|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
va å hämtade min M3a idag, och va för första gången som jag riktigt drog på. Sexan skjuter ju på nått helt fruktansvärt. På tomgång lurar den vem som helst att tro d e en vanlig 328 lr 325 men när man nuddar gasen så vrålar motorn. har köpte en 96:a med 3.2 liters motorn, bilen användes som utställningsmaskin för Wiesmann Tuning i Tyskland. så den utseddes med lite godis.. borttagen fartspärr, Chip tuning, Wiesmann sport system.. mm.. skulle gärna vilja få enuppskattning av hur många pollar den har under huven.. någon som kan mkt om M3 motorer som kan ge mig nått å gå efter.. skulle chansa på 321 + 5hk sportsystem, +30hk chip.. | |
|
Jag skulle säga att den kanske har 321 bänkade hästar nu. Chip ger tyvärr inte så mycket som du tror! Har du bilder på den? Verkar vara en intressant maskin! :) /Manray/ |
|
|
Som sagt, är det ett bra exemplar så har du kanske 330hk eller nåt nu. En del 3.2:or har ju inte mer än 300-310 orginal tyvärr. Men om den har 321hk så har du säkert över 330 iaf. Vore kul och testa mot dig:) MVH: Henrik ///M3 |
|
|
zandy: va det försäljaren som sa att den hade ett chip som skulle ge 30hk+ ?? isåfall skulle jag inte ens ta i bilen med tång... då vet man ju vilken uppfattning han har om M motorer. då kan man ju tänka sig hur resten av bilen är underhållen.. bara en tanke... Är man inte dalmas så får man försöka komma upp sig på annat sätt! |
|
|
Gustav hade väl ngt liknande, den var bromsad till 338Hk har jag för mig Mvh /Bruno Länk BMW CS 4657 |
|
|
"isåfall skulle jag inte ens ta i bilen med tång... då vet man ju vilken uppfattning han har om M motorer. då kan man ju tänka sig hur resten av bilen är underhållen.. bara en tanke..." tycker du inte det låter lite långsökt att bilen skulle vara misskött bara för att försäljaren säger att ett chip ger 30hk?.. /mvh jocke |
|
|
jokko: bilen behöver inte vara dåligt skött.. men hur skönt känns det att köpa en bil av en mytoman? det är ju bara å hoppas på att bilen är bra skött!! Är man inte dalmas så får man försöka komma upp sig på annat sätt! |
|
| Alla svenska trimfirmor är väl på ett eller annat sätt mytomaner isf. Dessutom majoriteten av alla bilförsäljare i landet också. Överdrifter när det gäller försäljning är väl knappast något nytt. Dessutom är det bilen man köper och inte säljaren. | |
|
30hästar från ett chipp, på en sugmotor... *ligger på golvet och vrider mig av skratt* Om det vore så enkelt ändå... |
|
|
hmmm jag tar 2st...blir det 60hk då? tvåan på tvären och 3an flat out...thats bmw man!!!! |
|
|
"isåfall skulle jag inte ens ta i bilen med tång... då vet man ju vilken uppfattning han har om M motorer. då kan man ju tänka sig hur resten av bilen är underhållen.. bara en tanke..." bilen är väldigt bra underhållen å han verkade ha ganska bra koll på det d mesta.. men att chippet ger 30 hk är kanske lite önsketänkade.. det kan va så att nått mer e gjort på den eftersom wiesman Tuning hade den som utställningsbil först |
|
|
Zandy: Om nu så är fallet att Wiesman skulel varit på den så anser jag att du ska skippa alla trimplaner och bara njuta av den säkerligen MKT potenta bil du köpt dig! __ Länk |
|
| hade inte tänkt göra nått med den.. finns power så d räcker. måste bara köpa några grymma fälgar till den.. | |
Njuren |
"isåfall skulle jag inte ens ta i bilen med tång... då vet man ju vilken uppfattning han har om M motorer. då kan man ju tänka sig hur resten av bilen är underhållen.. bara en tanke..." eeeeehh..glömde... =) BMW - i nöd och lust |
|
En V70 140hk trimmas till +170hk med enbart chip. Likaså en A6 2,4 136hk. Varför skulle det vara omöjligt på andra sugbilar? //Marin |
|
|
Marin: Båda de exempel du anger är s k strypta versioner pga olika länders skatteklasser. Därav den stora effekthöjningen. Skillnaden mellan den strypta och ostrypta är att gasspjällen inte öppnar fullt vid maxgas + ev. sänkning av tändning (den är jag lite osäker på) M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Zandy: Jag har en wiesmann m3:a med precis samma grejer och enligt mina papper från wiesmann så ska det vara 335hk, men vem vet! Kul att höra att det finns fler här på forumet som har bilar utrustade med wiesmanns prylar. Min är även utrustad med ett ställbart chassikitt från wiesmann :o) Om någon är intresserad så finns den med i galleriet. |
|
|
nice riktigt nice... snygg bil Anders... tvåan på tvären och 3an flat out...thats bmw man!!!! |
|
|
nice nice!! då är jag inte ensam ju.. vilken färg har du?? fälgar?? |
|
|
Nicolas: Man tackar!! Zandy:Färgen på min är cosmossvart och fälgarna som sitter på nu heter superstar bugel 8,5x19 fram 9,5x19 bak. Jag har även en uppsättning wiesmann 8,5x18 5-ekrade. |
|
|
Snygg bil Anders... Jag tycker att man ska ha lite personlig styling på den... så den inte ser lika dan ut som grannens |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.