|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
*Jag har sökt mej ej funnigt* Jag har skaffat mej en uppsättning M3 Spglar (El) som jag tänkte gå ut och montera på idag. Men jag fattade för det första inte hur jag skulle få av dom gamla speglarna... Hjälp nån? Sen lär det väl säkert dyka upp en massa frågor när jag väl gjort det :o) Men iaf, hur tar jag bort orginal spglarna då? Såg inga fästen eller skruvar. Dom går ju att fälla in/ut men man vill ju inte bryta om dom medans man provar sej fram. | |
|
Jag TROR skruvarna sitter där om du viker bak speglarna. _ _ _ _ _ _ E30 2,3L med lamelldiff!!!! |
|
|
Sitter inte skruvarna på insidan av dörren bakom en plastkåpa ? Han den där. |
|
|
Kan vara så med! Sitter ialla fall en plastkåpa där. Men har aldrig bytt speglar så. _ _ _ _ _ _ E30 2,3L med lamelldiff!!!! |
|
|
okey, så man måste ta bort dörrsidan alltså? Det kanske förklarar ett och annant. Tack, ska kolla det genast |
|
|
nej inte dörsidan bara plastkåpan på insidan av speglarna där sitter det skruvar. sen kan det vara jävligt att hitta rätt kombination på kablarna fast det beror nog på om det är orginal m3 eller inte mina var det inte. |
|
|
Okey. Jag har lossat spegeln nu (utan att plocka hela dörrsidan) :o) Så visar det sig att det är 4 kablar från spegeln orginal: Vit, Svart, Brun & Blå. På mina speglar jag beställde är det 3 kablar: Vit, Svart & Brun. Nån som vet om detta kommer att ha nån avsevärd skillnad nu? Det ska ju vara el spglar så jag kan inte tänka mej att det ska var nått krux. |
|
|
Kollarde på realcars hemsida nyss (det var därifrån jag beställde) och det verka som det inte finns spelar med annat än max 3 kablar. Va kan då den 4:e vara till för (den blåa)? |
|
|
Kanske uppvärmda !! Man behöver inte ta av dörrsidorna för att byta!!!! |
|
|
Är själv sugen på ett par M3 speglar, har m-paket från fabrik men det sitter inga m3 speglar på den... Var någon kille som sålde m3 speglar billigt här på powerbörsen, någon som provat dem? Hur bra passar dessa "pirat" speglar? MVH |
|
|
Jag hade tidigare piratspeglar. Dessa var styra av endast tre kablar. Jag tror att den ena kabeln var jord och två andra var för att aktivera respektive el-motor (upp/ner eller höger/vänster). BMW använde ett annat sätt att styra motorerna på. Jag kommer inte ihåg exakt hur det fungerar nu, men alla fyra kablarna behövdes i alla fall för styrningen. Kanske gemensam matning och gemensam jord för båda motorerna samt +V och -V för att styra motorerna? Något lurigt var det i alla fall. Jag hade inte eluppvärmda glas och det var 4 kablar ändå. Min lösning var att först mäta upp spänningen på samtliga kablar med originalspeglarna monterade och sedan fixa ihop en relästyrning så att speglarna med tre kablar kunde styras. Denna lilla kabelhärva inklusive reläet, blev för stor att gömma bakom kåpan vid spegeln, så jag lossade lite på dörrsidan och gömde den därinne. |
|
|
Så här va det för mig: Brun - Brun Blå - BlåGrön (SvartVit på förarsidan) Vit - SvartBlå Svart - BlåVit |
|
|
Hejsan! Jag har en E46 och har tänkt att skaffa mig ett par M3 speglar och byta ut dom skokartonger som sitter där som orginal. Har gjort lite undersökningar på hur orginalen sitter moterade och det ser inte så kul ut att få bort dom. Den plast kåpa som ni snackar om att ni tog bort på E36:an är något större på min, den börjar lixom längstner vi gångjärns fästena och går runt hela över sidan på dörren och ner och slutar där lås mekanismen sitter. Jag har försökt att få bort denna list men det verkar som att den sitter fast under innerdörren, stämmer detta? En ytterligare fråga för att få bort dörr sidan så har jag läst att man behöver nått slags special verktyg för att få loss om klipps som håller fast dörren på insidan, hur ser detta verktyg ut? /Micke |
|
///M.D |
MMicke titta på bilden på min länk nere..jag har bytt. vill du tips maila ------------- Bilder på xXx BMW´n Länk |
|
Koppla som du kopplar el-... Lägg den blå till jordande del t.ex plåt de andra är faser... |
|
|
Lyfter denna tråd då jag skaffat mig ett par M3speglar(kopior) av märket KDC 1113. Dessa har 3 kablar röd,vit svart. Är det någon som monterat dit dessa på en e36a som kan hjälpa mig o koppla rätt då det sitter 4kablar på orginalspeglarna. |
|
|
Den info jag fått av alla leverantörer är att speglar till E36 alltid ska ha fyra kablar, har säljaren skickat dig speglar med tre kablar fast du uppgett att du har en E36:a så bör du returnera dom. mvh Kent |
|
| scramblin: har du lyckats montera speglarna? | |
| Jag passar på o fråga en fråga här. Är det nån som vet ungefär vad ett par m3 speglar kostar? | |
| Jag köpte mina M3 speglar för 1490kr på Dalhems plus adapterplattor för 180kr | |
| ingen som vet hur det ska kopplas ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.