AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.854

Rätt prisnivå på 323 e46 Ci?

Sida 1 av 2
to
268
tooon
325ix -07
Tjing,

Visst måste jag väl lagt mig rätt nu när min 323:a ska säljas?

Bilen finns på:
Länk

Tanken bakom priset är att jag fått bud på 160k från flera bilhandlare i inbytesvärde (nästa vecka i så fall).
Så 165k måste väl ändå vara rimligt om man vill ha bilen sålt relativt fort - jag "tjänar" 5k och den som köper får en jävligt fin bil billigt? Även om det _svider_ att sälja klimpen till det
priset :(

Mvh
/ Peter
Har du blivit bjuden 160´ på en bil du inte prutat på så är det inte riktig samma sak som att du får 160´ för den.
to
268
tooon
325ix -07
T.P,
Helt rätt om det nu varit så. I vissa av dessa fall gäller det rena försäljningsuppdrag där jag redan prutat så gott det går.
Det roliga (och kanske mest positiva) är att de ofta säger en lägre siffra men den stiger ganska markant när de få se bilen och dess skick :)

Mvh
/ Peter
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Hej. Sålde min i veckan.
323ci-00
Svensksåld
Svart Fullskinn
6180 mil
Komfort pkt (xenon etc)
17" + 16" BMW färgar.
Fint skick såklart ;)

Fick 174 000 kontant. Ok pris.
to
268
tooon
325ix -07
Helt OK!
Har samma utrustning, men ligger nog kanske lite lågt med 160k.
Problemet är att jag vill ha sålt bilen relativt fort då jag i princip redan hittat och "tjingat" den bil jag ska ha till sommaren.
(Porsche Boxster -00, 2.7)
Men som alltid gäller det att lägga sig någonstans mittemellan "billigt" och "dyrt".

Har fått ganska många svar, ex;
"Har en Volvo 940, byte rakt av?"
"Din är dyrast på blocket, du får 130 000, ok?"

Några intressanter kommer däremot och tittar på bilen i början av nästa vecka.

Mvh
/ Peter
to
268
tooon
325ix -07
Kollade precis på blocket... fan jag låg nog jävligt lågt för en svensksåld, fulldokumenterad bil med så få mil!
Hehe, fast det skulle inte se så snyggt ut att helt plötsligt höja priset med 5-10k :))

Jaja, får väl ta en förlust - får jag min cabbe till sommaren
så är jag såå nöjd ändå :)

Mvh
/ Peter
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Mmm... men jag hade en 00:a, uttagen januari 00.

Svenskålda FINA med sportstolar o skinn ligger nog kring
155-165 för 99:or
165-175 för 00:or.

Tyvärr får man inte mer för en bil som för några år sedan kostade närmare 400k nya :(

Tror tyvärr de kommer rasa mer... dels är det "bara" (förlåt
om jag låter negativ) 3 månader kvar till hösten samt att
det till våren kommer en ny 3-serie.

Jo, det stämmer nog det du skriver med att lägga sig mitt emellan.. jag annonserade ut bilen för 183kkr. Bilen
var (ÄR??!) i kanonskick fullsmetad med utr. (finns förresten under galleriet 323ci-00, hade nyligen bytt ruta samt lackbehandlat bilen).

BOXTER... mmm.. man drömmer :) Vad härligt det hade
varit. Men är det inte smartare att köpa en i oktober och ställa i ett garage och ta fram den till våran?

FUnderar själv på hur jag skall göra.. 1. cykla 2. köpa billig bil 3. köpa kul bil typ boxter

MVH /Johannes
to
268
tooon
325ix -07
De priser du anger låter lite billigt, men det kanske stämmer när det gäller privatförsäljning :) Framförallt som slutpris (inte annonspris) låter det mer rimligt.

Min är tillverkad 99-07, köpt på BMW-Solna maj 2000.

Mvh
/ Peter

Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Japp, såklart är det uppskattade SLUTPRIS pratat och klart. Finns månag bilar och få köpare tyvärr.

Man kan nog få vad som helst om man har tur och hittar rätt köpare ;)

to
268
tooon
325ix -07
Jo visst kan man få ett bra pris om man hittar rätt köpare som verkligen vill ha just den bilen.
Ang. varför vi köper Boxstern just nu är väl för att det kanske bara är ett par sommrar kvar som vi är 2 i familjen och då gäller det att passa på :)

Varför sålde du bilen så fort? Det var väl inte speciellt många mil du hann köra med den?

/ Peter
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Nejdå.. bara ca 450 mil på ett halvår.

Sålde av följande anledníngar:
- tror den kommer gå ner en hel del höst+ny 3-serie
- är lite sugen på en z4 (frågan är när det är bäst att köpa en bara... ).
- har lån på hela bilen och räntan kommer gå upp.
- tjejen har en audi a2 -01. så jag står inte helt utan bil.

Varför inge z4 då..? känns lite modernare.!.. men men... boxter är ju alltid boxter ;)... skall nog åka ner till Porsche center här i Borås o spana ngn dag ;)

/Johannes
to
268
tooon
325ix -07
Vi kollade faktiskt på en Z4 idag på BMW i Solna :)
Tjejen tyckte den såg ut som en onykter hajfisk... och sen gick det bara inte att övertala henne att den faktiskt är jävligt läcker.
Hon gillar SLK:n, men har turligt nog glidit in på Boxster-spåret de sista dagarna. Så nu är vi i a f någorlunda överens.
Z4:an ser mycket modernare ut, det har du helt rätt i! Boxstern är lite "plastigare" i inredningen t e x - men karossen är helt underbar än idag :).

Ja en bilaffär är nog aldrig en investering, utan bara mer eller mindre kapitalförstörelse. Men fasen va kul man har under tiden :))

/ Peter
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Så som jag uppfattat det är Ljusgula/mörkgröna/vita och röda bmw:s väldigt svårsålda?!

Men annars tycker ja 160.000:- är ett bra pris! Men det finns ju vissa 328Ci på nätet nära din prisklass motsvarande skick/utr men import!

Tror inte folk bryr sig så mycket mer om Sv-såld / Import.. I dagsläget kan man göra alla möjliga tester för o visa bilens historia osv..

Men annars en kanon fin bil, tycker den är mycke finare än Boxter,

Länk
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Troon: Hur har det gått, köpt boxtern? Sålt Coupén?
to
268
tooon
325ix -07
Tja,
Nej inte ännu. D
et kommer en kille på tisdag och "köper" bilen (hoppas jag på).
Vi ska gemensamt göra en mätarkoll på BMW och sedan gå igenom skick o s v. Är han sedan nöjd så blir det affär, vilket jag är övertygad om att han blir :)
Ska ringa BMW imorgon, antar att det går ganska fort att göra ett LKM test på bilen?
Jag har fullständig historik och dok (garantirep. kvitton, servicebok, besiktningsprotokoll o s v) men vi gör en mätarkoll så att båda känner att allt stämmer till 100%.
Ganska lätt att kolla upp historiken på en svensksåld bil.

Så förhoppningsvis har jag en ny bil på tisdag alt. onsdag :)

Mvh
/ Peter
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Nice :-) Lycka till.. Skriv sen om hur d har gått...

// Sebbe

Länk
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Troon: Fick du såld den?

Johannes - Borås
to
268
tooon
325ix -07
Tjena!
Japp, 156 000 slutade det på. Köparen hittade glapp i en spindelled som vi kom överrens om att jag skulle stå för.
Så idag inhandlades en röd Boxster (2.7 -00).
Jävlar vilken bil! :)

Mvh
/ Peter
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Utan och verka kaxig.. så skrev jag tidigare..
"Svenskålda FINA med sportstolar o skinn ligger nog kring
155-165 för 99:or
165-175 för 00:or"

Mer än så får man tyvärr inte för en 323ci.

Fasiken vad härligt!!! Hur känns den?!?!? Är det något att satsa på? Maila gärna bilder på johannes@bildkonst.se
Vad kostade boxtern?

Johannes - Borås
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Naaaj, va häftigt, nu är man Porsche ägare o allt hehe... Grattis Tooon, fan ta en raggarunda ti gbg nåndag så man får kika hehe... Ha d bäst

Länk
to
268
tooon
325ix -07
Porschen känns kanon! Väldigt annorlunda bil om man säger så :)
2.7 motorn räcker gott och väl för våra vägar, vilket jävla drag!
Är dessutom helnöjd med komforten, vi satt nercabbat i 110km/h och kunde t o m nästan höra vad vi sa till varandra ;))
Väghållning är väl vad som förväntas av Porsche, perfekt.
Boxstern har nästan lite _väl_ utstickande design! Folk glor hela tiden, och turister har t o m vänt sig om för att ta kort :D

Är man ute efter en sportbil kan jag definitivt rekommendera Boxstern, är det däremot en "gildare" man vill ha så är nog SLK:n det man letar efter.

MEN, en BMW blir det definitivt igen! BMW:n har den där perfekta mixen av sport och komfort vilket få märken på marknade kan tilhandahålla.
Men just nu är Boxstern den perfekta bilen för mig :)

oooo_quattro,
Slutpris : 280 000 för Boxstern - vilket fås se som ett fyndpris för en 2.7 -00, svensksåld med ~3000 mil på mätaren.
Kollat upp bilen noga via Porsche Center här i Stockholm, där den för övrigt var inne för ett konditionstest/motortest för 4 veckor sen inför försäljningen.
Just nu är det verkligen rätt tid för att inhandla dessa bilar! Väldigt få köpare då de flesta cab ägare redan införskaffat sina pärlor under vårkanten. (enligt PC)

Sebbiis,
Helt klart, blir en sväng neråt landet på semestern!

Mvh
/ Peter

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.