AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.598

En bilhandlare fast, sålt stulna bilar i Hässleholm

Sida 1 av 2
Kom över den här artikeln i morse.
Länk
Härligt att sånt slödder åker fast!!!
Jag hyllar polisen.

Bmw är rätt okey!!
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
höll inte juri eller vad han nu hette (han som stavade ganska intressant i sina annonser....) till i Hässleholm, eller mins jag helt fel?

Mvh Johan
He
107
Henrik Arvidsson
X5 -07
325i Cabriolet -87
BMWCS #5463
Visst har du rätt Johan, juri sålde bilar i Hässleholm.
Enligt Länk såldes de flesta bilarna också på blocket.se där hans annonser fanns.

//Henrik
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Gott Gott Gott.... Tycker så synd om alla godtrogna som köpt stulna bilar utan att veta om det... de kommer ju bli av med sina bilar så fort det kommer fram att de är stulna....

En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt!
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
ja det måste vara riktig segt, att få reda på det i efterhand, fast iofs så köper man i god tro så har man ju själv itne gjrot något olagligt. Även om man säkerligen inte mår bättre trots det.

men det måste var Juri, med tanke på attd et även i annonsen stod att han mest sålde tyskreggade BMW.

Länk
God tro är borttaget sedan förra året.....mao det finns inget sådant som god tro vid köp längre. tror lagen ändrades första juli 03, allt för många har snott saker och skrivit egna kvitton hehe

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Diskuteras även på andra forum :)
Länk

///Foppa
Är inte hans namn Juro?
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Rz.......Ah ok det visst jag faktiskt inte, då har det ändrats sen jag läste jölen då med andra ord =)
Det måste vara det segaste (men även det mest utmanande) med juridik att den kan ändras mer elelr midnre dagen efter.

tack för uppdateringen i alla fall. =)

Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
kan någon bekräfta att det är "Juro" det är frågan om?
om det verkligen är "Juro" kanske några här på forumet som har tyckt det var en reko kille med schyssta bilar får tänka om!

god tro är borta, så alla som har köpt bilar som är stulna sedan reglerna ändrades kommer att bli av med dem. De andra kommer inte att kunna ta bilarna utanför Sveriges gränser (eller är det norden?) utan att bli av med bilen. tveksamt om köparna ens kan åberopa god tro-förvärv när man köper bilen 30-50% billigare än normalpriset av en kille som har kontoret på trottoarkanten....

jag är väl inte den som är skadeglad sådär i onödan, speciellt inte nu eftersom det rör sig om personliga tragedier i det här fallet. tänk killen som köpte sin tokfräna Alpina B10 och eventuellt blir av med den nu, det blir ett bra hål i plånboken. men samtidigt, om man köper bil av en sådan kille på ett sådant sätt så är min personliga åsikt att man faktiskt får skylla sig själv....

Mvh Johan
Hade på känn att något inte stod rätt till med "Juro" och hans bilar, så detta är inte helt oväntat. Skönt att drägget är satt bakom lås och bom.

Mvh,
Kalle
_____
Länk
PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Man är oskyldig tills man är dömd, tänk på de.

Länk
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Ja i 18 månader eller vad man kan tänkas få för straff för det. Sen är det bara att sätta igång igen...
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Dom är tydligen släppta redan!
Säg den glädje som varar... :-(

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Om bevisen är säkrade, eller misstanken helt avskriven har jag svårt att se varför dom skulle häktas. Dom kan dömas, trots att dom är på fri fot nu.

Sex på alla fyra, roligast så!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag 'är mest fascinerad av kunderna som gjorde det här skojeriet möjligt, Hur tänkte de? "Jaha, här är en schysst kille som står vid trottoaren i Hässleholm och vill sälja en merca till mig för en halv miljon. Verkar seriös och bra. Klart man slår till!"

Men hallååå! Är det nån hemma här eller?

Antingen är folk i Hässleholm mer lättlurade än andra eller så visste köparna mycket väl vad de köpte. Jag tror på det senare.
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Håller med. verkar sjukt att folk köper så pass dyra bilar.
Här står man med sin ärliga bil, billigt pris och ändå trög att sälja.
Kanske man ser för ärlig ut??
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
LME,

bilar som din är inte lätta att sälja privat. (Har färsk erfarenhet själv). Har du ingen seriös handlare i närheten som kan sälja den "för kunds räkning"?

Själv sålde jag min 330 Ci -01 via Thomas Sund Bil i Stockholm. När väl solen tittade fram i påskas försvann den som en avlöning en fredagkväll. Rekommenderas!
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Jo, jag får väl lämna den till någon handlare.
Förresten, ju mer jag kör den desto svårare är det att slita sig från den!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.