AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.614

Eskilstuna cruising/träff #2, lör 24 juli kl. 19:30, Willys (vid E20)

Sida 1 av 2
Superträfftime igen!!!

Nu är det Eskilstuna cruising/träff #2 2004.

Vi möts lördagen den 24:e juli klockan 19:30 på Willys parkering vid E20.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Innan du fortsätter läsa om träffen...

Efter den senaste träffen så var det ett antal frivilliga som i regnet fick gå och samla upp skräp och skit efter DIG!
Känner du DIG träffad? Bra, gör då inte om det igen! Det står ett gäng soptunnor utställda på parkeringen vi möts på. ANVÄND DEM! Kommer nog alltid att finnas rötägg. Ser DU någon som inte sköter detta och om du vet att han/hon är medlem här, meddela då oss detta så får vi ta ett snack med personen. Hårda men nödvändiga ord! Läs nu vidare!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kvällens program:

Snyggaste biltävling som pågår mellan kl. 19:30-20:30 (info & anmälan längre ner).

Eskilstuna cruising som börjar direkt efter att vinnaren i tävlingen korats (ca: kl. 20:45).

Återträff på Willys kl. 22:15-22:30 för eventuella andra aktiviteter.

KOM IHÅG ATT KÖRA LUGNT TILL, I OCH FRÅN CENTRUM!

ALLA VARV:

Vi åker från Willys parkering ca: kl. 20:45 och kör Folkestaleden fram mot centrum. Kör lugnt och följ ledarbilen (det är som vanligt cruisingfart som gäller)!

Vid korsningen vid Billy Boys/Vägverket svänger vi höger in på Tullgatan som vi följer bort till rondellen vid Rinmanskolan. Där svänger vi vänster upp mot stationen och väl där uppe så svänger vi ner vänster i den lilla rondellen. Vi är nu inne på Drottninggatan. Den åker vi rakt fram ända ner till korsningen Drottninggatan/Radermachergatan (precis där alla står och fotar/filmar).

Vi fortsätter rakt fram ner till Badhusrondellen där vi tar höger in på Hamngatan och kör den fram till Nybrorondellen (med den höga statyn i mitten). Vi svänger höger och sedan första höger in vid Oliwer Twist, vänster förbi Åhléns och raggarparkeringen, sedan höger in på Kyrkogatan.

Nu svänger vi vid rödljusen vänster in på Kungsvägen och fortsätter den rakt fram förbi rödljusen vid Dannes Bar ända upp till Rondellen vid Sveaplan. Där kör vi en 180-graders sväng och kör ner mot stan igen (detta blir schysst att möta alla bilar och inte bara se bilen framför!). Vi fortsätter ända ner till rödljusen vid korsningen Kungsvägen/Klostergatan.

Där svänger vi vänster och sedan höger in på Nygatan. Den följer vi fram till korsningen Nygatan/Drottninggatan där vi tar höger. Nu har vi gjort det första varvet(starten är den gula punkten på kartan)!!! Hela cruisingvarvet är blåmarkerat på kartan.

Karta över vägen in mot centrum:

Länk

Karta över vägen inne i centrum:

Länk

De flesta börjar kunna färdvägen nu, men studera den en extra gång så att det [b]inte blir några "felkörningar"! Försök att memora kartan för cruisingvägen (skriv gärna ut den och ha med i bilen) om du inte kan den. Det har ju hänt sig att någon åkt fel och flera hakat på där. Vi vill ju ha en lååååång orm, inte sant!?
Det är även utmarkerat på "STORA" kartan var McDonalds E20 samt VME ligger.
De lila fyrkanterna på centrumkartan är förslag på bra film- och fotoplatser.

Snyggaste biltävlingen:

30 bilar av hög klass får deltaga. Först till kvarn gäller!!!
Anmälan sker genom mail till Z3M på z3m@gasa.mer.nu.
Anmälningsavgift (betalas med jämna pengar vid ankomst): 30 kr. Går oavkortat till vinst och prispengar.
Alla deltagande bilar kommer att bli placerade på varsin anvisad plats.
Info om tidpunkt m.m. kommer i mail efter anmälan.
Alla bilar kommer att förses med tävlingsnummer 1-30.
Tävlingen kommer att avgöras av en 10 man/kvinna stor jury (EJ SAMMA JURY SOM SIST!!!).

Hur vinsterna fördelas och hur juryn ska göra sin bedömning kommer att meddelas här i cruisingtråden när det är bestämt. Håll utkik!

Vill DU vara en i juryn?

Krav: Du får inte känna någon deltagare i tävlingen och skall vara seriös i din bedömning. Eventuellt kommer det att skrivas ut vilka som ingår i juryn.

Skicka mig ett mail z3m@gasa.mer.nu så kanske du blir en av de tio.

Ni som kan, lägg ut detta på ALLA bilforum och bilsidor ni känner till så att så många som möjligt kommer och träffas, cruisar och umgås med likasinnade. Dessa träffar har fått bra rykte vida omkring nu och vi får ofta långväga gäster hit. Puh säger jag... Varför? Jo, därför att träffen sist var helt makalös och slår vi detta så blir det nog en massa PUUUUH!
Skriv gärna om ni kommer och diskutera cruisingen/träffen här i tråden.

Skräpinlägg tas omgående bort!

Har ni några frågor så PM:a mig gärna.

Alla eventuella ändringar skrivs ut i tråden! Håll utkik!

TILL SIST: LÄMNA ALKOHOLEN HEMMA OCH SKRÄPA INTE NER
Det finns soptunnor, släng skräpet i dem.

Väl mött den 24:e juli!

Med vänlig hälsning

// Mr Hamaan & Cruisingcrew samt Mig, Pantzare såklart :)

// Pantzare
Skulle det inte gå att anordna race efter crusingen.
Ute i Kjula t ex när det kommer så mycket fina bilar. Häftigt med massa bilar på mototvägen. Som det är nu blir det ju lite dött efter crusingen.
Du menar nattliga aktiviteter :)
kommer nog att annordnas något trevligt på kvällen också ;)

Nå.... inget intresse här?

// Pantzare
Mr Hamann
Ja, vill ni INTE komma och se cirkus 600 bilar med allt från BMW M5:or och AC Schnitzer M3:or till Ferrari 360:is och Lotus Espriter, så kom INTE! Annars är DU välkommen till en helkväll med allt från Snyggaste Biltävlingen till en megacruising.

Varmt välkommen!

// Mr Hamann
We
137
Weber
320i-76, 323i-80, 325 cab-90, 325 touring -03,
Hej Pantzare,

tror vi att det blir någon träff 24 Juli? Vem är det som officiellt står som arrangör ? Inte BMWCS får jag förmoda. Visst vore det kul att se ett race som Euromaster frågade efter. Om det inte regnar och jag får ihop resten av familjen så kommer jag nog. Jag var på Powermeet i helgen men det kan ju behövas något för oss som inte åker V8 med stötstänger också.
Mr Hamann
Det är jag som är arrangör.

Det är ingen BMW-träff med 600-700 bilar, men det är många läckra Beemers på plats + EN MAASSA ANNAT SKOJ! Har fått reda på några riktiga värstingbilar som kommer och ställer ut. De åker ca: 40 mil för bara detta! :)

// Mr Hamann
Mr Hamann
MISSA INTE DETTA! :)

// Mr Hamann
Mi
117
Micke_L
320d xdrive -10
klart man kommer :)

Är man inte dalmas så får man försöka komma upp sig på annat sätt!

-Drift Team 2004-
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
är det igen?
Mr Hamann
Igen? Vi har haft en JÆTTETRÆFF i år och nu ær det træff nummer 2. Vælkommen den 24:e juli.

// Mr Hamann
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
hoppas det blir licka fint väder på lördag som det va i da.. hoppas på många fina bilar.. hoppas på att det kommer en litten Bmw med en stor kommpressor.....
Mr Hamann
Om det är den här: Länk du tänker på så behöver du nog inte vara orolig! :)

// Mr Hamann
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Ska bli så jävla kul med cruisingen på lördag, har stora förväntningar i snyggaste biltävlingen....inte för att skryta, men min bil är så jävla snygg :)
Mr Hamann
Ja, det kommer bli jäkligt kul! Vi var ju ungefär 600 bilar sist och då var det pissväder... så förstå på lördag.

Dina förväntningar kommer att infrias Sackan! Blir många grymma kärror som ställer ut och som jag skrev så åker några 40 mil enkel för att ställa ut.

// Mr Hamann
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
mr hamman: det är precis den där jag menna.. fy satan i gatan vad brutal den är.. där kan man snacka om slipper. nej det är helt klart den här stan brutalaste bil. specielt vad det jäler ljudet.. låter som ett FLYGPLAN ju.. nej BRUTTALL......
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Länk

Den bilen är en av de grymmaste jag någonsin sett och framförallt hört. Jag hör den från min lägenhet när den åker förbi ibland. Rusar till fönstrena. Ägaren till den kan skratta sig lycklig! =)

Klart man kommer på lördag!! verkar ju va en kväll som man bara INTE får missa...

Stavros:
Va har du för färg på din 325? va en 4d e30 som åkte runt i e-tuna igår kväll,tänkte att de kanske va du...

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
LaZerEye: Ställde in min i garaget före kl 18 igår onsdag. Så det var nog inte jag. Men i övrigt stämmer beskrivningen. Ser dock ganska alldaglig ut.

Mr Hamann
Inte länge kvar nu! Gillar du bilar så missa INTE detta!

// Mr Hamann
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Har tvättat å putsat bilen idag så den är blank å fin tills på lördag.......men tyvärr kommer man väl plockaett antal flugor på vägen dit :(, man har ca. 4mil å åka så det kan bli svårt å undvika dom.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Herregud vad bilar det är i E-tuna ikväll. Kommer bli alla tiders!
Masa er hit medan tid är! Tyvärr ska jag öla så jag skall icke åka.
Men för er nyktra individer med fin bil! Kom hit!

Ps. papperskorgar har ett syfte

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.