|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Johan: Jag körde Dunlop WinterSport 225/40*18 på 8,5" BBS RC förra vintern med min förra 323 Ci. Däcken kan jag rekommendera. Visserligen greppar 15" Nokian med dubb bättre på is, men jag blev klart positivt överaskad. När det sedan kommer till fälgskydd osv. så såg mina BBS RC inte för trevliga ut efter den vintern. Det ligger en hel del i vad Wendtan skriver ang. trotoarkanter osv. Det kommer dock inte att se konstigt ut och jag kan själv inte klanka ned alltför mkt på det. Kommer själv att åka 17" vinterhjul, 68M-fälgen, så det blir 225/45*17 bak på en 8,5" fälg. Ska hämta mina däck senare i eftermiddag och efter det blir det semester! :-) //Tobias |
|
|
Låter bra det :) Ha en trevlig semester! /Johan |
|
|
Tack Johan, detsamma önskar jag dig! Du "måste" se till att maila över lite bilder när skåpbilen kommer, är klart nyfiken att se hur den kommer att se ut med Mora-lacken och 19" BBS CH. Trevlig sommar! //Tobias |
|
|
Ja det ska jag göra. Är spänd på hur det ser ut också. Får hoppas att det blir bra. /Johan |
|
| Fan! det kanske blir problem med 19" M3 fälgar på min 330d touring. 8x19, 9,5x19 (IS 47-27) men de ska ditt! | |
|
ingen: Kommer bli stora problem med bakfälgarna men har man gett sig fan på nåt brukar det ju gå :) /Johan |
|
| Mycke valsning blir det! Hört att det finns en firma i Tingsryd som ska klara av det. Måste ut ca 13mm. Min bil kommer tyvärr inte förrän i oktober. | |
| Det där med fälgar är en känslig sak, en far lånade ut sin 911 med 18" BBS Porsche Supercup racingfälgar ca pris 75.000 hos porsche. När denne kom hem med kantstötta höger fram OCH bak fälgar så darrade lite på läppen hos fadern som muttrade något om "du är inte min son längre" :) Storstad och dyra fälgar OCH daglig fickparkering kan bara leda till kantstötning förr eller senare (särskillt om man har tjej ;). | |
|
Satte på 19"-fälgarna i fredags. 8,5" bak med ET 35 och 235/35*19... Det finns inte utrymme för mer, utan jag är snarare rädd att det kommer att skrapa lite vid maximal lastning i bagaget. Men skärmkanten kommer säkerligen att klara sig, det som "åker" är fästet mellan bakre kofångaren och skärkanten. Men, vi klarade oss med tre och lite packning under lördagen. Kanske kan jag inte lasta bilen full med kakel & klinker såsom jag kunde med förra bilen! :-) Hur som helst, till de som funderar på 19" så måste jag säga att resultatet blev kanon - är väldigt nöjd! //Tobias |
|
|
Tobias: Min mailbox inväntar ivrigt jpg bilder. Jag misstänker att du drömmer vissa mardrömmar om hur de kommer gå när din sänksats kommit på ? :) Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
...och mailet avslutades med: "Frågan är - behöver den sänkas?" Jag tror inte att den kommer att behöva sänkas, den ser jäkla bra ut som det är nu, går otroligt bra och kommer att få rulla så över semestern. Jag antar att du inte kollat din arbetsmail, för jag mailade tre mindre bilder dit igår. De är inte så stora pga. modem hemma, men alltid säger de ngt. :-) Återigen, tack för rekommendationen ang. GY F1, de är otroligt tysta och inte spårkänsliga för fem öre! MVH Tobias |
|
|
Hehe, nej iregel befinner jag mig inte på jobb på lördagar(de händer dock) Du får gärna skicka högupplösta bilder till någon av mina adresser när du sitter framför en burk med lite ordentligare lina :) Att en fälgfetischist som du skulle "nöja" dig med Sachs sportchassi(orginal sportchassit) trodde jag dock inte :) Däcken är efter ungefär 500 mils körning inte märkbart slitna alls faktiskt och de jag upplever som mest imponerande är våtgreppet! 255 bak är ganska brett trots allt. Kul att du är lika nöjd som jag. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
En fråga till denna fälg diskussion: Min 330 Ci (sänkt) skall få ny fälgar i present tänkte jag. Med tanke på alla förbannade fartgropar så vill jag få upp bilen ngt,så det blir nog 225/45 18". Den vanligaste profilen till 18" är 40 men är det ok med 45? Sen undrar jag om ngn har köpt fälgar och Torben från Jönköping som ser autopower som sitt eget privata marknadsföringsmedia. //b |
|
|
Baratur: Skall du köra 225/40 18 runt om? kommer de inte se väldigt klent ut i de bakre hjulhusen? Kika på min bil på länk nedan, de är 255 bak. Och de ser inte på något sätt vulgärt ut tycker jag. 330n är dessutom bara typad med den uppsättningen 18" som jag kör med, dvs 225/40/18 fram och 255/35/18 bak. Att "höja" bilen med högre profil på däcken är dömt och misslyckas. Du kommer få större devation (felvisning) på din hastighetsmätare samt troliga spårningstendenser med replika fälg med lågt ET. På mina orginal 18" är et47 och et50. På replikor brukar de ligga omkring ET35. Är din bil sänkt utöver fabriksmonterat sportchassi? Hur går bilen för övrigt? inga nya otäcka överaskningar? Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Som vanligt får man bra svar av dig Wendtan. Det såg bra ut när jag kollade på din bil i Lomma hamn. Varit för mkt på jobbet så har inte kollat upp det till 100% men på BMW sa de att bilen var sänkt både fram och bak. Men vad det skall vara vet inte jag. Vill bara att inte bilen skall spåra samt att få upp den lite. Skaffat ny underskyddsplastbit och den kommer nog att gå snart om jag inte får upp den. Annars har jag inte upptäckt ngt nytt med bilen. Iof har den börjat vissla lite men det är ett lager till fläkten som gnäller, har som sagt var inte skyddsplåten på plats så det åker in fukt o smuts. Dörrstoppslisterna sitter inte bra så de måste fixas, lacka om en skärm, nya fälgar och sen är jag klar. Börjar bli nöjd! |
|
|
Wendtan: Länk Kan du se om den är sänkt med hjälp av ovanstående bild? |
|
|
Baratur: Jag menade snarare att du skulle klicka på bilder överst och hamna på denna sidan Länk De var framförallt denna bilden jag ville att du skulle kika på: Länk Som ger dig en uppfattning om hur de ser ut med 255 bak. Om man jämför din bil med 17" fälg: Länk Men min bil då jag hade 17" fälg: Länk Så ser din bil onekligen lägre ut. Är de en komplett sänksats? eller är de bara utbytta fjädrar?, eller i värsta fall kapade orginalsportchassi fjädrar? Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
ja, den ser verkligen sänkt ut. Bara och byta ut vad det nu som är fel. Dina fälgar e ruskigt snygga. Vad fick du ge för dom? //b |
|
|
Syftar du på 17" M68? Länk Eller på 18" 135M? Länk Du får ta o kolla vad de står på dina dämpare samt fjädrar. Orginal fabrikat är Sachs. Att bara skaffa nya fjädrar är nämligen inte alls kostsamt. Att däremot byta dämpare med kostar en ordentlig slant. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Wendtan: Har du M-paktet? Tappat bort lappen som säger vad jag har men är klart intresserad att köpa detta paket Länk Vad säger du, känner mig förvirrad //ted |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.