|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Enköping verkar inte ha de priskriget dom hade för ett tag sen... Tanka där för ett par månader sen för 7,45 mens de vanliga låg på runt 10,50 nånstans. Va och tanka fullt på statoil här nyss..11,83kr/l...svider lite och tanka alltså! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
11.10 är nog lägre än här, jet i Kumla brukar vara billigare än Örebro.tex. såg att OKs pumppris för 98 låg på 12,05 här igår. Däremot så har det krigats lite för runt midsommar och någon vecka efter då, var Jet dyrast här, 0.90 öre dyrare än OK- micro som ligger bredvid och 40 öre över de andra och det har hänt flera ggr. Jet är ju normalt 8 öre billigare än omgivningens lägsta pris men inte alltid tydligen ///MVH Hasso Länk |
|
Här där jag bor har JET legat på 10.55 länge och dom andra har hållt sig 8 öre över. Men i torsdags så höjde JET till 11.57 men dom andra låg kvar på det låga priset, det tog en halv dag så hade JET ändrat tillbaks till 10.55! Tack för det... No More Limits! |
|
andha45 |
Jag har också lite dålig erfarenhet av s k OKQ8 Micropris-stationer. Flera sådana stationer som jag känner till sänker priset med lång fördröjning (3 dgr-2 veckor) vid prissänkningar, men höjer omedelbart vid höjningar. En gång kontaktade jag en stationsägare i ärendet men han blev ganska sur och hävdade att han fick reda på sänkningar först när han åkte hem på kvällen, och då orkade han inte åka tillbaka och ändra, för han skulle ju hem till sina barn... Inte bra när det finns riksannonsering där man lovar 17 öre (tror jag det är) lägre pris, som sedan inte hålls... Bra att JET finns, de verkar bidra till låga priser på flera ställen. PH Har ni sett tjänsten bensinbolaget.se förresten? |
|
Jodå, både sett och blivit lurad av bensinbolaget.se... tyvärr stämmer inte riktigt all information som visas där kan jag intyga, så innan man åker 10 mil för att tanka upp 100 liter så ring före och kolla priset! (dock verkar rimbo's priser stämma bra nu, 9.62 Shell och 9.72 Hydro, sedan att man har 25 öres rabatt på hydro gör inte det hela så fel) /Marcus |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Soppan var i allafall 48 öre billigare i Enköping än hemma och det blev ju en liten slant på 60 liter. 11.40 för 98. Här ligger Jet på lika med OK micro fnv. 11.58 för 95 ///MVH Hasso Länk |
andha45 |
Jag märkte också att det inte stämde, skulle kosta 9,72 på ST1 så jag åkte förbi Volvo med 10,55 och så slutade det på en Micropris för 11,55... |
|
Tankade 92 liter i dag på Shell Express i Rimbo för 9.62:-/l Små saker som gör en glad :) Mvh. Patric Min E38 Länk |
|
| 9;68 9 augusti statoil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.