AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.020

m-Coupé eller m-roadster

Sida 2 av 2
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Sani: Skulle kunna tänka mig en SL 55 AMG om jag hade en fetare plånbok.

Z MMM Coupe
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Varför det? SL65 AMG kommer ju nu i dagarna - 612 friska....

(+ Porsche 911 Turbo S cab: 450 hk)
Lysstna på Caspar!! Angående valet.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Anders & Sani: Vilket dröm glömde Ni att vakna ur??

/Caspar
Sag en Enzo igar och den verkar ratt trevlig tycker jag. Motorljudet var helt OK och tak har den ju ocksa, det verkar ju perfekt..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
An
54
Andretti
Z4 3.0 -04
Johan, riktigt schyssta bilder!

M coupén var länge min "drömbil". Nu blev det en Z4 3.0 eftersom cab är otroligt nice nere i Alperna.

Men fan vet om man inte skall leta upp en älskad M coupé och ha som bilvårdsprojekt sen.

a
An
779
Anders Olsson
caspar: Du missade poängen det var en komentar till Sani citat

"men det finns INGEN täckt bil som kan ge den upplevelsen en cabbe ger en fin sommardag...enl mig då."

Och eftersom SL 55 AMG både är BIL, TÄCKT & CAB samma dag så var det ett svar på hans påstående. Den kanske var för avancerad för nån som nyss har vaknat =)..

Z MMM Coupe
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Ok Anders, örfilen mottagen.. :-)

Fast är MB SL bilar täckta?? Ok att de har plåt över huvudet för att sabba vikfördelningen vid nedcabbning mm (eller det kanske inte var därför), men diskussionen gäller väl att täckta bilar har en helt annan vridstyvhet än Roadsters vilket knappast en nedfällbar plåtsufflet ger...

Jag skulle inte heller ha något emot en SL 55 AMG.

/Caspar
Tack för alla svar! Förstår att det är mycket av en smaksak. Lutar mot en coupé när det blir dags!
// Månsson
Coupen!!!!!

Har varit på plats när en cabbe gick av vägen (inte en Z3) ingen vacker sy... de hade levt idag om de hade haft tak!
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Man köper väl inte en bil för att åka av vägen med.......

;-)

/B
An
779
Anders Olsson
Beppo: Vet inte om jag missade poängen men det står ju att du har en cab =0)))

Z MMM Coupe
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Nej jag menade ju att man PLANERAR väl inte att man ska köra i diket med bilen.... det kan ju så klart hända, men om man ska tillämpa försiktighetsprincipen så är det nog bara och åka till Volvohandlaren och be dom sälja en Xc90 med toppfartsspärr på 14 km/h.......

;-)

/B
Beppo: Är inte XC90 spärrad vid 14 km/h? Alla XC90:or man ser puttrar iaf fram i just den hastigheten (eller strax därunder) i bilköer runtom här i stan :)

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Det kanske är så.... jag har inte testat någon sån och kommer inte göra det heller troligen.

Det kanske går att chippa upp dom till 17 km/h...

Fast i o fs om man läser i tråden M3 vs t4 på M sektionen så kommer dom hävda att en måttligt trimmad Xc90 2.5T axxar ifrån en BMW-williams F1..

;-)

/B
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Hoppas bara dom inte är här inne och läser, för då är snart även denna tråd bortåt 30 sidor lång.....

;-)

/B
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Månsson:
Som jag skrev i mailet till dig så är det två väldigt olika bilar samtidigt som de är väldigt lika. Det är inget lätt val ifall man inte har så många krav förutom att bilen ska både snygg, snabb och vara kul att köra.
Men oavsett vilken av modellerna du väljer så är det ett bra val! :)

/Andreas
_____
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.