|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Dina "gamla" 17 tummare gillar jag inte, men däremot dina nya 18" är ruskigt snygga.. riktigt snygga Tror att de är kapade men vill kolla in det först |
|
|
Dyrt? Länk dyrt är det men va fasen.. de e snygga |
|
|
17"arna är sålda. 18"arna kostar 4100 kr/st för fram fälgarna och 4200 kr/st för bakfälgarna. Om du är medlem i Bmw CS och inväntar en klubbkväll på förenade bil har du 20% rabbat och får en komplett sats för ca 13 kkr. Sen tillkommer däck givetvis. Jag betalade 8000 kr totalt för GY Eaglef1 GS-D3 255/35/18 bak och 225/40/18 fram. Fälgen heter Styling 135M, och finns på Bmws hemsida eller här: Länk De finns replikor på fälgen hos Länk eller hos Länk Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Priset är rätt okej, om jag förstog Tobias rätt har de(stylabilen) dock vissa leveransproblem av den fälgen. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Men replikor fälgarna har " enligt dig :P " oftast fel ET mått och kan därmed upplevas som spåriga. Detta vill jag inte vara med om. Har lagt en del på bilen (plånboken är inte så tjock) men vill inte drabbas den klassiska dumsnålsjukan |
|
|
Baratur: Detta är helt riktigt. Dessutom är iregel en replika fälg mjukare i materialet än en orginal. Dvs orginal tål mer stryk i potthål osv. Kikar man på e46 fanatics så finns de iaf 4-5st som har råkat ut för att deras kopior av denna fälgen blivit duktigt deformerade efter en närkontakt med ett ordentligt potthål. Replikorna är dessutom inte märkbart billigare, vilket gjorde mitt val ännu enklare. Bmw orginal har dessutom i särklass bäst ytbehandling/lackering vilket iregel inte en replika fälg har. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Vad ambivialent man känna sig. 17 eller 18. Börjar med att höja den. Undrar vad fjädrar kan kosta... (se tidigare inlägg för ett helt M-paket).. Vad skall man ta? Tack för all din input wendtan. //Ted |
|
|
Baratur: Jag monterade, såsom det stod tidigare i denna tråden, 235/35*19 på mina BBS CH med ET 35. Det spårare betydligt mindre än med original M68 17" med 225/45*17. Visserligen var 17" däcken nästan slut (hade 3 mm kvar), så om det spårar eller inte har även mkt att göra med däckets skick samt däckfabrikat. Däremot kommer stötigheten osv. som ett brev på posten med större fälgar! MVH Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.