|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hej ringde killen idag och snackade lite med han, dom vanliga frågorna lack, motor, inredning, allmänt skicket. han sa att allt va fint förutom förar stolen. jag frågade säskilt om lacken glad i hågen hämtade jag pengar och åkte ner (27mil enkel) det första jag såg va v dörren stora bucklor. lacken hade stora repor som va igenlagda med lackstift. M-packetet va sprucket lite överallt stor spricka i fronten och sog ut att va slipat med 40 papper och sedan skabbigt lackat. silennt blocken helt slut. ingen cd front tillgänglig. konnsollen under ratten hängde ner så man knappt kunde köra. såg allmänt för jävlig ut. ville bara dela med mig lite, den såg väldigt fin ut på bilden men ni kan ju ha detta i åtanke om ni är intresserade av den. länk:Länk | |
|
Kan tro det, ofta får man vad man betalar för, trisst att du behövde åka så långt i onödan bara! MVH |
|
|
men varför ska man ljuga.... hellt sjukt...jag hade tagit sopppa pengar ifrån snubben.... tvåan på tvären och 3an flat out...thats bmw man!!!! |
|
| det är väl bättre att säga att bilen är i lite sämre skick än den är så köparen får en positiv överaskning. | |
|
Brukar oftast vara skeptisk mot bilar som är rätt så billiga på annons som dom bara visar ena sidan av bilen på. Brukar tyda på att det är något fel på andra sidan om man säger så. Mvh Miche |
|
|
är juh jobbigt när det är sådär... alla har olika uppfattning av vad "fräsch" är för nåt, men när man frågar sådär utförligt, så är det juh klart att man blir less när man kommer ner och det inte är som man förväntar sig, men det är nästan nåt man ska ta för givet att så är det numera, begär kort från alla vinklar i bra ljus innan man åker sådär långt är en bra regel. /mvh jocke |
|
|
Det är alltid tråkigt när folk inte kan vara ärliga! Själv brukar jag nästan vara för ärlig och tala om allt, sålde min 325 till den andra perssonen som ringde på den. (Inte jag som säljer denna bil!:-} ) Mvh Abbe Länk |
|
|
prexxis m30power. få alltid köparen att bli positivt överaskad!! då säljs det mycket lättare! BmW - enjoy! |
|
|
Skönt att veta. Jag pratade med honom innan, vid första annonsen. Utan de snyggare fälgarna. Bilen skulle visst vara perfekt i lack ingen rost. mkt bra skick o visst har den gått 13 000mil !!! Han kändes inte helt seriös så jag avstod från att åka ner. Skönt att veta att man inte missar ngt bra. Var och tittade på en E34 TDS Touring igår. Ja den var också jättefin !!! Passade på att titta på en vit V...vo 960 95a (snygg i vitt) den var också i nyskick. Jag har mkt svårt att förstå människor som säljer bil. Är det bara jag som är så dum som erkänner alla småsaker/ är det bara jag som är pedant som åtgärdar alla fel och skador? |
|
|
Det visar bara att sanningen håller längst ! Antagligen skulle han själv inte velat köra alla dom milen för att kolla på en " rishög ". Bättre då att skriva inte perfekt skick osv. Challe / |
|
|
oohh Abbe i Landskrona. Honom ska man inte bråka med om jag säger så..ingen duvunge direkt. Han snittar väl en 10-15 bilar i veckan på blocket tidvis. Trodde han lagt av... En riktigt skum kille...dock alltid otroligt billiga bilar. Har dock även hört om bilar som folk jag träffat köpt av honom och varit mycket nöjda med. Misstänker att det är något lurt med bilarna..många är import...och varför importera bilar i 20kkr-klassen...inte lönt eller hur? |
|
|
Han har ju inte bara skitbilar... Länk Länk Länk |
|
|
Hmm..verkligen inte....inga skitbilar där inte....På korten iaf ska väl tilläggas ;) |
|
|
Det är lite lustigt att just många import E30 har gått runt 12-15000 mil bara. Bara ett konstaterande. Slutsatser lämnar jag till andra. |
|
Soundman_02 |
Jag ringde själv på den e30.. fast den äldre annonsen!! Ringde sedan bilregistret. Hade haft 6 ägare på 2 år.. tyckte det var lite konstigt. Så åkte aldrig ner o kollade på den.. |
|
Bäst att vara ärlig för det går aldrig att sälja något om spekulanten blir besviken så fort han/hon kommit. ------ BMW CS #04839 |
|
| dom där 13000milen tog jag med en nypa salt men jag trode aldrig i min vildaste fantasi att man kunde ha en så sne uppfattning om en bils skick eller så vill han bara locka ner folk och titta på den han prutade själv ner den till 17000kr | |
|
Tänkte gå lite offtropic å forsätta lite på stavros inlägg...att just import oftast ligger mellan 12-15000 mil. Skruvas mätarna lika mkt som förut i Tyskland? va ju mkt snack om de för ett tag sen.. |
|
|
troligen sker den största skruvningen när bilen byter land, då blir det ju helt plötsligt bökigare att kolla upp historiken med olika språk och så, så många litar blint på vad som står på panelen... /Christofer |
|
jeppe_L |
har också kollat på den bilen!!! fick inget serisöt intryck av killen alls, inte ens han som står som ägare på bilen+att alla hans bilar är avställda=( |
|
Jag har själv råkat ut för en liknande historia.... åkte hela vägen från Göteborg till Halmstad för att titta på ett vrak i nyskick.... frågade säljaren varför han höll på detta viset.... och fick som svar att... "men annars hade du inte kommit och tittat på den", många tror att de har större chans att sälja genom att ljuga... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.