AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.604

Erfarenheter av indraget körkort önskas.

Sida 2 av 2
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Hmmm, jo. Han är 19.
Det som jag tycker är det sjukaste är inte att han körde fort utan att polisen nästan blev imponerade av att han kunde köra så fort där. Poliserna själva vattenplanade konstant. Och så att dom inte drog kortet när han körde 100km/h för fort på 50väg.
Skall tilläggas att vägen är näst intill trafikfri och helt gånggängar fri på kvällar o nätter. (vägen mellan flygplatsen och flyggymnasiet i v-ås)

Nord
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Fick tillbaka mitt kort i fredags:)
Nu kommer jag att hålla mig till hastighetsbegränsningarna så länge minnet är färskt, vilket innebär typ 2v ;-)
//Marin
Marin:

Tror du att minnet kommer att hålla sig så länge:)))

Har du beställt 120 ännu?
-
219
- -BMW- -
BMW 535d -08 LCI
Skyline GTR -91
Är det inte så att man typ inte ska acceptera det o säga att man inte har kört förfort så det blir rättegång istället.. Sen orkar inte polisen mer så man får behålla "lappen".. en jag känner körde ca 14o km/h på 90 väg med sin vita e34 o fick behålla lappen.

///M
em
29
emika
DKW 3,0Q
Nja kan berätta att polisen minsann orkar skriva rapport och åklagaren orkar dessutom åtala en. Ska besöka tingsrätten nu på måndag angående fortkörning. (55 på 30-väg) Och nej det var inte utanför någon skola runt 15 30 eller så. Utan en lördagskväll i vintras fick jag en hundpatrull efter mig på ölandsbron (många vägbyggen där nuförtiden) som stoppade mig vid brofästet. Polismannen var korrekt och tittade på körkortet och sa i princip att han skulle skriva rapport osv. Vid en påringning en månad senare ringde en kille från polisen och frågade om jag erkände "brottet" vilket jag givetvis inte gjorde. Polisen hade lagit ner ytterligare tid på detta högprioriterade ärende och mätt upp volvokombin med laser för att undersöka hastighetsmätarens tillförlitlighet...

Framåt sommaren dyker det senare upp ett brev från åklagaren att han kommer att åtala mig... Jag ringer upp åklagaren och frågar om vi inte kan bespara samhället rättegångskostnaden mao komma in till honom och erkänna? Alltså ta böterna och körkortsindragningen. MEN ICKE!! den enkla lösningen gick inte... Rättsmaskineriet måste ha sin gång... Mao rättegång och hela paketet

Tror faktiskt att jag ska neka mig igenom hela rättegången, bara för att sätta mig på tvären...

Så går det när man nekar... Staten lär väl gå kraftigt minus på den fortkörningen. Tur att man är en stadig nettoinbetalare... Så att man slipper ha dåligt samvete över det
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Man kan nästan köra utan körkort. Man visar det så sällan. Jag körde för länge sedan 180 km/h på 70-väg och polisen jagade mig. Jag hade nyss fått körkort. Dom slet mig ur bilen och var förbannade. Sen fick jag inget papper hem och jag ringde Länsrätten. Dom sa bara att vi har inget mål mot dig så dom bara rev det *s*

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Starre
Vadå 120?
En kompis till mig blev klockad till 121km/h på en nittioväg, alltså bara en kilomter ifrån att få behålla körkortet. Normalt brukar man ju kunna prata bort sånt där, men han är inte den smidiga typen (han är en sån där som kör volvo). Han blev utan kort i två månader.
Nu var det så att han var tvungen att ha körkortet i jobbet, så han var på vägverket eller var det nu var, och tjatade om dispenser varenda dag för att få köra arbetsbilen. Till slut ledsnade dom väll på honom, för han fick tillbaka körkortet efter ungefär halva tiden...
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag blev av med körkortet för några år sedan. 108km/h på 70km/h väg. =( Då stövlade en polis ut i vägen, jag låg på omkörning av 2 pensionärer i varsin nissan micra. Men trots att jag åkte i vänstra körfältet så fick jag lov att tvärnita för att inte köra över den tokige polisman som minsann skulle hoppa ut alldeles framför bilen.
Men nu till det tragiska, jag åkte mammas bil. En Skoda Felicia 1,3l -97 som vanligtvis inte orkar upp i dessa "svindlande" farter.
Så jag har blivit av med kortet i en tokslö Skoda. Slå det ni.
Men sen är det en sak till, papperen jag fick hem om mitt lagbrott. Där hade dom skrivit fel, så det stod skrivet att jag kört 208km/h med en Skoda Felicia. Om jag hade åkt så fort så anser jag att jag skulle fått Nobel priset i tokgasning eller dylikt. Hehe...

Men jag fick 2500:- i böter och körkortslös i 2 månader.

MVH Morgan.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.