AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.272

1ans växel hoppar ur

Sida 2 av 2
Å det var ingen jä**a synkring som alla påstår!!!!!!!!!!!! sådet så.
Du har ingen bild lr något på den utslitna gaffeln, ste?
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Har oxå en trasig växellåda.. E d nån som vet vad kan en ny kosta på BMW?
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Bornius: Nejdet har jag inte. man kunde ju givetvis tagit kort, men det var ju inget man tänkte på just då.

Burner: En ny Låda lär inte vara direkt billig. köp en bättre beg såfall.
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Ste: hur vet man att den begagnade lådan e bra? kan man öppna den o kolla(har aldrig pillat med det själv)??
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Nä man kan ju aldrig ser om en låda är 100% innan man testat den, och öppna dem tror jag nog de flesta skrotar dra sig för. men köper du av en seriös o bra skrot får man ju oftast garantier på sådana saker. bara att höra med dem innan om detta. Kan ju alltid kolla så att länkaget känns bra mm och att det ej läcker olja från packning och hur många mil lådan vart med.

Det är ju förvisso rätt tråkigt om man får riva ned lådan igen, Men sen kostar det ju inte hälften ens vad en ny låda skulle gå på.
ne
165
nedde
320i -06
Hmm ingen i närheten av karlstad som skulle tänka sig å ta sig an problemet på min låda? Då man inte själv är så där jättehändig. Där mot sommaren eller nåt för en slant?

MVH //Nedde
Sedan vi började lägga i ettan medans bilen rullar frikopplad så har den aldrig hoppat ur. Problemet kommer då man har backat men då brukar tag starta på tvåan lite bara så bilen börjar rulla framåt sedan i med ettan fungerar klockrent.

Skall nog riva lådan till våren och lämna bort den till Länk dom verkade lämna ett rimligt pris tycker jag.

Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
man får lära sig att dubbeltrampa på kopplingen som man gjorde med gammla lastbilar:p

Alpina Power!
ne
165
nedde
320i -06
Ptja. jag har fått in knepet på min. Det skiljer så där en cm kanske när den är i o när den inte är det. Övning ger fördighet. Så numer vet jag när jag kan gasa å köra iväg utan att den hoppar ut och när jag inte kan det. Men det är egentligen tragiskt att man ska behöva köra på det viset. :)

MVH //Nedde
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.