AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.440

Nytt Ferrita sportsystem - resultat

Sida 2 av 3
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Underbart svar! säger allt... men du kan väl inte mena att jag hatar miljön nu??? den går väl fortfarande igenom besiktningen?

------------------
Min Hemsida: Länk (Tryck "My Car" för BMW:n)
Hehe, Nej de menar jag inte, så länge du inte röstar på miljöpartiet är de lugnt. :)
Ja den kommer utan problem gå igenom besiktningen.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
D-diddy
ATCO. jag har ett feritta sportsystem på min 328, jag tycker nog at det bullrar för mycket. Riktigt störande ton vid 1500-2200 rpm. på höga varv låter det snuskigt skönt däremot. Skulle jag köpa ett nytt idag igen så skulle jag nog inte köpa ferittas sportsystem, pga den höga bullernivån vid långfärd och krypkörning.
David.

"The unattainable is invariably attractive"
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Wendtan... Tack igen! :) o nej jag röstar inte på miljöpartiet ;)

D-diddy... Hmm... får ha det i åtanke... har du nåt bra alternativ för de pengarna???

Har någon det???

------------------
ni
145
nicolas
M3 e36 limo 435 im m3 e46
jag har feritas sport system på min 328i..det var först då jag märkte att jag hade ett lock på mitt org system...jag är nöjd med systemet men jag tycker att det låter lite för mycket...

tvåan på tvären och 3an flat out...thats bmw man!!!!
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Dumt att det låter för mycket... det ska ju vara et härligt o sportigare ljud.. inte låta som att avgassystemet är pajj... låter det så eller det låter BRA fast för högt?

------------------
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Har svårt att tänka mig att det låter så olika från samma tillverkare, även om systemet är byggt på ett annorlunda sätt...

Nåja, trasigt låter då mitt aldrig, oavsett var i varvregistret det spelar...

Låter mycket vackert om man kan formulera det så, och det låter inte för mycket eller ser för stort ut... istället för att bli ett påhäng på bilen så flyter det ihop med bilen mycket bra...

Fixade bild igår, har den dock inte på jobbet.. kommer sen ikväll..

mvh Sahlin
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Najs... Bild tittas gärna på ;)

Ja vi får hoppas att det låter vackert på 328 med... flr 4500:- så får man nog inte mycket annat... eller?

------------------
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Du får ju iaf inget motsvarande rostfritt system..
Du kan säkert få simons eller dylikt, men de rostar ju på några år... iaf det jag haft förr...
Men smaken är ju som baken :)

mvh Sahlin
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
jaha... nä va f-n det får bli ett ferrita inom 3mån iaf... satsar lite på styling nu...

3-måns-plan:
Angel-eyes (Hela strålkastare)
Rieger läpp kolfiberlook
M-knopp m belysning
trimchip jwr
ferrita
takvinge
dubbel bakvinge (a la dnstrading)
3x röktoning

Optimisten eller? ;)

------------------
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Hehehe... blir till att öppna plånboken fullt ut ser jag.. men de e välinvesterade pengar om du frågar mig ;)
(ännu något skeptisk till toning dock, rädd att den uppfattas som volvoraggar-bil då... i övrigt e rimlig toning snyggt)

mvh Sahlin
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
hehe... väl värt det tycker jag med...

förresten robert... har inte du lite att göra med intresseklubben för e36 ägare? hur går det med det? är ju grymt sugen på träffar ;)

------------------
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
ATCO: Jo det stämmer... ska sitta i möte i helgen med lite tur, ang preliminär anmälningssida.. en sådan behöver komma upp snarast..

Kan hålla dig underrättad när det händer nått :)

mvh Sahlin
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
gytt... jag har koll på tråden som tillhör ämnet... vi (alla e36-ägare) vill ha så mycket info som bara går hela tiden... :)

------------------
ni
145
nicolas
M3 e36 limo 435 im m3 e46
bilen låter bra men det kan vara lite för högt...jag skäms lite över det här men 325 E36 jag hade innan hade ett simmons sport system på som lät perfekt inte för mycke inte för lite...mulrade behagligt på låga varv... men när man klev på så lät bilen as rapp...skit nice!!! men men det jag har på 328 är mycke snyggare och rostfritt... så lite nöjd e man!

tvåan på tvären och 3an flat out...thats bmw man!!!!
Kl
322
Klabbe
325i Sedan -05
Hallåj!

Beror inte storleken på motorn hur högt ljudet blir?
Man tycker ju att en 328 borde höras mer än en 320 med samma sportsystem?

MVH
Åker till feritta nästa vecka. Blir mitt andra system där. Köpte ett för några år sedan till en vr6 syncro och ljudet blev riktigt grymt.
mvh Mattias :)
Nu e de Alpinans tur!!! He he
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
ok... ;)

robert.. blir det några bilder.. skulle gärna vilja se utblåset åtminståne... ljuddämparen vil man se med...

------------------
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
ATCO: Har ingen hemsida för stunden...
Men ja kanske kan maila bild/bilder till dig så lägger du upp på din sida en stund och länkar här så folk kan se? :)
(behöver ju inte vara på sidan, bara "host:a" bilden så man kan länka direkt till den...)

mvh Sahlin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.