AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.181

Rätt pris för en 540?

Sida 1 av 2
nsumar
Hej
Lite fråga? ( harsökt i Forument utan att bli mer smartare)

Jag har hittat en 540 98, E39 8.500mil i tyskland av en privat person.
Han vill nu ha 17.500(EU-dollars) 161.000 SEK

Blien är MAX utrustad TV NAVI ROLLOdubblarutor mm,mm.

Är priset rätt om bilen är ok med milen och dyligt, vad går en sådan bil i SVEA för?
Och har ni goda råd för av man ska titta på när man köper en 540?.

TAck på förhand.

Am
141
Amos
BMW 540iA-93
Använd sökfuntionen högst upp. Skriv ex: "540" så får du läsning för hela natten. Så där jättebilligt lät det inte för en -98. Men är den i kasnonskick så är det ett okej pris!
Lycka till!
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Räkna med en ytterligare 10 - 15 000:- innan den är klar i SE och då är du uppe i 170 - 175' för en 98 med 8 500 mil på mätaren vilket får anses vara helt normalt om den är i kanonskick.
Har själv planer på att åka ned till DE men är tvekis om det blir BMW då de i princip är dyrare där än i SE och SE börjar bli sönderimporterat av alla lik som tas in av firmor som heter BMV, BMWkungen osv med hotmailaddress som email. har varit och tittat på 9 st nu i veckan (alla i det övre prissegmentet för rsp. modell) och alla var det ngt skumt med. Omlackad utan att försäljaren "hade någon aning om det", skruvade mätare, krockade utan vetskap osv.

Kollar på MB igen, ev AUDI.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tycker spontant att priset är något högt för en -98, och från -99b så kom Vanos på V8 med något lägre förbrukning.

Den första verkar inte så seriös men vissa kan inte tänka sig en lyxbil utan skinn...

Länk

Länk

Länk

Länk

Mvh
varför har folk emot tyg klädsel jag tycker att det är skönare än skinn och inte varmt kallt alltid
rob_t_j72,

vanos kom från och med årsmodell 99 inte 99b. Priset är svårt att säga något om, 540 varierar väldigt mycket i värde, dock verkar det finnas många att välja på, så sannolikt är det relativt goda möjligheter att förhandla pris.

8500mil på en 540 från 98 är extremt lite ska man vara medveten om och misstänksam mot. Stämmer allt kan du vara nöjd då en stor del av de som ska köpa bilen efter dig är väldigt milorienterade vilket borgar för rimligt slutpris.

/Simon
getrag,

gillar tyg bättre själv också, men för väldigt många BMWspekulanter är SCHiin ett mantra, fick erfara det när jag skulle sälja min fd 528i 97:a huruvida det var SCHiin och automat verkade viktigare än skicket på bilen för många. Hade fö aldrig hävdat att bilen hade vare sig SCHiin eller automat.

/Simon
ja smaken är väl som baken jag gillar manuella bilar men ja både skinn och tyg men tyg är ju definitivt skönare men snyggare nej
letar själv efter skinn inredning till min 540i men endast för looks och att det är lätt att torka av inget annat
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
simon_en:

Ah, där har vi mästerimportören... =)

Hade för mig att inte alla 99:or hade Vanos, gick det bra med importen från Belgien eller var det Luxemburg?

Mvh
rob_t_j72,

importen gick fint. Min bror gjorde den. Bilen var i MYCKET bra skick. Har all utr som är kinkig i sv, dvs farth, stolsv, antisladd,ac, lyktspolning och CD.

/Simon
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Ja lyktspolning är inte så lätt att hitta tyvärr...

Vad blev det för bil?
xenon på BMW innebär lyktspolning, detta var dock en Ford mondeo 01:a 2,5 kombi Dansksåld!

/Simon
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
En beggad dansk bil? De har väl de högsta priserna på begagnat? Eller hittade ni den i Belgien eller vad det var?

Förlåt mina tusen frågor, ska sluta nu. =))

Mvh
Luxemburg, importerad dit som ny av en Dansk bosatt i Luxemburg. Toppen då kinkig utr i Sverige ej saknades. Är impad av Mondeon faktiskt inte alls samma gamla skräpford som jag förväntade mig.

/Simon
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Trevligt! ST220 som kombi är ju annars mitt önskenyköpsval; finns för 260´ på ubbo.se, men banken (frugan) påstår att vi inte har råd så det blir nog en 530iAT E34 eller S**b 9-5 rätt snart...

Mvh
Köp 540 e34 istället, har ägt 530i e34 93:a, kostar lika mycket/lite att äga som 540 men med sämre drag. Manuell 540 rekomenderas!!!

/Simon
nsumar
Manuell är jag lite trött på varför växla när bilen gör det?, nä har blivit lite lat med åren (32) :-)
Skrev inte detta men det är en 540 touring jag söker.

En liten fråga???
Hur är det med tyskar kan man pruta på priset där eller är de lite sega. Bilen funderaröver ägs av en privat person.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tyckte du att din 530 drog rätt mycket soppa alltså?

Mvh
rob_t_j72,

drog mycket soppa ja. Känner en som hade 540iT 96:a drog mindre på motorväg tackvare sexans växel som inte finns på 530. Mitt råd är att undvika automat om du bryr dig om förbrukning, gällande modeller satsa på 525 som är snålare och billigare att äga och har en större publik än 530, vill du ha prestanda och V8 satsa på 540.

nsumar,
Gällande prutning kan en del tyskar vara riktigt trögprutade medans andra är mer förhandlingvilliga, mitt tips är att ringa och testa!

/Simon
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Stort tack för tipset!

Mvh
nsumar
Jag provade att pruta men det gick inte bra, men jag tror jag går för en 528, som tidigare.
Man vet vad den drar man vet hur den är och man tycker ju om den, inte för att 540 är en dålig bil utna för att 528 passar bra nu för stunden.

Funderar ochså på att byta til nya E60 och när den tiden är mogen så "antar " jag 540 marknaden inte är så bra.

Vi får se ska titta på en 528 00 9.500mil på söndag pris ja 145000, lår bra eller hur?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.