|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag är på gång att beställa vita linser till framlyktorna till Z3 då jag har vita blinkers. Jag har hittat ett ställe där jag kan beställa och det kommer nog gå på ca 800:- för linser till 2 lyktor. Dom kommer då se ut exakt som när man väljer vita (lätt genomskinliga) blinkers original från fabrik. Nån som vet om man kan beställa billigare nånstans ifrån? Tacksam för snabba svar då jag känner att jag bara MÅSTE beställa nu. (Provade köra dom i ugnen så som man ska göra för att få isär dom och det gick kanon!) /Magnus | |
|
Det där lät ju som ett väldigt billigt alternativ till riktiga grejer, Var hittade du dom? Mvh Bluesman |
|
|
Ska leta igenom min mailbox.... vet att jag har mailet från dom nånstans.... tror det var typ 800:- iaf. Fast sen kommer ju frakt oxo.... blir väl kanske lite granna. Men det är det värt... verkar inte svårt alls att bygga om själv iaf. /Magnus www.snajdarn.se |
|
|
Magnus, är det han i USA som säljer genom eBay som hävdar att han velat ha det i sin och pga a produktionskostnader gjorde en beställning för 100 för att även kunna sälja? jag kan tänka mig slå till på dessa, dem såg väldigt bra ut på bilden. får man instruktion hur man tar isär den förseglade lyktsatsen? |
|
| kolla här om deta kan vara bra eller Länk | |
|
IHF: Det är så det ser ut om man inte har någon lins alls framför blinkerslampan. Tror att Yatooil körde utan lins på sin 2.8? /Carl BMW-Träff, Göteborg 2/7 |
|
|
Det jag är ute efter är ju att ha den "vita" linsen som sitter när man väljer vita blinkers från original. www.snajdarn.se |
|
| har du sökt på Länk | |
| var för inte köra utan linser med Silver Vision lampor borde vara godkänt | |
|
Det blir inte lika snyggt.... Har dock lyckats få tag på linser nu... Ungefär en tusing går det på om det är nån mer som är intresserad. Isåfall kan ni skicka ett mail till mig på z3@snajdarn.se Kan ta kort på mina när jag byggt om så ni ser hur det blir. /Magnus www.snajdarn.se |
|
| Magnus: kolla den Länk . jag kan tanka mig att sla till pa dessa... | |
|
Magnus, Har du beställt från länken som Z3c 4 ever visar? Klart intressant att beställa. Har ett par lyktor med orange blinkers liggande som skulle behövaes lite facelift. Hans |
|
|
Xoa: Nä det var inte från honom jag beställde men dom som jag har beställt ska se exakt likadana ut.... Jag hade en mailadress liggandes i min mailbox med nån som hade såna... har beställt hem ett par omgångar.... lägger upp bilder så snart jag fått på mina... borde få dom i slutet av denna veckan eller början av nästa. www.snajdarn.se |
|
|
xoa: ska vi slå till? Magnus: din vana trogen kommer du dokumentera hur du byter dessa, eller hur? :-) |
|
|
Z3C: Klart jag gör det! Det finns lite olika instruktioner på internet men jag tycker inte dom stämde riktigt när jag provade på en extralykta jag hade liggandes här hemma så det får bli till att göra en egen "instruktion" sen skulle jag tro. :-) Sen blir det ju självklart före och efterbilder också så att man ser hur mycket snyggare det kommer bli! :-) Får hem dom nu i veckan skulle jag tro och då får vi se exakt vad kalaset har gått på. /Magnus www.snajdarn.se |
|
|
Z3c 4 ever, Ok, vi kör! Du har ett mail. Hans |
|
|
Jag är också mycket intresserad av dessa linser. Tar gärna del av bilder och instruktioner på ett sådant byte! Var köps dessa linser "smidigast"? xoa, Z3c: Ska ni köpa vi e-bay? Kanske går att komplettera med en uppsättning till? |
|
|
ave, Vi kom överens om att vänta till efter semestern. Hans |
|
|
Jag kan nog fixa dom från tyskland om ni vill.... Har just kommit hem från en semestervecka och grejerna har kommit så nu i veckan så kommer det upp bilder på hur jag byter och då vet jag exakt vad dom kostat. Kan isåfall skaffa hem några omgångar till och skicka ut till er som vill ha sen. /Magnus www.snajdarn.se |
|
Björka |
Magnus! Jag noterar i ditt första inlägg i den här frågan, att du har värmt i ugnen för att separera bakstycket och glaset på strålkastarna. (Jag vill prova utan linserna, tycker det skulle kunna se ganska coolt ut), men jag har inte sett nånstans vad du haft för temperatur och hur länge du hade dom inne i ugnen. Jag utgår från att du inte hade den på "grill". /Björn |
Björka |
Magnus! Jag noterar i ditt första inlägg i den här frågan, att du har värmt i ugnen för att separera bakstycket och glaset på strålkastarna. (Jag vill prova utan linserna, tycker det skulle kunna se ganska coolt ut), men jag har inte sett nånstans vad du haft för temperatur och hur länge du hade dom inne i ugnen. Jag utgår från att du inte hade den på "grill". /Björn |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.