|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så undrar jag om det fortfarande är bensinkrig i Rimbo eller Sala. Ska åt det hållet över helgen. mvh | |
|
Ingen som vet? mvh |
|
|
Skall återigen åt Uppsalahållet! I år igen... ÄR det bensinkrig I sala/enköping/rimbo eller nånstans? Undrar mvh |
|
|
I Sala är det inget krig längre. Det verkar tyvärr som om mackarna har lyckats komma överens vilken nivå de skall ligga på. Priserna har legat stadigt nu ett bra tag, iofs lite under normal prisnivå, men det är marginellt. I Enköping och Rimbo vet jag inte hur priserna ser ut. //Daniel |
|
|
Tankade i Enköping på Jet i förra veckan för 10.03:-/litern. Med rådande priser bode en anslagstavla med bensinpriser göra sin rätt. Varför inte låta en mindre grupp "fältreportar" rapportera in sina upptäkter i byar och städer :) Jag kör gärna en omväg på en eller två mil extra för att få fylla upp 95 liter "lågpris soppa". Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
Det är visst krig i Sala. 9.60 kostar bensinen hos Jet igår fredag. |
|
| Det är en märklig värld när 9:60 per liter innebär priskrig. Det säger en del om "normalprisets" nivå. | |
|
Ja, Jet i Västerås har stora skyltar om nedsatt bensinpris, pris 10.50... |
|
|
Det har stått i diverse tidningar att det är slut på priskrigen i Rimbo sedan 2 veckor tillbaka har jag för mig... Tror det stog något om det i Norrtäljes tidning.... |
|
|
Haha.. jag måste bara få berätta en anekdot. Jag kom precis hem från mitt extraknäck på en mack här på orten. När jag började passet som kommer det in en man och tankar etanol för 400:- En halvtimme senare börjar det droppa in folk (5-6 stycken vid olika tillfällen) som frågar om jag vet någon bensinstation som säljer bensin för 7:- litern? Dom har nämligen hört att det är ett priskrig på gång. Jag tycker detta är lustigt men tänker inte mer på det. C:a två timmar senare ringer en man och frågar varför det står etanol på kvittot som han fick när han tankade bensin? Jag förklarar att E85 inte är bensin som mannen måste ha trott när han valde det pumphandtaget. Han frågar om etanol är någon slags gas men jag försäkrar honom att så ej är fallet och att etanolen inte är skadlig för motorn (men jag föreslår att han tankar i så mycket bensin som det går för att späda ut etanolen), då lugnar han sig och lägger på. Ganska lustigt vilka följder en missuppfattning kan få :o) |
|
|
Mix Megapols 20 liter gratis bensin på fredagar har ju skapat lite kaos på den aktuella macken... Folk var sura för att dom inte fick tanka fullt... |
|
|
jodå fortfarande billig!!! soppa i rimbo 8,99 |
|
|
Nån som vet hur det ser ut i sala? Tänkte förlägga några semesterdagar i Gävle nämligen. Keep your distance! |
|
| Hmm, det börjar leta sig nedåt även i Uppsala nu.. 9.50 på hydro och 9.30 på JET såg jag förra veckan.... | |
|
var ligger jetstationen i uppsala? ska ner om några veckor, vill gärna tanka billigt ;) ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Hmm, nu skall vi se.. JET ligger bl.a. vid Upplands Motor (Volvo), finns även 400 meter förbi Novation (BMW)... Jag var förbi hydro igår kväll för rengöring av B8an, de verkar tyvärr ha tagit bort den (temporära) prissänkning de hade förra veckan, kan hända att de höjt priserna generellt igen? /Marcus |
|
|
hur ligger de i förhållande te b-tema? före eller efter om man kör efter e4:an ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Biltema: Sväng höger istället för vänster från E4. Sväng sedan första vänster, forsätt rakt fram förbi BMW och sedan fram till JET. Alltså, parallellt med E4. Se Länk (punkten i kartan är Novation (BMW)) Korsningen fyrislund / sylveniusgatan tror jag det blir som JET har sin mack... (sedan vet jag inte vad deras nuvarande priser är, kanske höjt?) /M |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Hur ser det ut i Enköping med bensinpriset ?? Ska till Skokloster i morrn så det kan kanske vara ide att tanka där ?? ///MVH Hasso Länk |
|
11.10 på JET i Enköping No More Limits! |
|
|
Minns inte när jag tankade för 9.xx sist. Däremot har jag spräng 12 kr barriären. Otroligt när 10.89 känns som "sjukt prisvärt". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.