|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Haglund var snabbare! ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
till en viss gräns, sen ökar kostnaden. Lustgas är nog det absolut billigaste för en momentan effektökning. Då räcker det att byta koppling och installera ett 75hk lustgas-kitt. Totalt 15000kr, 10000kr om man köper beg. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
BMW_Lover |
Ok grabbar, nu har jag fått en helhets bild på tråden. Jag tackar er så mycket för den info som ni har gett mig. Tack, |
|
Tycker det är rätt coolt när folk lyckas få ut mycke effekt ur mindre sugmotorer. Men jag tycker att det är lite lustigt när folk är ute efter mycke hästar o inte vill betala stora summor. Men när det ändå snackas om att trimma de mindre motorerna. Hur har ni då gjort för att få upp mycke effekt från motorn utan att turbokonvertera?. |
|
|
tror inte att det går att chipa up mer än 5hk + ur en 1,8 l motor med 140hk org.... visst kan man höja effekten med andra kammar...grenrör mm..MEN skulle tro att den motorn inte blir så rolig att köra då den antagligen kommer då taskigt på låg-registret och tappa vrid.... överladda....that"s the shit!!! |
|
|
Chipning/mappning på sugmotorer tror ja inte så mycke på för än en del trimdelar är monterade så motorn ger bäst prestanda och förbränning. Visst kan d bli svårt och dyrt att få upp en 1,8L 4a i många hästar om den inte har en del sen början. Jag vet inte sådär jättemycke om bmw's motorer, men tycker att skillnaden mellan 4 o 6 cylindrar säger sig själv. Byter annars lite delar inuti och kring en 318 motor så borde man väl kunna få upp accet något iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.