|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Är ute efter en vinterbil, eller tittar iaf efter en! Vill ju inte köra M Roadster i vinter! Vad kör panelen för bil under vinterhalvåret? Funderar starkt på en Mini Cooper, gamla modellen. En 98 eller nåt för typ 50 000:- | |
|
Kommer rulla glatt runt i min Z3 Coupe... en ricktig vinterräser =) ----------------------- Better lucky then good! ----------------------- |
|
| En brrrrr... Opel Vectra Kombi -97 | |
|
Som kaffe; sommar och vinterbil i ett: Z3 Coupé. Men, blir inte den gamla Minin lite för liten? Varför inte en Golf III...? |
|
| Jag tycker att Minin är tuff ;) | |
| hade en relativt ny Pegge 206 under vintern (2002) och jag kan direkt säga att detta var ingen vinterbil. Dålig värme, allt elekriskt gick sönder när det var minusgrader och den kändes plastigt. Den såldes i mars. nästa vinter får det bli en Mini, hade den som hyrbil och det av ascoolt att ratta den. riktig busbil! fast kanske något lite större vore mer praktiskt? en äldre E46 låter väl inte helt fel... | |
|
Antagligen blir det Z3 2,8 Roadster även denna vinter, den går ju inte att sälja... I övrigt en toppenbil på vintern. Bra värme, antispinn/-sladd mm. Man får dessutom ganska bra med uppmärksamhet i 20 minus i en nyputsad Z3!! Kan man köra Coupén på vintern kan man ju köra Roadstern, suffletten tar inte mycket stryk om man håller den ren. Det är huven, hjulhusen mm som får stryk och det finns ju även på Coupén. /Caspar |
|
|
Om jag som inte har Z får skriva här nu så blir det skattebefriad A-Ascona -74 på vintern. Bakhjulsdrift, snål, bra värme, startar alltid, 3" simons, slit- o släng-bil... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
300+: Klart att Du får skriva här. Vi har ju massa Volvo och SAAB gäster på "Allmänt om bilar...." så.. /Caspar |
|
|
Förra vintern åkte jag TT-Q, i år vetefan.. :) Kanske en Golf V. /eFx |
|
|
Åker Audi A3 vintertid. Märkligt att VAG bilarna alltid får göra skitjobbet...... /B |
|
|
Volvo 360 är klart coolaste vinterbilen om ni frågar mig... 50/50 i vikt och bakhjulsdrift. GLT är rätt pigg ovkså. MVH Patrik |
|
|
TT: Har inte 360'n remdrift?? Går det att frikoppla med en sådan?? Det kan ju vara bra om man håller på att svansa av vägen... /Caspar |
|
|
He He nej det är Rem-johan som han heter... Tror den kallas för 340. 360GLT har typ 120hk och 50/50 i viktfördelning. Hur grym som helst att sladda me på vintern. Har nog ägt 3-4 st nu och dom funkar fint. Aldrig några problem. Men visst en Audi TT Q på vintern är nog inte heller fel fast man vill ju inte vara rädd om vinterbilen. Fast i år blir det nog en vanlig bil för mig i vinter. MVH Patrik |
|
|
Fast 340 finns väl utan rem oxo har jag för mig? /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Rätt. Heter DAF 66:a på riktigt. MVH Patrik |
|
| Det blir te å ratta A4 TQ, som för övrigt får göra slitjobbet även under sommaren :-) 4WD är fantastiskt roligt under vinterhalvåret :-) | |
|
Har en 320I -04 som vinter- och regn-bil. Använder bara Z:an vid fint väder. Hans |
|
|
Xoa: Då har det inte blivit många mil i år för Dig?? /Caspar |
|
|
Kör runt i en 520iT '02 (a.k.a. slötjugin!) alternativt åker buss under vinterhalvåret och vid regn. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Caspar, Nej tyvärr, bara skitväder. Har mer tid att greja med bilen p.g.a vädret. Skall ge mig på stolarna nu till helgen, har glapp i både förar- och passagerar-stolen. förbaskat irriterande. Hans |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.