|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
tjena alla! jag undrar vad "IK" står för.. om den heter t.e.x BMW 325IK?? jag ska åka och titta på en sådan imorgon! en 87:a skulle uppskatta lite tips om vad man ska vara uppmärksam på och vanliga fel mm. killen som äger bilen har bytt trösklar på den... låter inte det lite farligt med tanke på att rosten görna vill komma tillbaka om det inte är riktigt gjort? MVH | |
|
ik: Länk Tips: det finns en sökfunktion, där hittar man ofta svar på sina frågor! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
jaha oki! tack! |
|
|
325ik är en 325i med katalysator.. de hde 87-orna men de e inget krav.... angående rosten.. kolla trösklarna noga som sagt.. även GOLV, bakom(insidan) framskärmarna bakom framdäcken, runt bagageluckan.. plus de vanliga... de viktigaste är dock att du kollar så motor,växellåda o bakaxel e bra... annars kan de bli jobbigt för dig.. lycka till.. ........ HAHA ;p ..... |
|
| Jag hoppas inte det är samma 87,a som jag ska åka och hämta hem på söndag i gbg! Då blir jag lite lack då han skulle hålla den till mig =/ | |
| Nej fy fan! Står den i Göteborg? | |
| Ett tips: Köp rostfria bilar! | |
| voyce vad e det för reg nr på den nu ska titta på? | |
| MNU860 | |
|
haha.. de e den på blocket va.. för 10000:-... han har ju bytt en del saker på den såsom kamrem osv.. de e ju bra.. men den har gått 26500 mil (kan ju ändå va i bra skick om den har varit RIKTIGT bra omhändertagen).. och med tanke på att han säger att vänster bakskärm e kass och han har fixat trösklarna har bilen knappast varit garageförvarad om man säger så... 100 % säker på att bilen har rätt mycket rost.. lacken inte den bästa heller.. inte en bil som man kan ha som "finbilen" direkt.. men om ni ska ha den bara för att leka med, och ha den som en vardagsbil o köra tills den går sönder typ så kan de vara ett bra köp, OM alla delar han nu har bytt e fräscha och bra... |
|
| Japp det är den! Visst den är säkert inte så fin men då den är så billig så kan man alltid lägga pengar på att fixa upp den utan att man lägger sig utanför ramen för vad som är rimligt att lägga på en gammal bmw. | |
|
jag va precis och titta på bilen! känndes rätt fräch att köra... men jag va inte så sugen på att laga ALL rost! hela högra bakskärmen var spackald och lacken sprucken! sen hade förra ägaren bogserat bilen, då hade "kroken" på linan släppt från bilen framför och slagit sönder hela motorhuven... så den bestod till stor del av spackel... massa hål i skärmar och vid stänkskärmen "råka" jag trycka ett hål med fingret... |
|
| Milhouse: Stämmer reg-numret med det jag skrev? Den lät ju absolut inte fräsch hehe | |
|
japp det va den bilen Voyce! jag hade inte lust att spendera sommaren i garaget för att laga rost.. så jag letar vidare! |
|
|
Nej jag förstår dig! Ska åka och kolla på en billig 325 touring 90,a imorgon först men om den är skrot så åker jag väl till gbg och tar den ändå. Man kan inte begära så mycket för dom pengarna egentligen! Kan ju passa på att fråga...förutom rosten hur var bilen då? Motor, vxl-låda etc? |
|
|
jag tyckte bilen verkade jäkligt bra måste jag säga! hade det inte varit för rosten så had jag tagit bilen utan att tveka! men det va inte bara på ett ställe utan det va ju rost som måste åtgärdas överallt... det enda som han sa om motor o låda va att en packning mellan lådan och motorn va kass så den läckte lite olja... men "det är inga stora mängder" sa han... lacken på motorhuven va skrucken och en stor del av bakskärmen upp mot bakrutan va spacklad till följd att lacken var sprucken där med... "ägaren innan måste ha gått av vägen" det är väll allt jag har att säga om bilen.. gick runt och titta en stund och konstaterade att det va för mycket rost. sen körde jag en sväng och sa tack o ajö! lycka till om du nu köper bilen! MVH |
|
| Voyce: du förstår väll att du får medela om du nu köper bilen eller ej imån :) | |
|
Milhouse: Jag ska hålla dig underrättad! =) Dock låter det på din beskrivning som att karossen har sett betydligt bättre dagar. Och om en packning mellan motor och låda är kass så vet i tusan om jag kör så långt för den bilen. Får verkligen hoppas att touringen är bra som jag ska kolla på imorgon. Men jag ska skriva här i vilket fall om hur det blir! Tack så mycket för infon om bilen! |
|
|
Hej.... Tänkte själv åka upp och kolla på den men vet inte eftersom packning mellen motor och låda var dåligt... det ska vara ett gansak omständigt jobb man måste tydligen ta ut hela växellådan skulle kosta upp till 10 000 på verkstad men är det ett jobb som man kan göra själv ? Hr inte pillat allt för mkt med bilar ? så satsar nog på en bil som kostar lite mer men som sagt man får vad man betalar för. |
|
|
jag åkte och köpte mig en 320 89:a på söndagen istället.. betalade 10000.. bilen känns SUPER fräch. det som behöver göras är antagligen att byta tanken... sen e det lite ytrost som ska lagas... jag e super nöjd! skönt att vara BMW ägare igen! :D |
|
|
Milhouse: Grattis till köpet! Hoppas den bringar mycket nöje =) Touringen jag snackade om tidigare är nu i min brorsas ägo! Den var också väl värd pengarna. Lite rost som håller på att fixas men den går kanon i maskineriet. Svenssonkörd i alla år =) Själv ska jag ha kvar min g*lf ett tag till har jag bestämt mig för! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.