AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.540

Fartkameran fick mig...

Sida 2 av 3
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
kolla den här tråden, situatuion fartkamera som jag skrev för exakt två månader sen när bilen var helt ny. kom aldrig något brev, det som händer dig är illusion!

Länk

Mvh Mohsen
Em
121
Emilioh
320iM -01
Mohsen: jag var stressad och hade bråttom, hade en träning som jag skulle hinna till.. Förresten, jag känner igen dig... Du har möjligtvis inte bott i Trollhättan? =)
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Nsumar> Kan inte låta bli att poängtera: SMS´en används ej som BEVIS. De BEVISAR ingenting. Däremot är de ganska så starka INDICIER.

*BAWORAK*
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Som nämnts tidigare så sitter det bara kamera i vart 20:e skåp typ, och ja de använder blixt varje gång även vid dagsljus. Polisen har möjligheten att kolla mot familjens passfoton, de skulle koncentrera resurser till detta eftersom det är så få som fälls.
Man kan förlora kortet i kamerorna som det är nu. Förslag ligger dock på att ändra det till endast "kontrollavgift" i likhet med p-böter och då bara ha ägaransvar, dvs ägaren åker på boten men de kan inte ta hans körkort. Detta pga att det är så resurskrävande att identifiera föraren.
Om du skulle blivit fotad och pappa anger dig eller de kllar passfoton så blir du av med kortet på precis samma tid som alla andra, inga två år här inte, men du måste göra om teori och uppkörning.
Men som det verkar så har du inte blivit fotad eftersom du inte såg ngn blixt.
Lycka till i kampen mot plåtpoliserna!
ne
165
nedde
320i -06
Roligt detta, samma sak hände mig nyss. Brännde förbi i 140 på en 90 väg. Var stressad efter att jag hade kört fel 60 km. Hade solskyddet nere, det var det jag hann göra, å bilen är inte registrerad på mig. Vad tror ni? Ska jag förvarna min riktiga ägare? :D Eller är det en illusion från min sida detta ockso?

Justja, kameran blixtra itne men jag tyckte att den där gula lampan tändes till eller iaf nåt som reflektra precis när jag var i närheten.

MVH //Nedde
Len
Det ultimata hjälpmedlet för att slippa snabba böter:

Länk

Åsso behöver man inte gå omkring med dåligt samvete, för att vara ögontjänare eller så - rätt fart hela dagen....

L.
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Inom några år kommer den att vara lagstadgad och integrerad med bilen. Dessutom kommer den att vara styrande så att det inte går att köra för fort.

Alla tunga lastbilar har redan en första variant i EU sedan några år tillbaka. Försöker du köra över 85 km/h så slås motorn av.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
hur långt ifrån "läser" kameran av bilen? och hur nära tas kortet? nån som har en aning om det?

mvh Daniel

parolof
75 meter före skåpet triggar kameran/utrustningen och mäter sedan snittfart eller nåt:-) Såg ett härligt inslag på Topgear när dom försökte köra så fort att kameran inte hann ta en bild, det lyckades till slut med en TVR, kommer inte ihåg hur fort dom behövde köra dock..
Len
Inte kan det väl vara så att plåtpolisen mäter snittfart över kanske 50 meter sträcka. Hur blir det då om två bilar kör i bredd, varav den ena först kör (för) fort och sedan tvärnitar?
Eller för den delen om bilarna kör med 15-20 m lucka.
Det är väl ingen Multi-Target JAS radar, heller?

L
parolof
Länk
Champ
Fäller alltid ned solskyddet för att undvika Persons kamror när farten är hög:)

De måste ha ansiktet på foto om de ska kunna bötfälla dig...

Champ dieselpower
Champ
gunanre;

Nöjd med 120 d ?

Champ dieselpower
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
En kompletterande fråga som jag grubblat över...

Hur lång väntetid är det för fartkameran mellan varje bild? T.ex om jag ligger bakom en bil som blir fotad, och jag kör strax bakom i samma hastighet, hinner den ta en bild på mig då också eller?

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
to
144
topbone
320d -03
M5 -89
E34 535 585hk
E30 318is -banbil
E30 345i 617hk
kamrorna längs E45 Gbg-Thn är kameralösa kör dagligen till o från jobbet mellan Lilla edet och Vänersborg har aldrig sett några blixtar från nått skåp

A-F Racing
Länk

ACC Racing Länk
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
mellan GBG o trollhättan finns det en kamera som flyttas mellan dom olka skåpen, jag vet =) har sett blixtar på nära håll =)

mvh Erik Jakobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
Körde förbi ett gäng kameror på min tour genom landet, Norröver var nog bevakningen bäst och man missar garenterat inte om kameran tar. Blixten lyser ganska bra även om det är solsken och allt vad det kan vara.
hade sammanlagt tolv blinkande skåp, men utan plåt var det bara att le och vinka fint;)
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Såg när kameran på E20 vid Alingsås söder ut tog 2 bilar på rad, detta var på dagen och det var ett ganska kraftigt ljussken. Klantigt av bil nummer 2 att inte sänka hastigheten när bilen före blir fotad. Nåväl, detta var innan jag inhandlade min radarvarnare i mars, och sen dess har det inte funnits nån kamera på sträckan Alingsås-Vårgårda när jag kört förbi, detsamma gäller Rv 45 Gbg Trollhättan, om varnaren nu fungerar riktigt, men när man kör från Trollhättan mot Lidköping finns det en korsning som har 70 med en skylt som slår om, om man kör för fort, och där piper den för fullt.

BMW CS #5206
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
12 skåp samma dag låter nästan för bra för att vara sant... trodde knappt det fanns så många kameror i hela sverige... jo kanske, men ändå...

funkar radarvarnare på kameraskåp?

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Fr
72
Fraggen
330 coupe e46 -01
Radarvarnare funkar alldeles utmärkt på kameraskåp, "en jag känner" har en som varnar på några km:s håll om det är ett aktivt kameraskåp framför honom... samt om polisen står me radar, däremot laser är det värre med iom att dom oftast får fram hastigheten på en samtidigt som den varnar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.