|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kan man pruta mycket hos en bilfirma, det är en aukt BMW firma, jag har inget inbyte. Bilen en 325i - 01 kostar 345000. Kan man få ner den runt 300000-310000? Eller vad tror ni som är bilköparproffs? | |
| Det är nog helt upp till dig själv, dvs hur duktig du är att snacka..och hur sugen säljaren är att bli av med bilen. | |
|
Runt 10% i "kontantrabatt" är rimligt //B |
|
| mmm....10% får du nästan automatiskt utan inbyte...sen är det upp till dig själv vad du kan åstadkomma.... | |
| Om det inte finns vinterdäck så försök att få detta inkluderat i priset....samma pris men med en uppsättning däck+fälg för tex8000. Påpeka gjärna alla fel som du hittar tex repor och bucklor på det sättet kan du få ner priset några tusen till...lycka till!! | |
|
Är bilen ny? Med tanke på prislappen så verkar det så. Killar med ramavtal brukar hamna på 8% lägre pris på nya bilar, om det är modeler som dom vill bli av med (t.ex gammla karrosen innan '02 face lift) så går det säkert att pruta mera. ---------------------------------- Länk |
|
|
Snackade med säljaren på telefon. Han erbjöd vinterdäck. Å andra sidan ville han att jag skulle titta in i eftermiddag och diskutera vidare. Jaja, det slutar väl med att man blir påsåld en bil man knappt har råd med... Wish me luck... |
|
|
Som speedy är inne på handlar det inte bara om att få ner priset utan att få extra godis med. Mycket handlar det om efterfrågan. En modell som säljer mycket går det inte att pruta på. De får den såld ändå... En begagnad "dyr" modell tex 850 som stått i ett år hos handlaren är ju en enkel match för en prutare. Man får inte vara rädd för att pressa försäljaren. Vissa vågar helt enkelt inte pruta för att de ser det som en konflikt med säljaren. Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! |
|
Soton |
7000 papp får du bara du sätter dig ned och är artig och nämner bättre pris.. Brukar alltid säga att dom får 5000 mindre när allt är uträknat, det funkar 6 av 10 ggr. |
Soton |
Bruno: Det blir för svettigt för dom om du köper en bil för 300.000... 5-7000 snarare. |
|
Bilen är en 01 med 900 mil på mätaren, tyvärr är det en 325 Touring så den är nog inte särskilt svårsåld. Godis behövs inte, den har allt. Synd att man inte är en naturlig konfliktsökare... Men hur skall man kunna jobba när man bara har bilköp i huvudet? |
|
|
jag vet hur det känns!! sitter bara o drömmer bilköp just nu... suck! f ö var det sjukt skoj på vägarna imorse i Stockholm - otroligt vad bra balanserad bilen är; antispinnen jobbar verkligen precis som jag önskar! får se om jag vågar slå av den i eftermiddag... =c) lycka till med prutandet! mvh Anders |
|
|
Anlednintgen att man sitter här och suktar är att jag hade en 330i T på gång. Jag skrivit och frågat om den på värdering 299000, 3800 mil, sportchassi, sportstolar mm. Killen jag skulle köpa den av skulle ha tjänstebil, säljer den gamle T4, då kommer killens företag på att han får bara köpa t-bil för 250000. Det räcker ju inte till en Skoda ens. Life IS a bitch.... |
|
|
Har den takbox? Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! |
|
| Nej ingen takbox. Mitt problem är att jag behöver få ner priset, inte fler pryttlar... | |
|
OK, Nu är den förvisso fullutrustad men vad kostade den ny? Vad kostar en 325iT -01 med 0 mil? Vad kostar en 325iT -02? Vad fick bilfirman ge för den? (kolla med förra ägaren) Grejen med att pruta är också att man måste vara beredd att INTE köpa bilen. Står man där med tungan ute eller kommer in och provsitter den för 10:e gången så vet handlaren att man VILL ha bilen, men att man gör ett försök få ner priset. Jag skulle nog gå in på 310 och se hur han reagerar. Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! |
|
|
Mageng Tack för tipset, man kan ju inte bli annat än nekad. Ny -02 med ungefär samma utrustning 390-400 listpris. Satt och räknade på BMWs sida. Killen jag skulle köpa av skulle få 40000 i rabatt på en ny bil för 420 000. Skall bara peppa mig ordentligt.... |
|
|
Jag får vänta på min BMW. Prutmånen var vinterdäck för "10000". Dessutom kunde säljaren efter att ha "konsulterat" sin chef gå ner 5000 kr. Dessutom fick vi veta att hanlaren hade i snitt 5000/bil i marginal under förra året. Köp m a o inte BMW aktier. |
|
| Det låter för mig som det är bra att köpa BMW-aktier då det är någon som måste tjäna pengarna om inte handlaren gör det och det är troligtvis BMW själva. | |
Soton |
Max 6000 billigare. BMW har nettopriser nuförtiden... |
Soton |
Dom tjänar mer på extrautrustningen. Därför så vägrar dom sälja en nybil utan komfortpaketet. Vafan har dom paketen för när dom vägrar sälja en utan... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.