AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
6.377

Z-träff Brostugan, Sthlm, måndag 21 juni kl. 19

Sida 3 av 4
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Ja, det var en trevlig träff. Jag var där en stund trots att jag inte hade någon av mina BMW-bilar med mig (jobbade i Sthlm och hade därför firmabil).

Tog ett gäng bilder men tyvärr tog batterierna i kameran slut så jag kan inte lägga upp dem förrän tidigast i morgon kväll...

Tråkigt att höra om punkteringen... Hoppas att M Coupen går att fixa! Det var väl Sveriges enda vita ex? Har för mig att jag såg den i en annons ganska nyligen...?

/Fredrik (som körde Citroën C5 och parkerade långt bort =)
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Fint väder, fina bilar, kul att både BMWCS och lite övriga roliga bilar var där också.

Själv hade jag ju inte heller Z3an med (den kommer att stå och vila sig några månader då vi åker XKR istället, min bättre hälft tyckte det var lite jobbigt att ställa av den i söndags) så jag parkerade lite vid sidan om också.

Inte så ofta man hör om punktering med sådana våldsamma följder.
Frontsmälld, inga airbagar som löste ut?
Tur att det inte blev fler inblandade och att det inte blev några värre personskador.
Plast går att laga och plåt går att rikta och duktiga killar och tjejer lagar så att det inte syns efteråt.

/Johan
eF
900
eFx
520d Touring -09
Jorå, airbags löste ut.

/eFx
Visa användare
36
Tomass
nada, dock en italiensk gräsklippare
Passageraren här, ja lever lite ont i handen men annars bra, men det var en jävla smäll.

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Här är bilder på M Coupén efter kraschen: Länk

.arvid.: Hojta till om du vill att jag ska ta bort bilderna!

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Z-träff 21/6: www.autopower.se/forum/topic.asp?id=89456
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag är glad att Ni är oskadda (relativt iaf). Tråkigt, jobbigt och inte minst synd på en otroligt fin bil.
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Mycket trevlig träff måste jag också säga.

Dock en tråkig avslutning.
.arvid. o Tomass: Glad att ni mår förhållandevis bra i alla fall!
Du får väl återkomma med status om hur det går med kärran.

/PG
fdahl og efx: trevligt å treffes!! Mye fine biler..

Jeg missade resan til vaxholm, tråkigt med den vita M'n.. bra at alla involverade er oskadade!

Bl
46
Bluesman
Z3 1,8 -97
Tackar för en trevlig träff Masten och ni andra som var med, jag var tvungen att avvika tidigare då plikten kallade.
Riktigt tråkigt att läsa om kraschen, men huvudsaken är ju dock att det inte blev några personskador.

mvh

Bluesman
Em
215
Emm
M3 Coupé -05 (svart/svart)
S6 Avant -07 (svart/svart)
Jag var tyvärr bortrest och missade tredje träffen i rad, även om det nu var X5:an jag hade tänkt komma med denna gång; jag håller dock utkik efter nästa träff, och då skall förhoppningsvis M Coupén vara hemma igen. Hur många bilar är det som har kommit på träffarna hittills egentligen? Det verkar ju vara rätt många som kommer varje gång, vilket är jätteroligt.
Visa användare
44
.arvid.
Estorilblå M coupé
Highlandgrön X5 3.0d
Jo, det var den enda vita M coupén i Sverige.. :(
eF
900
eFx
520d Touring -09
Emm; 15 Z:or slöt upp vid Brostugan om jag räknade rätt, vilket är jättekul!

/eFx
Trevlig träff, och trisst det som hände.
Men det kunde vart värre, var själv med om en olycka i höstas och när det väl händer så är det första man tänker på är bilen.
Man glömmer lätt bort sig själv.
Hoppas allt löser sig iom. försäkringar osv.

Ny bild 10 Juni-
Länk
Fy fan va tråkigt.. hoppas ni 2 klarade er bra,, bilen e ju inte viktig. hoppas ni e ok!..

Vilken tur att jag å tjejen inte orkade vänta på er all som skulle äta upp era glassar... Puhh kanske hade varit en själv.

Hoppas att resten gick bra. tack för en trevlig träff..

Maxey

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det togs ju mycket bilder igår. Masten: fixar Du upp dem på vanliga sidan? Jag kan komma förbi med mina på en skiva och skulle uppskatta en kopia av filmen.

/Caspar
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Caspar: Jag ska försöka lägga upp de jag tog imorgon kväll! Min dator kraschade idag (eller igår snarare, ser att det är onsdag nu) så jag har haft ett helsike med att få den på fötter igen. Jag är hemma från kl 11 och framåt så det är bara att titta förbi!

/Masten
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Kongen: Ja, verkligen trevligt! Schysst bil du har! Hör av dig ifall du får för dig att sälja den tidigare än planerat! =)

/Fredrik
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten: Jag kommer förbi strax före 6. Skall sedan ut till Vaxholm på lite midsommarsill.. Får se om det blir Bogesundsvägen hem?!?! Den vägen ger lite dåliga vibbar numera..

/Caspar
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
När kom ni därifrån, det såg mörkt ut på dom sista fotona?

.arvid.: har du hört nåt?

/PG

Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Caspar: Det blir bra det! Får köra försiktigt om du tar den vägen.

pgr69: Bärgningsbilen kom kl. 23 och var färdig med arbetet drygt en kvart senare, då resten av oss också åkte därifrån.

/Masten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.