AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.290

Ryms min golfbag i Coupén?

Sida 1 av 2
Darmur
Hmm,
funderar på att köpa en 2,8 Coupé, men är lite osäker på utrymmet... Får men t ex plats med en eller ett par golfbagar?
Mina övertalningsförsök gentemot frugan är "det är ju faktiskt en liten kombi"...
Har sett i nåt inlägg att man kan sätta fast ett takräcke - funkar det i verkligheten?
Bu
241
Bucket
535iA - 87
Två golfbagar går in hyfsat, jag har även ett takräcke som fungerar klockrent.

/Henrik
Kombi...just det!! ;)
inga problem: har du lastskydd så kan du oxå last på höjden unat risk att saker trillar över på förar sidan.
yatooul har lite rätt i det han säger småelakt: det är lite av en kombi. en banracerkombi
eF
900
eFx
520d Touring -09
Två bärbags går in utan problem!

/eFx
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Yatooil: 1-0 till Roadster-laget.. :-)

/Caspar
eF
900
eFx
520d Touring -09
*grrr* .... :)

/eFx
Jag är flitig golfare och åker ofta med 2 bärbagar i bilen. Inga som helst problem. Jag postade samma fråga här på forumet innan jag slog till.

Min bil är förresten till salu om det kan vara intressant för dig ;-)
Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
Joon
Vart har du annonsen jag kan alt. vara intreserad =)
Darmur
Tack för Era svar, låter som om jag lugnt kan golfa vidare i en framtid med en z3 som transport;)
Joon- jag säger samma sak som kaffe; har Du annonserat, och i så fall - var är annonsen?
man får väl plats med EN golfbag i roadstern oxå
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Har man en Roadster behöver man inte bry sig om golf!! Varför göra en aktivitet där resan dit är roligare??
bmw_jerry: Även Roadstern rymmer två.

/Carl

______
Länk
Jag får in 1 hel Målvaktsutrustning i Coupen. (Hockey). :) inga problem, men de blev bara jag Å utrustningen.

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Två bärbagar, inga problem.

Vad det gäller tackräcke, titta på min sidan hur du moddar ett Thule om du inte vill köpa BMW-orginal.
www.beijnoff.com/bmw

Johan

Det finns tre typer av människor.
Dom som kan räkna,
och dom som inte kan...
två.åtta: En i bagaget och en i passagerarsätet, men vad ska du med 2 golfbagar till men bara en spelare???
Eller så har du 2 halvset med klubbor o 2 knattebagar som rymmer i bagaget?!?!?!

Jag fick nämligen precis i min utrustning i bagaget....
Caspar: En golfboll accelrerar snabbare än vilken bil som helst, sen att man ska gå långt är en annan sak...

No turboshit, just real power!
->Gibbe: Nej, två stycken i bagageutrymmet. En bärbag längst in och en vanlig bag bakom, dock utan vagn. Det är bara att plocka ur drivern och eventuella träklubbor och lägga ner dem separat så går det fint. Nej inga knatteklubbor. Skräddarsydda herrklubbor med något förlängda skaft.

/Carl

______
Länk
Darmur
Beijnoff - det är helt lysande! Nästa fråga: har Du nån bra takbox som passar?
Darmur och Kaffe - jag mailar er separat om var annonsen finns.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Gibbe: Visst accar en golfboll snabbare än alla bilar, men hur kul är det att sitta i en golfboll?? Det är ju inte ens kul att sitta i en Golf!! :-)

/Caspar
So
16
Solnajunis
Z3 Roadster -97
Roadstern funkar fint, Min stora bag och tjejens halvset går in i bagageutrymmet, men metall-woodsen får tjejen hålla i framsätet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.