|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Gjorde en 4-hjulsmätning i dagarna och till min stora förvåning lutar höger däck utåt mer än vänster och tar därför i skärmen vid större gupp. SKa inte denna dimension passa?? 235.45.17??? Uppgiven.... Bimmer makes me free!! | |
|
Tycker att 235 borde gå dit hyffsat bra, baktill åtminstone, har själv 225/45/17 och det är inga problem. Har du sänkt bilen? Du kanske har fel ET. |
|
|
ET? Däcken sitter på BMW M-Contour 17". Tycker åxå det borde passa..... Bimmer makes me free!! |
|
| ET är inpressningen, alltså hur långt in/ut fälgen sitter. | |
|
Vet inte ET:t sådär på rak arm men som sagt så är det bmws fälgar, tycker att de själva borde tillverka dem så det funkar :) Bimmer makes me free!! |
|
|
235/45-17 är ingen standardstorlek på E36 vad jag vet. 235/40 vet jag har monterats på M3 tidigare men din dimension är alltså lite "större". Är du säker på att det är bmw-original och inte replicafälgar? ET måttet kan ju vara fel isf... |
|
|
Jag har originalfälgar och originaldimensionen 245/40 i bak och det är god marginal. Om det är så att ena hjulet lutar utåt som du säger så år det ju definitivt väldigt fel och du bör åka tillbaks till de som mätte hjulvinklarna och kolla vad som är fel. Inte för att det har någon betydelse men min bil är sänkt och det tar inte i vid djup nedfjädring. |
|
| Har 255:or bak utan problem, så något bör vara fel gällande et-måttet. | |
|
Har inget serie nummer på fälgarna men de levererades med en m3:a ?? Hur mäter jag ET? Om jag får lite hjälp där så kan jag kolla. Och vad ska måtten vara? Har för mig att fälgarna är 9" De är lika runt om och fram e gott om platts och när jag hade 235 40 17 så var det fett me plats. Bimmer makes me free!! |
|
|
Vilken typ av M3:a, E36 eller E46? E46:ornas M3 har lägre inpressning på bakfälgarna, vilket gör att hjulen flyttas ut så mycket att de tar i skärmkanterna om du monterar dem på en vanlig E46:a (ej M3) eller en E36:a... ET-värdet står nästan alltid ingjutet vid navet och/eller på baksidan av fälgen. Kan vara läge att kolla upp det! Brukar stå ETxx eller ISxx (xx=siffror som anger ET-värdet i mm). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Du ska ha 235/40 | |
|
Fälgarna kommer från en M3 E36.. Ska kolla ET men vad ska det vara för värde? Har även en annan fråga nämligen om någon vet var man kan köpa anlutning mellan diagnos uttag och dator? Bimmer makes me free!! |
|
|
Hejsan alla däck/fälg kunniga.. Har ett litet problem med min höger bak fälg/däck, det är 19" och jag är heeelt kass på fälg/däck dimensioner o allt sånt.. Iaf mitt problem: Däcket är VÄLDIGT nära kanten maximalt 2-3 cm medans däcket på vänstra sidan sitter hur bra som helst.. Vad kan detta fel bero på? Är det högerbak stötdämpare som är kass eller? Länk |
|
|
Fjädern av!? En dålig stötdämpare borde inte göra att bilen säckar ner... |
|
|
fram e de nog för stort med 235 / 45 de e ju 45 % av bredden lixom. sitter original 235 / 40 ---------------- de e nog vanligt att ett bakdäck ligger närmre än det andra ... |
|
|
Okaj tack så mycket.. Lämnade in bilen på bmw nyss, dom ska göra en koll. Men är det normalt att högerbakdäck ska vara närmare kanten än det andra? För ja menar kör man för fort på något farthinder eller gupp då slår det garanterat.. Fan va tråkigt då, kanske bättre o slänga på ett par 17" istället Länk |
|
|
Sebbis, Vilken bredd/profil har du på 19"arna? Mvh / Peter |
|
| Sebbis, 19" behöver ju inte vara större om du väljer rätt dimension på däck. Vad har du nu? | |
|
Bakdäcken är 235/35 Z R19 och fälgarna heter Alutec. Men en sak som jag kan säga är att förra ägaren har kört på en j*vla massa kanter! Det är otroligt mycke kantskrap på fälgarna, men det ska väll inte orsaka så att höger bakdäck slår i kanten? Nåväl, inväntar samtal från bmw ihopp om goda nyheter :-) Länk |
|
|
Vad är P-ände för något? Länk |
|
|
Vad sa bmw-verkstaden om din "snea" bil ? Dimensionen bör normalt sett inte skapa några problem om et-måttet på fälgen är rätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.