|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Har sett att en del har "tursaker" eller "lyckobringare" med sig bilen. Det kan vara radband, kors, figurer av olika slag och allt möjligt annat. Själv har jag ett lejon (som heter Lilla A) som vaktar mig och min bil. Men nu undrar jag, vad har ni? | |
|
Jag har min personliga nr skylt som följt med mig på alla mina bilar samt ett silver kors som hänger i backspeglen. Funkar so far iaf! Jag lever ju ännu =) Trevlig helg! Mvh BJÖRN No body realy dies..... |
|
|
När jag var några år mindre, kommer inte ihåg exakt vilket år det var men nån gång mellan 90-95, så vann jag kalle ankas (eller helt korrekt joakims) turkrona. Det blev en schysst symbol som fått följa med på allsköns resor. Länk |
|
|
Jag har mitt fyllesvin, en skär plysch-gris som jag vann på Lyckohjulet på Gröna Lund för bortåt 30 år sen. Den har jag i bakrutan, den har följt med i alla mina 28 BMW! Är inte grisen med kan vad som helst hända.... /// Gunnar E. |
|
|
Jag har ett litet vitt och svart emaljerat Guinnessmärke fastsatt i solskyddet och en BMW Motorsport keps liggandes i hatthyllan. Men några tursaker vet jag väl inte om det är... ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag har ett fint "tur" foto på min lilla hund "Connie" (Bischon Frisé) som jag alltid har i handsfacket . Det känns fint att veta att hon finns där och vakar över att inget ska hända hennes matte ! Mvh Maria ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
En sorts nyckelring med bob marley på har hängt med i denna och föregående bil. Får väl anmäla den som nån sorts turbricka...har inte funderat värst mkt på om den har förgyllt alternativt förstört mitt liv. Länk |
|
|
Har min kära bmwpower skylt.=) Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
När jag tog körkortet så fick jag simba (i lejonkungen) av min mor, och den har följt med hela tiden... Diesel-räsern |
|
|
Hustrun och mina barn, kanske inte för turens skull utan att göra mig medveten om livets goda saker. Detta har för mig fungerat i alla år..... långt över 100.000 mil. Ps de har inte funnits med alla mil men vetskapen om att det funnits hos mig har hållit tillbaka min framfart under dessa mil. Ds mvh Tommy NoFear |
|
|
Jag har en Haj.. Den fick byta ägare då när brorsan byta både bil och sällskap =) Men det trivs mkt bättre hängade i min bakspegel! För i en audi är det ju inte några faliga vatten inte =) hehe.. Fast om den bringar tur vet jag inte! Men den är störtskön iaf =) Så han hänger med hädanefter =D __ Länk |
|
|
Glämde en sak.. Han kan tok bringa med sig flow =) hehe.. för när han har varit i bilen har jag aldrig blivit stående med bilen! Och hajar måste ju röra på sig hela tiden.. så en sak för han iaf med sig då =) __ Länk |
|
|
Min fru. BMW e lag |
|
|
Animal från Mupparna... Han rockar hårdast där han hänger i backspegeln.. Två bilar är fler än en.. |
|
| En Mercedesstjärna i backspegeln och ett bb512-märke på bakluckan. Wannabe? ;-) | |
|
Jag litar bara på mig själv! /A |
|
| Har ett silverkors i backspegeln, fick det av min mor när jag tog kortet och det har hängt med i alla bilar jag haft.. | |
|
En flaska reservhjul på burk. ----- Mvh Nils Mayer Länk |
|
|
mig själv ;) och stjärnan under huven förstås (motorn) ___ 316i, när du inte har råd med annat ;) |
|
|
Ett St. Cristopher "märke" det är de resandes skyddshelgon. Lars |
|
|
Höger- och vänsterfot i kombination med händerna, ögona och örona har räckt hitintills!! /Caspar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.