|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
passar en hartge 2,7 topp på en m20b25?? taksam för svar!!11 | |
| Passar troligen nog...beror på om motorblocket som hartge toppen kommer ifrån är ett m20b25 block oxå.... | |
| isåfall skulle väl motorn heta 2,5 hartge!!! | |
|
h27 som motorn heter är samma borr som b25, h27 är en b23 som är uppborrad, sitter en sån i våran race bil --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
| är det j#vlit dyra reservdelar till den motorn eller??? | |
| hur mycket pulver är det då i en h27???? | |
|
e inge dyrare än en m20 samma grejjer, tror jag iaf, m20 grejjer passar åtminstonde, 220hk är det om ja inte missminner mig --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
Hartge 2,7 toppen är väl bara en portad m20b25 topp med hartges kammar....? Därför skulle den passa på ett m20b25 block...det var det jag menade. Rätta mig om jag har fel...... |
|
| hur kan dom få så mycket effekt ur den???är det mycket bytt mot 2,5:an?????? | |
| tjenare!!!!uppdaterar frågan lite..vad är bytt i den motorn från en 2,5?????? | |
| tjenare!!!!uppdaterar frågan lite..vad är bytt i den motorn från en 2,5?????? | |
|
"2,7-liters"-vevaxel, andra stakar och andra kolvar, Hartges egna headers, portad topp, Hartges trimkam samt ändrad "programvara" Ungefär det är vad jag fick reda på genom att surfa runt lite. Prova att söka här på forumet efter recept på 2,7-liters byggen och du kommer att hitta massor. Finns några här som byggt liknande puffror med effekter upp till 230 hk. |
|
|
Här är en bra länk på vad Hartge själva gjort: Länk |
|
| altså är det 220hk i motorn???vill ha faktor...men hur e de me kolvar å sånt..passar det från vanliga bmw motorn??? | |
|
Ja hittar ingen info om att Hartge plockat 220hk ur sin H27 motor men jag är nästan säker på de gjort det, eftersom det finns typer här på trimmforumet som plockat liknande effekter. Så min slutsats är att om "bonntrimmare" klarar av det så kan nog också Hartge. Här är ett recept jag hittade på forumet här: " Turbodiselveven är smidd, sitter i 524tds. 323/320 stakar. Standard 325 kolvarna. Plana blocket 2.11mm Köp en 535 lmm Åk sedan och mappa bilen!!! " Finns massor av bra info här. Prova att söka. |
|
|
fanatic, om det är högkompskolvar i motorn så kan du få köpa dom av oss :) har 320 stakar och 535 lmm till salu också om nån vill bygga 2.7 --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
| vad är priset på en original hartge motor??? | |
| Länk | |
| öhhh...vad kan en original hartge motor kosta till en E30???inte NY utan använd!!!! | |
|
frågan är om du hittar nån? --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.