|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det finns dagar då det är roligt även med en 1,8 :o) skämt åsido så är det roligt varje dag solen skiner. Jag gjorde en liten tripp på 100 mil under midsommar helgen och hade en snitt förbrukning på 0,65 l /Mil så det går inte lika fort förstås men rätt billigt går den får man ju säga. Mvh Bluesman |
|
|
Min ligger på runt 1,1 vid lugn körning och det verkar vara svårt att få ned den mer. Skall kolla vid sommarens långkörningar och se vad det blir. Å andra sidan drar min gamla Audo 80 från -93 med en 2,6 liters sexa ca 1,2 - 1,3 o den har 170 hästar MINDRE.... /PG |
|
|
Har en 2.8 Coupe den drar bara 0.96 efter flera uträkningar bensin/körstäcka och då busar jag en del och pendlar en del... =) |
|
|
Kaffe: Har Ni inga köer i Västerås?? Körs bilen lugnt hamnar jag på ca 0,9 med 2,8an på landvägskörning, men i innerstadstrafiken i Stockholm är allt under 1,2 helt omöjligt. Tom dieseln drar 1,2+. Som tur är har jag ju M'en så bensinbolagen slipper konka... :-) /Caspar |
|
| 2,2 an drar med varierande njutbar körning 0,75-0,85.Kan få den att vid lite hårdare körning dra 0.95.Att få en vassare motor att dra 2,0-3,0 vid bankörning går ganska lätt,det är ju axelerationen och luftmotsåndet som kostar.En stor eller stark motor drar obetydligt mera vid samma arbete.I dag är det ingen större skillnad på förbrukningen mellan likvärdiga bilar/motorer.En liten svag motor kan inte utföra det enorma arbetet som ex. M motorn kan,och heller inte då förbruka denna "matmängd". Erik | |
|
Casper: Köer i västerås ? Nja inte ofta du... har knappt rödljus =) Nää lite skit har vi, men mycket rondeller som löser allt sådant men visst ibland hammnar man i en men det tar max 5min att klara sig ur =)... Men inget som stockholm har om jag drar en repa i den staden blir det genast bökigt att dra under litern ... |
|
|
På en sträcka till och från jobb (ackumulerat ca 6 mil) som är 50% stad och 50% motorväg har min Z4 3.0 bara dragit 0.73L milen. Detta impar på mig måste jag säga. Det är enligt färddator, men den verkar stämma rätt bra. Högsta hastighet på "motorvägen" (utanför stan) är 100 km/h. Alla växlingar innan 2000 rpm, men strävan att ligga så nära som möjligt, men inte under 1600 rpm. Från tyska gränsen och hem (ca en timme), nästan uteslutande 100 km/h-motorväg, lyckades jag hålla datorn <0,69L milen. Det var EXTREMT konservativ körning som ett experiment, men fan vad fint ändå!! Rullomkretsen är densamma som original på hjulen. |
|
|
växlingar innan 2000 rpm? Det om något imponerar, med tanke på att du sitter bakom en sexa med det motorljudet ;) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
oj då. jag växlar hälst efter 4000 :-) Andretti, är det bara 100 på dem schweziska motorvägar? kan tänka mig att alla håller den farten:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.