|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Tror aldrig jag skulle ha råd att äga en så pass ny vinterbil. Jag prioriterar nog lite fel saker i livet tyvärr. Har inte haft en vithelg på 1,5 år nu. Men ack så skoj man kan ha det. Lägger hellre ner 50000:- på sommar bilen och kör med en skit bil för 3000:- under vinterhalv året :) MVH Patrik |
|
|
Patrik, Menar du min bil? Hans |
|
|
Nej menar alla som åker i trevliga bilar under vintern. Saken är ju den att vi prioriterar olika här i livet och jag är fortfarande ung (23år) så jag prova allt man kan nu och sen köper man det som man är mest sugen på när man blir äldre. Tror jag haft lite väl många bilar för min ålder kanske men jag bara älskar bilar och allt runt om kring så som styling och tuning. Kom faktiskt på mig själv när jag hade min S2000 att jag nog druckit bort en kompressor sats 2003 ;) he he MVH Patrik |
|
|
xoa: Beijnoff hade tips om hur man fixar stolarna utan att betala 6000:- som BMW tar... leta i trådarna. /Caspar |
|
|
TT: Med det levernet slipper Du kanske bekymra Dig om en fin vinterbil på ålderns höst.. :-) Hur mår Din lever??? /Caspar |
|
|
He he vet ej faktiskt. Lever bara en gång som sagt ;) MVH Patrik |
|
|
Caspar, Jag har hittat länken på nätet. Skall plocka isär en stol för att se hur gummipackningen ser ut. Skall sedan NC-fräsa fram nya i Delrin. Kostnaden blir nog 50 kr/stol + lite eget arbete. Länk Hans |
|
|
Jag kör en VW Passat Variant -93 med 2 st tokstora slutrör (eller kanske stuprör) som dessutom är på väg att trilla ner :) Kanske lika bra det så att jag får sätta dit något som inte är så genant. /Andreas _____ Länk |
|
|
Uppdatering på vinterbilsfrågan. Renaulten har nu fått ge plats för en 318iS -90. Röd givetvis, måste ju hålla vagnparken enhetlig. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Strålande Fredrik!! Ett klart lyft mao! /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Har själv bytt ut min 900 Turbo -94 mot en Audi A3 1.8T. Nu är jag tillbaka till tyskbil iallafall men tyvärr fel märke ;) // Doggeli ---- M Coupe is the weirdest thing you've ever seen. |
|
|
Min skruttiga (men alltid startande!) 318i från -90 är en perfekt vinterbil - E30:s vinteregenskaper gör att man inte får sitta o slöa på väg till jobbet/affären/dagis...:-))) /Magnus Regn är ju inte så roligt... |
|
rsarits |
I min familj åker vi samma bil hela året, dvs jag åker 530 -95:an och hustrun åker Z3:an. Personligen skulle jag aldrig kunna byta till ngn annan (sämre/tråkigare) bil bara för att det är vinter. Det är klart, om jag hade MYCKET pengar skulle jag antagligen åka Z4 på sommaren vid fint väder och 645 resten av tiden. En del tror att cabben tar skada av kylan och saltet, men jag tror den får mest stryk av starkt solljus, som alla andra material. Men vi är ju alla olika |
|
AUDI TT: Helrätt inställning;-) ... skål!!!.. BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag |
|
|
När det e dåligt väder får det bli firmabilen, en riskokare... Mitsubitshi, suck... Sjöberg |
|
|
När M5:an sover kör jag en 316 E36. Till nästa vinter funderar jag på att sälja min M5 E34 och köpa en M5 E39 som jag kan köra året runt. En kompis köpte en i höstas och försöker övertyga en gammal E39 hatare som mig. |
|
|
Nyköpt 318ti Cpt 95 med 10400mil på mätaren, klockrent skick. Asken |
|
|
E36 316i, brilliantrot ;) det ni! // Pantzare |
|
|
320 96:a Fullmatad Induvidual.M-Paket. & M5 e39 just nu när min e på service. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Tack Capsar, jo det blir ett ordentligt lyft. Man sitter kungligt i sportstolarna och de 136 hästarna flyttar bilen något rappare är R5'ans 75, trots 300 kg till i vikt, och det skall den ju göra med 8,8 kg/Hk jämfört med 12 kg/Hk. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.