" look, speciellt på Arctissilver metallic bilar. Tyckte nästan min såg lite dassig ut med dom oranga blinkersen. Men som alla säger, smaken är som baken... Bilen =) Länk |
|
|
Och varför ska man vara så original hela tiden...tycker att man är tillräckligt original om man kör Z3 Coupe idag...=) Bilen =) Länk |
|
|
Att ha den orginal eller inte beror väl på vad man har för åtanke med sitt Z3-ägande. Vill man bara flasha omkring och dra till sig blickar är det väl helt ok med att styla det mesta, men om man vill behålla sin Z3:a i orginal skick som den klassiker den faktiskt är så tänker man nog några gånger innan man gör något drastiskt som sänker dess värde. Obs! med detta menar jag inte just vita blinkersglas utan rent generellt. Det är väl ganska allmänt känt att en klassisk bil i orginalskick har ett större värde än en liknande där många orginaldelar är utbytta till icke-orginal. /Clas "Real men dont eat sushi" |
|
|
Clasf intressant ställningstagande du skriver om och det stämmer nog till 100% i verkligheten, jag däremot har alltid tyckt om mycket lullull, men det beror på min ålder och hur bilarna såg ut i mina yngre år, då fanns det rena och nakna bilar som i många fall var standard alltså sparsamt smyckade sedan fanns deluxe utförande med mycket krom och lister, nu på senare årtionden har allt detta suddats ut och bara blivit svart-svart-svart, nu på dagens bilar börjar kromet komma tillbaka och oh vad jag njuter, till och med BMW annonserar om kromad grill för ökad lyxkansla, jag har alltid lyxat till mina bilar med en egen stil och då dessa sålts har det aldrig varit tal om att ta bort något tvärtom bilarna har varit lättsålda, med den bakgrunden har jag ändrat eller stylat eller lyxat till eller vad man kan kalla det min Z3 på mitt eget sätt för jag har en bakgrund med att ha sett bilarna så en gång i tiden, dagens grabbar har ju inget sådant arv så då blir det sådana saker som en del tillverkare gör för att få in lite pengar och då blir det ett mode såsom fälgar och vita blikers och svarta bakljus, jag går också ifrån originalutförande på mitt vis och huvudsaken är väl att man tycker om vad man gör, för är man intresserad av sin bil vill nog de flesta göra något med den, sedan får vi se den dag jag avyttrar min bil om den då är lättsåld eller ej, men då kanske den är så gammal så det inte spelar någon roll hur den ser ut det kanske bara blir ett symboliskt pris på en bil bara den är gångbar mvh uffe/bildock |
|
|
clasf: Jag förstår ditt tänk men jag vill inte ha en bil som man inte är nöjd med. Jag vill inte heller att min bil ska se som alla andra nu är kanske inte byta blinkers det bästa eftersom många gör det men jag har alltid tyckt att vita blinkers är snyggare på rött det skär sig lite med orangea. Men visst det får ju inte bli för mycket heller så det ser ut som en rullande julgran . Lagom är bäst eller :) \\\Linus |
|
|
Självklart är lagom bäst som alltid :) Jag gör små modifierinagr på min också men ser alltid till att behålla orginaldelen (i de fall det går) så kan man alltid byta tillbaka sen om man vill. Givetvis håller jag också med om att man skall ha bilen så man trivs med den själv. Det är ju trots allt sig själv man belönar när man köper en :) Så jag håller helt med bildock också i hans resonemang, huvudsaken är att man själv gillar det man gör. Sen kvarstår ju dock faktum att det finns folk som inte skulle köpa en bil om den inte var i orginalskick (oftast samlarbilar). Jag vet flera stycken. Men det spelar ingen roll hur mycket man diskuterar detta ämne, man kommer ALLTID tillbaka till kärnpunkten ändå, smaken, och smaken är ju som vi alla vet som baken, delad. /Clas "Real men dont eat sushi" |
|
|
clasf jag håller med dig till 110% du har alldeles rätt i allt vad du säger och jag vill inte framhålla min stil som något rättfärdigande, utan det är två olika skolor, antingen har jag bilen strikt original för jag kanske vill vara säker på ev. nästa köpare inte ska ha någon invändning eller så "snyggar" man till bilen ex.vis som jag har gjort, då jag jämför bilder på min bil nyköpt med de bilder jag idag har så ser ju bilen tråkig ut som den var från början, och enligt min tro om jag skulle ställa upp två identiska bilar till exakt samma priser mil e.t.c. den ena strikt original den andra "lyxad" som min så tror jag att den ändrade bilen skulle gå åt först, men allt det här är helt min egen personliga åsikt och tankar och original är alltid original det går aldrig att komma ifrån mvh Uffe/bildock |
|
|
Jag försöker oxå använda så gott det går och behåller alla delar som jag har bytt (För utom mattorna ) men det andra har jag kvar :) \\\Linus |
|
|
använda orginal delar missade skriva det \\\Linus |
|
|
Jag individualiserar min men behåller alla orginaldelar då det alltid är enkelt att byta tillbaka samt lättare att sälja till fler olika typer av z-handlare. Huvudsaken med min är att JAG tycker att den är snygg, vad andra tycker kliar mig inte riktigt. ----------------- Bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.