|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Här är vad siffrorna står för: 1. Internt BMW-nummer 2. Kodkontktens nummer 3. Faktor för hastighetsmätare 4. Chassinummer 5. Mjukvaruversion 6. Ändirngsindex Har du en eller två knappar i instrumenthuset på din bil? Har du checkkontroll? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| jag har 1 knapp alltså trippmätaren.. Hur ser checkkontroll ut??? | |
|
det är en digital display där felmedelande visas som för lite olja eller slut på spolarvätska m.m. Se bild:Länk Har du registrerings papperna från tyskland? jag tror att bilprovningen sparar en kopia som du kan få kopia på i så fall. Det är rätt vanligt att det skrivs fel vid registreringar. Stämmer Chassinummret med det som står på ditt svenska registreringsbevis? Hälsningar Lars |
|
|
Hej Beemlover.. Nyfiken som man är sprang jag ut och kollade, fick fram 5 fina siffror och glad i hågen sprang man in igen och knappade in GJxxxxx, vips, fan en E39 Aut -98 coolt... men det stämmer ju dåligt.. gick in på www.vv.se och tog fram ch-nr, det skulle vara GH framför, prova det du oxå...om du inte är säker på att det ska vara GJ. Hoppas det är en 525. Mvh Robert |
|
|
ee ja justaja "siffrorna som kom upp på fjärde "raden" stämde inte in med chassienummret under vindrutetorkarna." sen kan ju GJ vara sedan och GH touring!!?.. Trevlig helg Mvh Robert |
|
|
De två bokstäverna som inleder de sista siffrorna i chassinummret beror på årsmodell och fabrik där bilen är tillverkad: Länk Om inte siffrorna i digitalrutan stämmer med chassinummret på skylten/den stansade plåtbiten i bilen och i regbeviset, är det något lurt! Stor misstänksamhet bör iaktagas...! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| När jag sökte på GH och sen siffrorna så kom det upp en 523 från 99. Men när jag skrev GJ och sen siffrorna som visas i "fönstret" så kom det upp att det var en 525 från 94. kan ngn fiffla med dom siffrorna som visas upp där i fönstret??? | |
|
Ja, det är lätt att ändra dessa siffror. Min bil har GB80093 som chassinummer och även GB kommer up i display fönstret. Om inte det numret stämmer som står i displayen så finns ett antal olika alternativ. 1. mätaren har pajat man har satt i en beganad men inte byt kodplugg.(kanske för att inte hastighetsmättaren ska vissa fel eftersom instrumentet är graderat till 240) 2 En klant har fiflatmättaren och bara kopierat/bytt kodpluggen 3. bilen har bytt identet //lars |
|
|
har man bytt mätarhus och inte kodat ihop LKM med codepluggen kommer det att lysa en liten RÖD prick i instrumentet t.v om mätarställning ___ 316i, när du inte har råd med annat ;) |
|
|
Stämmer Inte jag har testat, Bytt mätarhus, ingen prick byte kodplug ingen prick. Så den myten kan vi ta död på. Lars |
|
|
Glömde att säga att jag manipulerade tillbaka min gamla mätarställning(den riktiga) i kodpluggen och det tändes ingen prick. Jag gjorde detta för att kunna använda M5 mätarhus i 525:an. Jag tror bara att pricken tänds om man har en kodplug som är köpt som reservdel hos bmw. Lars |
|
| Tack för ala svar. konstatera bara at jag har en fifflad bil . Men den är underbar att köra och den är i riktigt fint skick :) | |
|
se dig inte blind på "fiffleriet" se dig hellre blind på skick och körglädje ;) ___ 316i, när du inte har råd med annat ;) |
|
|
Blev du klok på om det var en 520 eller 525? __ ///M som i Mugge. |
|
|
ska finnas en plåt bit med chassi nummer bakom panelen på bagageluckan... Mvh Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.