|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Japp, BMW slår högst i min värld. En äldre sommarbil från BMW får det nog bli, kanske 6-serien. Praktisk nyttobil får bli en Toyota RAV4 2001. Får den i Februari... | |
warbus |
Varför inte ställa av bilen ett par månader under vintern coh köpa en vinterbil? Själv har jag min bil uppallad i garaget och i dagens snöiga väder kör man en SAAB 9000 Turbo -86. Varför förstöra finna bilar som bmw när det finns andra som vintern kan sätta sin tand i ??? LARS H |
warbus |
Förresten har du (kjell) nu bestämt deig för att sälja? såg den den lilla "golfen" till salu på annonsmarknaden? LARS H |
| Ja Lars, men jag kommer söka efter en annan billigare BMW till sommaren. | |
| Kan det bli billigare än en 316 compact? | |
| Det finns alltid billigare alternativ än en BMW årsmodell 2000... Jag syftade inte på bränsleekonomi utan på inköpspris. | |
| Jo, det är klart. Vad hade du tänkt dig då? E34 eller? | |
|
Jag känner en dalmas med en väldigt bevarad E24. Alltså en 6, röd med svart läder. En sådan skulle inte kännas fel att köra var man än hamnar. Powermeet till Nobelfesten... Måste dock se till att ge den vinterförvaring. Toyota till snuskigt vägföre. BMW 6 till underbara sommarvägar. /Kjellen |
|
warbus |
Inte råd med finansieringen på din compact? LARS H |
| Jag har inga problem med ekonomin i dagsläget. Anledningen till bytet är att nöjet med Compacten inte väger upp nytta, särskilt i vintertider. Jag har bestämt mig för en flexibel bil i nya Toyota RAV4. Toyotan går loss på 189' via parallellimport (annars 238 i Sverige) | |
|
Sen kan jag tillägga att detta blir den sista hugade bilaffären på ganska lång tid. Flickvännen flyttar in om två-tre månader och båda har åldern inne att göra nåt drastiskt... Så om jag ska ha en sista bil innan ekonomin blir låst till blöjor o välling så ska det vara en schysst och flexibel bil. En som kan hantera alla uppdrag; från mathandling till offroad! |
|
| Men en X5 hade ju varit det bästa valet isf | |
| Kanske en viss prisskillnad mellan RAV4 och X5...If money was not an object...HUMMER! | |
|
Jag tycker inte Hummer är en schysst och framförallt inte en flexibel bil. Man kanske kommer fram, men när man ska parkera. Då får man nog problem |
|
|
Förresten, nu när vi ändå är halvt inne på X5, så kan jag ju säga att jag läste ett "test" av X5 3,0d i Expressen i helgen. Där var det tydligen en som hade något mot BMW, Caroline hette hon. Det märks ganska tydligt när man läser: -Motor och Växellåda "Lättmanövrerad och stabil, lite TRÅKIG" -Interiör "Plastig, en besvikelse. Karaktärslös. När det känns som bäst att sitta i en bil är det som att komma in i ett litet hus. Detta är allt annat än det" Sen är det någon annan, Göran, som har sin egna bedömning av exteriören: "Snygg, men bra lik JAPANERNA" De andra som körde hade ju helt motsatta åsikter. Kan ju även säga att BMWn fick flest getingar i betyget, 19 st |
|
| Vad tror ni, faller en ny Toyota mer än 50% i värde på 5 år? | |
|
Nej det tror jag inte. Toyota är det inget fel på. RAV4 ska vara en mycket bra bil. Det enda som egentligen är dåligt på den är att den tydligen inte ska ha någon lågväxel och att bakdörrarna är klumpiga. Så du gör nog ett bra köp. |
|
|
kjell, varför ska man ha en bybil i stan? Jag har haft en 4x4-pickup, MEN då bodde jag i en by i norra Lappland och fick spåra upp 700m privat väg ibland. Bybilar i stan är bara törstiga och farliga för medtrafikanterna. Köp en mini cooper istället, fräckaste stadsbilen som jag suttit i. /göran, vintermannen/ |
|
| Göran>>> Jag har stuga i Älvdalen. Du vet, köldhålan n:o 1 i MellanSverige där vägarna sällan plogas mer än obefintligt. Tanken är att kunna nå stugan även nov-april. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.