AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.419

Var köpa Turbo grenrör?

Sida 1 av 2
Jaa, som rubriken lyder!
letar då efter billigast eller bäst!
eller tips välkomna, hade för mig att nån svensk firma sålde dessa oxo för ca 6 tusen?!
Sen det här angående flänsar till turbon! Finns det nån sida på nätet som säljer sånna?
Ska nämligen knycka turbon från en Hyundai H1 och samma sak med intercoolern + vissa tryckslangar och ev wastegate!! ;)
Men det bästa är att allt är gratis ;)
Så ge mig tips på grenrör så får ni med största sannolikhet se en 325 turbo rulla i uppsala! =) (Hade tänkt o ge dom där jäkla audi mysarna lite pisk ;) ;)
ch
309
chrcel
m3coupe-96
Stylingkompaniet dom säljer grenrör

pezen
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Du kan köpa ett grenrör av mig om du är intresserad!! Maila till oskar_67@hotmail.com

//Jesper
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Leta reda på bmw-andreas här på forumet och kontakta honom om grenrör.

Fläns har jag en hel del.

/Per
Al
331
Alfred
M5 2001
Bmwandreas flänsar har inte borrade hål för montering... lite jobbigt att göra själv... Sen ser dom allmänt sjabbiga ut...
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Hål eller ej.... Det är väl en smaksak.

Det är inte alltid det finns plats för mytter på undersidan av turboflänsen. Då är det ju en fördel om det inte är några hål gjorda.

Jag tycker personligen att det är bättre, snyggare och mer proffsigt att gänga direkt i flänsen. Hur kul är det att kuckla med muttrar och brickor som man tappar när det är trångt och jävligt?! Man blir bara förbannad till slut!

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Sen när blev BMWAndreas grenrör sjabbiga?? Är ju bland dom snyggaste rören man sett.

///Jesper

BMWCS #5494
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Stämmer.

Alla flänsar jag fått än så länge är plasmaskurna.Och med en sån kan man inte göra hålen.

Nu blir de laserskurna,så man slipper borra.

Ang turboflänsar så monterar vi alltid pinnbult..

Be
134
Bepp
750i -89
325 cab -88 Tic
bmw-andreas: vad tar ni för turbogrenrören till 325 E30??

Bättre att stessa en fläkt än fläkta i stressen
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Mejla han iställe, han skrev tidigare i en annan tråd att de inte diskuterar priser på forumet....
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Hur jobbigt är det att borra hål? Snacka om jobbigt att turbokonvertera isåfall. Borrhålen är ju könade. Bmwandreas flänsar fungerar bra och han är billig.
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Vi fick pris på vattenskärning av flänsar av en firma här i trakten.
Dom skulle ha 1500kr st för flänsen till M20.

Vad väljer man?

Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
jag var nöjd med mina flänsar till M20B25 som jag köpte av bmwandreas... Alfred: Sjabbiga????
Al
331
Alfred
M5 2001
HAr ingen digitalkamera... men det ser ut som om en full pensionär har skurit ut alla flänsarna med morakniv, alla utom m30 flänsen som faktiskt ser mkt bra ut.
Dom övriga är ojämna, hålen är inte rätt storlek och hål som borde vara runda är ovala och konade.
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Vad är de för flänsar du köpt?

Mig veterligen så har jag aldrig sålt nån M30 fläns till nån

Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hallå!! Det är inte så att det är mina M30 flänsar du kommit över?? De har jag sålt ett gäng av och de är utan att överdriva "snyggt skurna".

"Slim_m" hör av dig då du har fått fram turbon så kollar vi hur det passar i E36:an med mitt grenrör!!

//Jesper
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Här köpt jag min för 500kr:
Länk
Vattenskuren å fin med färdiga hål.

//Ticco

www.ticco.com
Sitter Här hemma och försöker jaga rätt på En lätt trycks turbo! Ladda max 0.8...
Tänkte bara smälla dit grejerna först... Utan kompsänkning! (ladda ca 0.4 tills jag får råd o kompsänkka)
Sen blir det väl den där packningen som är 3mm och går på 3 lappar för att kompsänkka! Borde funka fint eftersom jag itne hade tänkt mig ladda djävulen ur motorn!
Några tips på Turbon?
För sjabraket jag har... Är en diesel snurra, och vinkeln på impellerbladen är lika hungrigt som ett amerikansk fotbolls lag!
Så den skulle ladda sönder allt! =(
Jesper_W : Är grenröret byggt för att sitta på en M50B25 utan vanos?
Och vad sitter det för turbo flänsar på grenröret?
För om det sitter några flänsar som passar på en relativt billig turbo... Så skulle det vara jääävligt bra =) (eftersom allt pekar på att jag måste köpa en turbo som inte laddar så mkt)
Iofs sitter jag oxo på en gammal Saab garret... Dock utan vattenkylning! =( Det verkar inte nåt vidare att bygga utav =(
Hmm, iofs har jag en 740 Tic motor liggandes på gården, Kan ev råna den stackaren på en ny renoverad turbo!! =D =D
Sen blir det alu Ic, oljekylare mm från En Hyundai H-1! Så om 740 turbot passar på grenröret så är det bara grenröret som kostar för min del!
Turbot på 740:in är en Garret TB25, vet du om det passar till ditt grenrör Jesper_W?
Det bästa är att det har integrerad Wastegate! =D
Hmm... en annan fundering... hur illa går bilen utan tex Smt 6? För jag antar att det är nog ett måste för att råna fysikens lagar på några extra kusar + att få allt att klaffa ORDENTLIGT!
Al
331
Alfred
M5 2001
Bmw-Andreas: Jag ringde dig för ca två veckor sen och beställde m30 fläns, t3 fläns och oljeflänsar. Dom kom efter ett par dagar och det är dom jag snackar om. Börjar minnet bli bättre? Försökte ringa dig och försöka reda ut varför dom såg ut som dom gjorde men du svarade inte i telefonen.
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Är det inte Bäckis du köpt av?Han heter också Andreas

För jag har inget minne av att jag sålt några såna...

Men du har helt rätt i att oljeflänsarna vi fått nu ser ut som kattskit:(

Men alla andra tycker jag är helt ok

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.